lange-wachtrijen

Nieuws

Supporters hebben kritiek op conclusie stadiondirecteur: “Rijen tot aan de straat”

Dennis

Supporters herkennen zich niet in het geschetste beeld van stadiondirecteur Lilian de Leeuw met betrekking tot de wachttijden voor de poorten van De Kuip. Dat blijkt uit de uitkomst van een poll van 1908.nl. “Beetje afhankelijk van hoe laat ik aankom, maar rijen tot aan de straat”, zo meldt een supporter. 

De Leeuw meende onlangs dat de wachttijden meevallen. “Op de top staan de mensen 15 minuten in de rij”, zo vertelde zij. Van de deelnemers aan de poll heeft 63% een andere ervaring bij aankomst en nodigen de stadiondirecteur uit eens naast hen te komen wachten. Van de respondenten zegt 7% zo door te lopen en 29% de wachtduur acceptabel te vinden.

Opvallend is dat het ervaringsverschil groot is tussen de verschillende stadionzijdes. Zo zegt Emma2250: “Het ligt aan welke kant je zit, want rondom de noordzijde staan er langere rijen dan rondom de zuidzijde”. Soeta03 ziet eenzelfde beeld. “Ik ben altijd drie kwartier voor de wedstrijd zo binnen aan de Blauwe zijde. Ik zie dan al wel flinke rijen bij geel. Misschien moeten ze daar wat meer beveiligers neerzetten in plaats van ergens ander.”

Gele zijde
“Wij weten inmiddels met 95% zekerheid dat supporters niet langer dan 15 minuten in de rij staan. Dat is best wel een grote uitspraak die we dan doen, als supporters denken dat zij iets van 30 of 40 minuten in de rij staat”, was de opvallende uitleg van De Leeuw. Dit beeld wordt met name door de supporters op de noordzijde (gele sector) niet herkent. Zij voelen zich door de stadiondirecteur niet serieus genomen. ”Bij ons op de gele zijde sta je standaard een half uur in de rij”, zegt supporter Karelios.

Dat de uitkomst van een analyserapport en de ervaringen van supporters niet overeen komen is een aandachtspunt voort de stadiondirectie. Wellicht is het aan te bevelen een deelonderzoek te doen naar de doorstroom van de supporters bij de gele poorten van de noordzijde. Daarmee wordt voorkomen dat eventuele grote knelpunten ondersneeuwen in een algemene conclusie. Eventuele oplossingen worden reeds door supporters zelf al aangedragen. Daarvoor hoeft het stadion alleen maar de comments van de poll te lezen of even een rondgang langs social media te maken.

Delen

Reacties

Mensen zijn overal op tegen.Men wil geen nieuw stadion dit was gewoon sfeervol.Maar klagen wel overal over wat niet goed is.Die lange rijen valt best mee.Erger me meer aan de lekkage
Wat een onzin. Als je op tijd komt gaat het gewoon snel. Feyenoord geeft elke weekdag ook aan. Mensen klagen graag.
Misschien zou De Leeuw er een gerenommeerd onderzoekbureau op kunnen zetten ipv bevriende business consultant.
Wellicht.... maar misschien is het ook een idee om de emotionele beleving van betrokkenen eens met een paar korrels zout te nemen.
Wat dacht je van een vent met een horloge?