Jim Breeman Sports Photography
De Feijenoorder
Feyenoord start pilot met persoonsgebonden toegang
De komende periode zetten Feyenoord en Stadion Feijenoord nieuwe stappen om van De Kuip een moderner en gastvrijer stadion te maken. Er worden namelijk meerdere pilots gehouden om, in navolging van meerdere voetbalclubs en grote sportevenementen wereldwijd, een systeem met persoonsgebonden toegang te testen. Feyenoord en Stadion Feijenoord hopen in seizoen 2025-2026 de toegangsprocedure tot De Kuip volledig digitaal te kunnen maken.
Met de invoering van het nieuwe systeem verwachten Feyenoord en Stadion Feijenoord dat het bezoeken van een thuiswedstrijd van Feyenoord nog gastvrijer en veiliger wordt. Ook krijgen supporters een eerlijkere kans om aan kaarten te komen, aangezien de inzet van nepaccounts of zwarthandel via het nieuwe systeem verregaand wordt bemoeilijkt. Met persoonsgebonden tickets kunnen supporters bovendien hun kaarten eenvoudig digitaal beheren of ter beschikking stellen aan vrienden of familie.
Feyenoord hanteerde voor uitwedstrijden van de club al met succes een vergelijkbaar systeem van persoonsgebonden toegang, en wil dit nu dus ook in de eigen Kuip gaan hanteren. Club en stadion vinden het belangrijk om de eigen supporters mee te nemen in de besluitvorming, en hebben daarom uitvoerig overleg gevoerd met een afvaardiging van de achterban, waaronder de Feyenoord Supportersraad. Zij zullen ook in de toekomst betrokken blijven bij de verdere ontwikkeling op dit gebied.
De allereerste pilot van het nieuwe systeem voor persoonsgebonden toegang wordt onder het personeel gehouden tijdens de thuiswedstrijd Feyenoord – Fortuna Sittard, op zaterdag 30 november. In lijn met de ambities hopen club en stadion in de loop van het huidige seizoen ook op andere gebieden technologische vernieuwingen te kunnen implementeren.
Reacties
Dat is iedere club in 100 verschillende spelers.
Gewoon wachten tot er een bod gedaan word, zolang dat er niet komt kan je alles zien als fake news
Want die zijn belachelijk hoog!
Dit is gewoon precies hetzelfde QR systeem waar 3 jaar geleden iedereen met een beetje verstand niet aan mee wilde werken. Wil je nu een keer je kaartje aan een maat geven als je zelf niet kan moet diegene zich registreren via een app met ID-kaart/paspoort. Klinkt goed he?