Wachtrij voor de Kuip - Jim Breeman Sports Photography

Jim Breeman Sports Photography

Nieuws

Feyenoord erkent problemen met ticketsysteem: "Nog niet alles verloopt soepel"

Van de redactie

Feyenoord heeft dit seizoen afscheid genomen van de fysieke seizoenkaart. De toegang tot De Kuip verloopt nu volledig via de Feyenoord-app, waarin supporters een QR-code moeten laden om het stadion binnen te komen. Een screenshot volstaat niet meer, wat betekent dat fans afhankelijk zijn van internetverbinding, iets waar het in en rond De Kuip nog vaak aan ontbreekt.

Bij de openingswedstrijd tegen VfL Wolfsburg ging het dan ook niet overal vlekkeloos. Lange rijen bij de klantenservice en klachten op sociale media waren het gevolg. Feyenoord erkent de problemen en laat aan het Algemeen Dagblad weten dat het werkt aan verbeteringen richting het duel met Fenerbahçe.

"De verandering heeft de nodige voeten in de aarde, iets wat vaak het geval is wanneer er voor echt heel veel mensen iets wijzigt. We zien ook dat nog niet alles soepel verloopt," reageert een clubwoordvoerder. "We zijn druk bezig om alles klaar te zetten voor Fenerbahçe en openstaande vragen weg te werken."

De loketten zijn op wedstrijddagen voortaan eerder open en via de website zijn video’s geplaatst met uitleg. Ook lopen er extra servicemedewerkers rond bij de poortjes om supporters te helpen. "We communiceren actief naar supporters van wie we zien dat ze nog een bepaalde actie moeten ondernemen in de app," zegt de woordvoerder.

De woordvoerder benadrukt hoe belangrijk het is dat de supporters voorbereid naar het stadion komen: "Het is cruciaal dat mensen de Feyenoord-app hebben gedownload en hebben ingelogd met hun Feyenoord-account. Dat heeft een groot deel van de mensen gelukkig gedaan en velen hebben afgelopen zaterdag dan ook ervaren hoe het werkt."

Delen