Feyenoord bekent schuld over ticketproblemen: "Terug naar de tekentafel"
Tijdens de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen liep het afgelopen zaterdag volledig mis bij de toegangspoorten van De Kuip. Problemen met de Feyenoord App zorgden voor lange rijen en veel chaos. Algemeen directeur Dennis te Kloese erkent dat de club hierin tekortgeschoten is.
Na meerdere problemen was afgelopen zaterdag het dieptepunt. Feyenoord gaat als oplossing weer hardcards verstrekken. "We zijn terug gegaan naar de tekentafel, dat is het beste besluit. Het ging zaterdag helemaal fout. Tegen Fortuna Sittard wordt naar de ticketshop verwezen. De intentie is om de hardcard voorlopig aan te houden, al kost het enige tijd om deze te drukken en te versturen", vertelt Te Kloese tegen het Algemeen Dagblad.
Schuld bij Feyenoord
Het mislukken van de app zorgde ook intern voor irritatie. "Dat zat tussen boos en teleurstelling in. Het is frustrerend om te zien hoe het zaterdag liep. Wie verantwoordelijk is? Ik ben niet dagelijks bezig met ticketing, maar ik moet wel de mensen aansturen om de juiste beslissingen te nemen."
"Dat het bij ons na een lange periode van voorbereiding en nadat het een paar keer goed is gegaan nu niet goed ging, betekent dat we schuld bij onszelf zoeken. Daarom moeten we onze excuses aanbieden en dit op een goede manier oplossen", zegt Te Kloese.
Digitale ticketing
Volgens de algemeen directeur ligt het probleem niet bij het idee van digitale tickets, maar bij de uitvoering. "Ik denk niet dat het gek is voor een club als Feyenoord om een app te ontwikkelen met digitale kaarten. De meeste clubs hebben het en een bezoek aan concert gaat tegenwoordig ook op deze manier."