Vlaggenzee op de tribune, De Feijenoorder

De Feijenoorder

In gesprek met Feyenoord over supportersbelangen: "Daar kan verbetering in worden aangebracht"

Dennis

In september van het nieuwe seizoen heeft een delegatie van het bestuur van De Feijenoorder het reguliere overleg met de directie van de BVO gehad. In deze gesprekken komen zaken aan de orde die beide partijen aangaan en waar zij elkaar kunnen helpen en versterken, ook met klachten die de supportersvereniging ontvangt uit de achterban.

In Hand in Hand, het magazine van De Feijenoorder, geeft voorzitter Kees Lau openheid van zaken over het meest recente overleg. Zo spraken zij met Feyenoord onder andere over de stijgende ticketprijzen, de stroperigheid bij de toegangspoorten.

Stijgende prijzen
Wat voor veel supporters een vervelende verrassing is, zijn de alsmaar stijgende prijzen bij Feyenoord. Dat gaat om wedstrijdkaarten (de club zit in de top 3 van Europa), maar ook om de consumpties in het stadion. Ook de wijze van verkoop is besproken waarbij De Feijenoorder aandacht heeft gevraagd voor de mogelijkheid om de passe-partout voor de Champions League in termijnen te kunnen betalen. Veel heeft te maken met elkaar goed en vroegtijdig informeren en daar kan verbetering in worden aangebracht.

Stadiontoegang
Een ander veel voorkomende klacht is de toegang tot het stadion. Stadion NV heeft onvoldoende geld om de hele toegangscontrole nu te gaan veranderen. Dat die beter moet, wordt alom onderkend. ‘Het stadion’ is niet kapitaalkrachtig genoeg. Modernisering staat wel in de aandacht, maar pas als de modernisering van De Kuip aan de orde is. Dat daarover nu serieus wordt nagedacht, is goed nieuws. Met de club heeft de supportersvereniging ook afgesproken een eerste stap te nemen om voorzieningen voor supporters in of rondom De Kuip bij die plannen op te nemen. Het is fijn dat in goed overleg daar stappen in kunnen worden gezet, ook al is het voor over een wat langere periode.

Dagelijkse zaken
Voor de dagelijkse zaken heeft De Feijenoorder nieuwe afspraken kunnen maken met Feyenoord over kortingen voor haar leden bij de fanshop van Castore en bij Feyenoord One. In december wordt de cyclus van gesprekken vervolgt. Het is voor de supportersvereniging zeer waardevol om dergelijke gesprekken met Feyenoord te voeren. Dankzij signalen die zij via haar leden ontvangen, zijn zij zich nog bewuster van zaken die relevant zijn voor de achterban. Deze zullen zij altijd bespreekbaar blijven maken bij Feyenoord.

Tekst: Kees Lau

Delen

Reacties

Zie het een beetje als een huisjesmelker; hoge huurprijs/ hoge ticketprijs, je krijgt maar een huissleutel/ toegangsregeling is onder de maat, je kunt alleen maar boodschappen doen bij de appie waar de bonus en hamster acties verboden zijn/ dure consumpties. En het uitzicht is ook niet altijd te genieten…
En we blijven er maar over praten... en ondertussen lossen we het niet op...
Top 3 toegangs prijzen. Mag dan ook wel eens naar gevoetbald worden. En dan voor langere periode.