b718b3f41e6528b2f696681c4826fc1ad0c80ac8-7008x4672

Foto en tekst: Feyenoord.com

Nieuws

Feyenoord Foundation op wedstrijdshirt tijdens Champions League-campagne

Niels

Feyenoord speelt haar wedstrijden in de UEFA Champions League dit seizoen met het logo van de Feyenoord Foundation op de rug. De Feyenoord Foundation is de motor achter het sociaal maatschappelijk beleid van Feyenoord, waarmee de club sinds jaar en dag een waardevolle bijdrage levert aan de samenleving. Met het logo van de Feyenoord Foundation op de rug van het wedstrijdshirt brengt de club haar maatschappelijke activiteiten naar een internationaal podium.

Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, vindt het logisch dat de Feyenoord Foundation in de spotlights zal staan tijdens de Europese campagne van de club. ‘We zijn enorm trots op de impact die we al jaren hebben met de vele initiatieven die we met hulp van de Feyenoord Foundation kunnen ontplooien. Een mooier podium om dat aan de hele wereld te laten zien dan de Champions League is nauwelijks denkbaar.’

Door UEFA-regels krijgt Feyenoord de ruimte om de plek op de rug van het wedstrijdshirt anders in te kleden dan bij nationale wedstrijden, wat Feyenoord de mogelijkheid biedt om de Feyenoord Foundation uit te lichten. Van der Knaap: ‘Samen met onze maatschappelijke partners maken we dagelijks op positieve wijze een verschil en bereiken we ontzettend veel mensen, of dat nu met de diverse projecten op Rotterdam-Zuid is of met kerstdiners en iftars voor minder bedeelden. De kracht van Feyenoord is nu eenmaal dat we ons niet alleen op het veld laten zien, maar juist ook daarbuiten een steentje bijdragen.’

Nieuw maatschappelijk beleid
De afgelopen jaren richtte Feyenoord zich met haar maatschappelijke initiatieven op Rotterdam en de directe omgeving van de stad. De komende jaren gaat de club de maatschappelijke horizon nadrukkelijk verbreden, om het succes van de projecten ook elders in de samenleving te realiseren.

Ton Strooband, manager Social Impact & Development van Feyenoord: ‘We gaan onze activiteiten uitbreiden van ons achterland naar onze achterban. Dat betekent dat we de komende jaren ook buiten Rotterdam-Zuid sport in gaan zetten als motivator om talent te ontwikkelen en mensen te motiveren tot een gezonder leven. We weten dat Feyenoord kan inspireren om in beweging te komen, dus dat willen we op zoveel mogelijk plekken bewerkstelligen.’

Maatschappelijke initiatieven Feyenoord
Feyenoord zet zichzelf met hulp van de Feyenoord Foundation al vele jaren in om mensen in beweging te krijgen en te houden. Zo is de club bij vele scholen op Rotterdam-Zuid nauw betrokken bij sport- en lesprogramma’s, krijgen kinderen via Club1908 nieuwe vaardigheden aangeleerd die passen bij de moderne maatschappij, en krijgen jongeren via het programma Zuidblinkers handvatten aangereikt om hun talenten verder te ontwikkelen.

Delen

Reacties

Mooi dat we laten zien wie feyenoord is met deze actie, "geen woorden maar daden" Een echte volksclub, dat maakt feyenoord zo prachtig.
Er zijn belangrijker zaken, maar ben ik de enige die dat grote witte vierkant foeilelijk vind?
Heeft er niet zoveel mee te maken of het foeilelijk is, maar om de boodschap te begrijpen en het internationaal weg te willen zetten gaat jouw verstandelijke vermogens te boven.
Wat een zielige reactie. Omdat we eerder een stevig verschil van inzicht hadden kom je nu met een afzeikopmerking. Dat zegt meer over jouw kinderachtige mentaliteit dan dat mijn opmerking over mij verstandelijke vermogens. Sowieso, heeft mooi of lelijk vinden niet of nauwelijks iets met verstandelijke vermogens te maken, maar dat besef je waarschijnlijk al niet meer als je overspannen wordt van de nickname van iemand met wie je het eerder ergens over oneens was.
Heeft met de eisen van UEFA te maken ivm leesbaarheid rugnummers
Dat vermoedde ik al en als gezegd "er zijn belangrijker zaken". Maar wat mij betreft had binnen die voorschriften een andere oplossing gekozen mogen worden. Beetje in de zelfde categorie als het traditionele (thuis-)shirt met witte broek; dat ziet er in mijn ogen ook niet uit.
Welja, geef even aandacht aan de meest kansloze afdeling van de club. 0,0 toegevoegde waarde voor Feyenoord en nog minder voor Feyenoord supporters.
Dat is ook precies niet de insteek van de Feyenoord Foundation
Wat een verschrikkelijk, misselijk makende opmerking. Niets te zoeken hier.
Overweeg je nickname aan te passen van 'harde tackle' naar 'onbesuisd inkomen', dat dekt de lading beter en sluit ook beter aan bij de rode kaart die je verdient met je commentaar.
Je kunt je afvragen hoeveel het toevoegd om dit op het shirt te zetten, maar het feit dat de club ziet dat dit vele malen belangrijker is dan al het andere wat er bij de club gebeurd is zeer positief. Prijzenswaardig dat er aandacht naar uitgaat en positief dat de club de ruimte hiervoor ervaart, wat iets zegt over de financiële positie
Jij bent blijkbaar goed op de hoogte wat die afdeling doet .
Nou, laat maar eens lezen wat die doen en waarom jij vindt dat het niks voorstelt.