
Nieuws
Feyenoord neemt afscheid van PepsiCo en gaat voor Coca-Cola
Na 25 jaar komt er een einde aan de samenwerking tussen Feyenoord en PepsiCo. Het contract met de frisdrankleverancier loopt na dit seizoen af en zal niet verlengd worden. In het Maasgebouw wordt inmiddels al enige periode gewerkt aan een samenwerking met Coca-Cola. De aanbieder van frisdranken lijkt op korte termijn de nieuwe partner van Feyenoord te worden.
PepsiCo heeft vrijdag gereageerd op het naderende einde van het partnership, dat ruim een kwart eeuw duurde. "Met trots blikken we terug op een prachtige en succesvolle periode. Hopelijk treffen we elkaar weer in de Champions League met PepsiCo als hoofdsponsor!"
In augustus 2024 was op deze site al te lezen dat, met het oog op de aflopende samenwerking met PepsiCo, Coca-Cola binnen Feyenoord als serieus alternatief werd beschouwd. Nu gaan de Rotterdammers inderdaad in zee met het bedrijf, dat vanaf komend seizoen het frisdrankaanbod in De Kuip voor zijn rekening zal nemen. Enkel het papierwerk lijkt de deal nog in de weg te staan.
Meer details over de samenwerking worden op korte termijn verwacht wanneer Feyenoord Coca-Cola presenteert als nieuwe partner. Waar al wel duidelijkheid over is, is dat de installatie van de nieuwe frisdrankleverancier in het stadion zal gaan plaatsvinden na de concertreeks van DI-RECT op 12, 13 en 14 juni 2025.
Aan het begin van dit seizoen werd al bekend dat Heineken Nederland B.V. aanblijft als sponsor in De Kuip. Het wereldwijde biermerk is als sinds 1994 verantwoordelijk voor het bier op de tribunes. Eerst samen met Amstel, maar sinds het seizoen 2014-2015 als exclusieve partner. Het sponsorcontract met Heineken liep medio 2025 af, maar zal dus worden verlengd.
Legenda
Reacties
In het smaakje van de cola zit veel caramel kleur, kan je beter niet weten hoe dat wordt gemaakt.
Daarnaast werd er bij de introductie van DTK als dubbeldirecteur gezegd dat het belangrijkste argument daarvoor was de keuze voor een compacte organisatie.
Inmiddels is onderknuppel Ruijl quasi gepromoveerd tot technisch manager en blijkt dat dat belangrijke argument dus niet langer geldt als de dubbelfunctie van DTK koste war kost moet worden veilig gesteld.
Slagvaardiger is Feyenoord er qua voetbalbeleid iig niet op geworden. En voetbalverstand op basis van eigen ervaring ontbreekt ook nog steeds.
Vlakke organisatiestructuur werkt veel beter en directer.