"Supporters zijn geen klanten, maar de levensader van de club"
Vanmiddag waren in de gewonnen stadsderby tegen Sparta Rotterdam vanuit het uitvak meerdere spandoeken te zien met een duidelijke boodschap richting commercieel directeur Ruud van der Knaap. De hoge prijzen rondom Feyenoord vormen al tijden een groot pijnpunt, zo blijkt ook uit de enquêtes van supportersvereniging De Feijenoorder.
FSV De Feijenoorder reageerde als volgt: "Vandaag waren er spandoeken te zien met teksten als 'We moeten praten, we hebben te dure kaarten' en 'Eliteclub Feyenoord'. Deze woorden komen niet uit het niets. Al bij onze eerdere peiling en ook vandaag bij de mini-enquête in het uitvak gaven de supporters aan dat de hoge ticketprijzen een groot pijnpunt zijn. Voetbal in De Kuip hoort voor iedereen toegankelijk te blijven."
"Feyenoord is van oudsher een volksclub, groot geworden door de steun van harde werkers en havenarbeiders", vervolgt de supportersvereniging op X. "Juist dat maakt Feyenoord uniek en onlosmakelijk verbonden met de stad Rotterdam. Het mag niet zo zijn dat de mensen die deze club hebben grootgemaakt straks buitenspel staan door de hoge prijzen. Supporters zijn geen klanten, maar de levensader van de club. We blijven met de club in gesprek gaan over dit belangrijke onderwerp", sluiten zij af.