uitshirt-feyenoord-2024-2025-nieuwkoop-milambo-ivanusec

Nieuws

“Het voelde een beetje als het winnende doelpunt in de bekerfinale"

Dennis

Vanaf het begin van dit seizoen prijkt MediaMarkt op de borst van het shirt van Feyenoord. Het elektronicabedrijf verbond zich voor drie jaar aan de Rotterdamse club, met een optie voor nog eens twee jaar. Met het binnenhalen van MediaMarkt kwam aan de lange zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor een einde. “Dat zorgde op kantoor wel voor een juichmoment”, zegt commercieel manager Dennis van Keulen van Feyenoord.

“Het voelde een beetje als het winnende doelpunt in de bekerfinale. Zulke successen mag je vieren met elkaar”, zo vertelt hij in Feyenoord Magazine. Volgens Remko Rijnders – CEO van MediaMarkt Benelux – kwam uit de gesprekken al snel naar voren dat een hoofdpartnerschap een logische stap was. “We kwamen snel tot de ontdekking dat er een sterke link is tussen Feyenoord en MediaMarkt, qua cultuur en no-nonsense mentaliteit. Ons hoofdkantoor zit bovendien in Rotterdam, terwijl we natuurlijk ook het rood, wit en zwart delen. Het was bijna een natural fit.”

Wat hielp tijdens de onderhandelingen was dat Feyenoord de afgelopen jaren steeds beter in kaart heeft weten te brengen wat de waarde van een hoofdpartnerschap betekent. Zo is de club in staat om een gedeelte van de totale mediawaarde te garanderen en hier actief op te sturen. Daarnaast wordt er vanuit het Maasgebouw continu marktonderzoek gedaan naar merkvoorkeur, merksympathie en naamsbekendheid. “Dat soort inzichten gaf ons ook vertrouwen”, aldus Rijnders. “Naarmate de gesprekken vorderden, raakte ik er heel erg van overtuigd hoe professioneel alles verloopt bij Feyenoord: niet alleen sportief maar ook commercieel. De club kan echt meerwaarde creëren voor partners.”

De CEO van het elektronicabedrijf ziet de samenwerking met Feyenoord ook als een grote verantwoordelijkheid. “De loyaliteit van Feyenoordsupporters naar de club toe is iets unieks. Die gaat vaak ook van generatie op generatie. We voelen een grote verantwoordelijkheid om het voor die trouwe Feyenoorders goed te doen en te laten zien dat we het verdienen om op dat mooie shirt te staan; niet alleen bij Feyenoord 1, maar ook bij Vrouwen 1 en alle teams van Feyenoord Academy.”

Delen

Reacties

Overeenkomsten? Het is een duits bedrijf. Wattan?
“We kwamen snel tot de ontdekking dat er een sterke link is tussen Feyenoord en MediaMarkt, qua cultuur en no-nonsense mentaliteit. Ons hoofdkantoor zit bovendien in Rotterdam, terwijl we natuurlijk ook het rood, wit en zwart delen. Het was bijna een natural fit.”
Ik vergat slecht en goedkoop spul zonder goede garantie. Coolblue is beter.
Coolblue is niet alleen qua winkel beter maar ook een bedrijf opgericht in Rotterdam. Zou veel beter passen op het shirt.