whatsapp-image-2024-11-30-at-195806

Nieuws

Afgekeurd spandoek tegen Fortuna Sittard alsnog getoond in combinatie met shirtverkoop

Van de redactie

Wat een eerbetoon voor vier oud-Feyenoorders had moeten worden, eindigde afgelopen dinsdag in een teleurstelling. Een spandoek dat uitgerold zou worden in het Etihad Stadium voorafgaand aan het Champions League duel werd alsnog afgekeurd door Manchester City na eerdere goedkeuring van zowel Feyenoord als de UEFA. Om de ode alsnog te brengen, hebben het sfeerteam en supportersvereniging FSV De Feijenoorder het doek alsnog tentoongesteld in de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. De supportersvereniging komt bovendien met een shirt geïnspireerd door het spandoek. 

Op het doek is een eerbetoon te zien aan oud-Feyenoorders Sjaak Troost, Coen Moulijn, Ben Wijnstekers en Cor Veldhoen. Het ontwerp is gebaseerd op het iconische nummer Can't Buy Me Love van The Beatles. De vier oud-Feyenoorders worden gepresenteerd als symbolen van spelers die in het verleden nooit voor het grote geld hebben gekozen. Bovendien is het spandoek voorzien van twee nieuwe doeken waarop de tekst: 'We made banners City will never see' staat. Het is een antwoord op de sneer die de Citizens dinsdag uitdeelde met een wavedoek waarop stond: 'We see things they'll never see'. 

Supportersvereniging FSV De Feijenoorder zal bovendien komen met shirtjes gebaseerd op het ontwerp van het spandoek. De shirtverkoop zal gepaard gaan met de ledenwerving van de supportervereniging. Om de ledenwerving een extra boost te geven is er een speciale actie. Wie het unieke shirt koopt ontvangt een lidmaatschap bij de supportersvereniging voor het lopende seizoen. Leden van FSV De Feijenoorder profiteren onder andere van voordeel in de Feyenoord Fanshop en zorgen er mede voor dat De Feijenoorder prachtige sfeeracties kan blijven organiseren. 

Het shirt zal uiteraard ook gegeven worden aan Sjaak Troost en Ben Wijnstekers, zij zullen het shirt overhandigd krijgen. Ook Adrie Moulijn, de weduwe van Coen Moulijn en Roderick Veldhoen, de kleinzoon van Cor Veldhoen nemen het shirt in ontvangst. Wie zichzelf ook wil voorzien van het nieuwe shirt kan hem nu pre-orderen.

 

 

 

 

 

Delen

Reacties

@H
“Can’t buy me love” lied van The Beatles
The Beatles uit Liverpool
Liverpool FC- Manchester City morgen, vandaar
De Engelse blinken al sinds jaar en dag uit in voetbalhumor. Al jaren in gastvrijheid en goed omgaan met supporters. En eren al meer dan een eeuw al hun iconen en legendes. Dan is dit toch te zot van woorden om af te keuren. Zeker aangezien het thuisvak wel een wavedoek mocht doen, dus argument cctv is ook kul.
Prachtig doek, heb er van genoten vanuit J, tevens laat Shity wel zien hoe klein die club eigenlijk is.
Dan geef je miljarden uit aan spelers, heb je de grootste competitie ter wereld de afgelopen 10 jaar gedomineerd. Speel je als club regelmatig de sterren van de hemel. En er komt een club uit een kikkerlandje met een spandoen omdat het woord buy erin staat en dat kan je ego als club zijnde niet aan. Dan ben je als club echt diep en diep triest.
Wat er nou zo schokkend is aan het spandoek dat City het heeft geband is me écht een raadsel
Ik gok op de referentie aan dat City wel alle beste spelers ter wereld zouden kunnen kopen, maar dat je met geld geen (club)liefde kunt kopen.