dsc00285
Nieuws

Chaos compleet • Digitale toegangssysteem zorgt voor frustraties bij supporters

Dennis

Waar supporters vooraf al bang voor waren, blijkt deze middag voor velen waarheid te zijn geworden. Het nieuwe digitale toegangssysteem van Feyenoord zorgde voorafgaand aan het oefenduel met VfL Wolfsburg voor veel ergernissen bij supporters. Hen werd de toegang tot De Kuip geweigerd omdat de app niet werkte. “Ga maar naar de klantenservice”.

Sinds dit seizoen kunnen supporters alleen de voetbaltempel betreden wanneer zij hun tickets in de Feyenoord-App op naam hebben staan. De afgelopen weken regende het al klachten van mensen die hun aangekochte tickets niet in de app hadden staan. De klantenservice draaide overuren en was op bepaalde tijden niet bereikbaar. Met angst en beven werd dan ook uitgekeken naar de traditionele openingswedstrijd van het seizoen, wanneer tienduizenden supporters naar het stadion trekken.  

Dat bleek helaas niet onterecht. 

Op sociale media uiten veel supporters hun frustraties over technische mankementen en foutmeldingen. Het verplicht op naam zetten van tickets blijkt voor veel mensen lastig. Als een kaartje voor iemand anders wordt aangeschaft, moet die persoon eerst een eigen 'Mijn Feyenoord-account' aanmaken en de uitnodiging via een speciale link accepteren. Pas dan verschijnt het ticket in de app. In de praktijk gaat dit vaak mis, waardoor kaartjes niet zichtbaar zijn of helemaal ontbreken. Zo ook rondom de wedstrijd tegen de Duitse club.

“Ga maar naar de klantenservice” was het standaardantwoord van stewards bij de toegangspoorten, wanneer het een supporter niet lukte om het gevraagde, werkbare ticket uit de app te toveren. Het gevolg was een enorme toeloop bij de klantenservice van Feyenoord. Bij de servicebalie ontstonden lange wachtrijen en telefonisch contact leggen bleek eveneens lastig. Ook via WhatsApp en het online reactieformulier duurde het afhandelen van vragen langer dan normaal.

De wedstrijd tegen VfL Wolfsburg is de eerste grote test voor de nieuwe app. Hoewel het systeem op termijn gebruiksvriendelijk moet worden, verloopt de overgang voor veel supporters allesbehalve soepel.

Delen