Bevestigd
Transfermarkt TN

KayneKVisuals

Transfers

Timeline • Overzicht zomerse transferwindow

FeyenoordTM

Het einde van de transferwindow nadert en Feyenoord heeft zijn selectie voor het seizoen 2023/2024 nagenoeg compleet.

In het onderstaande overzicht zetten we alle transfergebeurtenissen tot zo ver op een rijtje, inclusief referenties naar de nieuwsmediums die met de concrete first calls van alle uiteindelijk voltooi(en)de transfers kwamen.

De Nederlandse transferwindow sluit op vrijdag 1 september om 23:59 uur.

Thomas van den Belt van PEC Zwolle naar Feyenoord [Datum afronding: 29 maart]

First call: 1908.nl

Leo Sauer van MŠK Žilina naar Feyenoord [Datum afronding: 3 april]

First call: 1908.nl

Ramiz Zerrouki van FC Twente naar Feyenoord [Datum afronding: 5 mei]

First call: De Telegraaf, zomer 2022

Timon Wellenreuther van RSC Anderlecht naar Feyenoord [Datum afronding: 2 juni]

First call: 1908.nl

Orkun Kökçü van Feyenoord naar SL Benfica [Datum afronding: 10 juni]

First call: 1908.nl

Antef Tsoungui van Brighton & Hove Albion FC naar Feyenoord [Datum afronding: 12 juni]

First call: 1908.nl

Yankuba Minteh van Odense BK naar Newcastle United & uitgeleend aan Feyenoord [Datum afronding: 12 juni]

First call: Newcastle United

Dermane Karim van Feyenoord naar Lommel SK [Datum afronding: 15 juni]

First call: 1908.nl

Marouan Azarkan van Feyenoord naar FC Utrecht [Datum afronding: 15 juni]

First call: 1908.nl

Guus Baars van Feyenoord naar FC Dordrecht [Datum afronding: 26 juni]

First call: 1908.nl

Ilias Sebaoui van Koninklijke Beerschot Antwerpen Club naar Feyenoord [Datum afronding: 30 juni]

First call: 1908.nl

Shiloh 't Zand van Feyenoord naar FC Dordrecht [Datum afronding: 03 juli]

First call: 1908.nl

Christian Conteh: contractontbinding / VfL Osnabrück [Datum afronding: 06 juli]

First call: 1908.nl

Thomas Beelen van PEC Zwolle naar Feyenoord [Datum afronding: 10 juli]

First call: 1908.nl

Lennard Hartjes van Feyenoord naar Excelsior [Datum afronding: 10 juli]

First call: 1908.nl

Róbert Boženík van Feyenoord naar Boavista [Datum afronding: 11 juli]

First call: 1908.nl

Mohamed Taabouni van Feyenoord naar Al-Arabi SC [Datum afronding: 14 juli]

First call: Voetbal International

Timo Zaal van SC Heerenveen naar Feyenoord U21 [Datum afronding: 14 juli]

First call: 1908.nl

Naoufal Bannis van Feyenoord naar Al-Markhiya SC [Datum afronding: 18 juli]

First call: Voetbal International

Youssef Amyn van Feyenoord U21 naar Eintracht Braunschweig [Datum afronding: 18 juli]

First call: Eintracht BS

Mimeirhel Benita van Feyenoord naar Excelsior [Datum afronding: 25 juli]

First call: 1908.nl

Tidjany Touré van Feyenoord naar Gil Vicente [Datum afronding: 25 juli]

First call: 1908.nl

Calvin Stengs van OGC Nice naar Feyenoord [Datum afronding: 26 juli]

First concrete call: Santi Aouna

Danilo van Feyenoord naar Rangers FC [Datum afronding: 28 juli]

First call: 1908.nl

Denzel Hall van Feyenoord naar SC Heerenveen [Datum afronding: 31 juli]

First call: Voetbal International

Amadou-David Sanyang van Utd. IK Nordic naar Feyenoord U21 [Datum afronding: 01 augustus]

First call: Fotbolltransfers

Thijs Jansen van Feyenoord naar De Graafschap [Datum afronding: 01 augustus]

First call: De Gelderlander

Ayase Ueda van Cercle Brugge naar Feyenoord [Datum afronding: 03 augustus]

First concrete call: 1908.nl

Kostas Lamprou van Willem II naar Feyenoord [Datum afronding: 04 augustus]

First call: 1908.nl

Bart Nieuwkoop van Royale Union Saint-Gilloise naar Feyenoord [Datum afronding: 10 augustus]

First call: Voetbal International

Ezequiel Bullaude van Feyenoord naar CA Boca Juniors [Datum afronding: 14 augustus]

First call: 1908.nl

Marcus Holmgren Pedersen van Feyenoord naar Sassuolo [Datum afronding: 22 augustus]

First call: 1908.nl

Ondřej Lingr van SK Slavia Praag naar Feyenoord [Datum afronding: 24 augustus]

First call: sport.cz

Joep van der Sluijs transfervrij van NEC naar Feyenoord U21 [Datum afronding: 24 augustus]

First call: 1908.nl

Luka Ivanušec van GNK Dinamo Zagreb naar Feyenoord [Datum afronding: 25 augustus]

First call: 1908.nl

Korede Osundina van Orange County naar Feyenoord [Datum afronding: 30/08]

First call: 1908.nl

Ramon Hendriks van Feyenoord naar Vitesse [Datum afronding: naar verwachting 31/08]

First call: 1908.nl

Patrik Wålemark van Feyenoord naar SC Heerenveen [Datum afronding: naar verwachting 31/08]

First call: 1908.nl

Mikki van Sas van Manchester City naar Feyenoord [Datum afronding: naar verwachting 01/09]

First call: 1908.nl

Neraysho Kasanwirjo van Feyenoord naar SK Rapid Wien [Datum afronding: 01 september]

First call: 1908.nl

Francesco Antonucci: contractontbinding / naar Qatar [Datum afronding: naar verwachting september]

First call: 1908.nl

Dit artikel wordt geüpdatet wanneer er meer transfers worden afgerond.

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

Alsof we niet genoeg ingepeperd zijn van alle vreemde transfers, op 3 spraakmakende inkomende transfers na.
geertruida en bayern speelt dat weer ?
Ik zie heel commentaar van sommige hier hoe onze selectie er nu uitziet ik ben heel benieuwd of diegene ook vooraan staan als we wel een goed seizoen draaien om dan toe te geven dat allemaal niet zo negatief is als sommige willen doen geloven
Het beste van deze window vind ik de spelers die zijn aangetrokken voor O21 en die naar Dordrecht zijn gegaan. Daarbij nog de spelers die aan Excelsior zijn verhuurd in plaats van verkopen voor een appen en een ei.
Dit soort spelers kosten relatief weinig en dat er een paar potentiële toppers bij zitten geloof ik wel.

De selectie en wie er wel of niet speelt, of zou moeten spelen en de scheiding tussen wereldaankopen en miskopen laat ik graag aan de kenners over. Die wil ik pas beoordelen in de winterstop.
Veel mensen hier hebben het over Bitello, dat het jammer is dat hij (hoogstwaarschijnlijk) niet komt.

Is de vele aandacht voor zijn eventuele komst niet ook gewoon gebaseerd op de hoop dat hij zich (oa CL) in de kijker zou spelen als bv. een Antony (die slechts van Sao Paulo kwam) en dan voor het 4-5 voudige weg kan na een jaar of twee zodat Feyenoord is een keer die klapper maakt waar Feyenoord op door kan bouwen en kan vissen in een andere vijver? De meeste exotische spelers gaan naar de andere twee ploegen in NL.

Hoe zien jullie dat?
Speelt er überhaupt nog iets inkomends?
Of zou Geertruida eerst nog moeten vertrekken voordat eventueel Bitello en Nino nog zouden kunnen komen?
Ik mis de meer- en nieuwswaarde van deze post een beetje.

Misschien een ietwat negatieve interpratie van mij.... Maar het komt vrij borstklopperig over dit.

Wat niet wegneemt dat 1908.nl het (uiteindelijk) wel vaak bij het juiste eind had.
Complimenten voor de verslaggeving Rutger!

Zeker een paar leerpunten voor 1908 gezien, maar dat hoort bij een opstart. Enige waar ik me echt aan heb gestoord waren de aangevallen reacties vanuit FTM als mensen kritiek uitten. Verder alleen maar lof: top toevoeging aan het medialandschap!
Ga er niet vanuit dat er nog iets vertrekt of komt.denk dat de selectie wel klaar is
Had deze site niet ook de primeur dat Slot naar Tottenham ging?

Zonder dollen: leuk, al die primeurs, maar ik weet niet of we er nou blij mee moeten zijn dat de scouting van alles lekt naar de media. En daarbij kennelijk ook nog volop loopt te klagen dat sommige spelers buiten de scouting om zijn gehaald.

Natuurlijk lees ik de nieuwtjes graag maar het wordt tijd dat Feyenoord dit soort dingen binnenskamers houdt.
Geen enkel nieuwsmedium, dus ook 1908.nl niet, heeft geschreven dat Slot naar Tottenham ging.
Hendriks en Walemark verhuurt geeft dat genoeg ruimte in het salaris huis voor nog 1 of 2 nieuwe spelers vandaag? Of moet er nog meer weg?
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat we niet van spelers als Dilrosunen Jahanbaks afkomen. Ik bedoel, Feyenoord moet doorselecteren en zij vallen daardoor net buiten de boot. Ze kunnen echt wel voetballen, alleen niet (meer) op het niveau waar we naartoe willen en moeten. Erg pijnlijk dat zij geen transfer maken. Geldt ook voor Geertruida. Die moet toch een mooie transfer kunnen maken voor zo'n 30 miljoen? Snap dat niet, waar ligt dat aan, lijkt wel of op dat gebied Feyenoord internationaal nog lang niet serieus wordt genomen. Verder, inkomend, snap ik niet dat we geen echte passer hebben gehaald als vervanger van Orkun. Als ik die Veerman zie.. zo'n speler mis ik toch echt bij ons.
Het middenveld gaat onze bottleneck worden dit seizoen. Had het geld voor Stengs en Zerrouki bewaard voor een echt goede nummer 8.
Yes die Veerman had zo goed bij ons gepast.
Welke clubs denk jij dat het juiste bedrag voor Dilrosun en Jahanbaks willen betalen als beide spelers (nog) niet naar de zandbak willen?!
Probleem is dat je het ook een beetje afzet tegen PSV, waar ineens heel veel en vrij inventief (waarschijnlijk ook risicovol) is geïnvesteerd.

In veel opzichten is onze selectie niet minder dan die van hun. Onze verdediging is beter en als Ivanusec zo goed is als hij lijkt doet de aanval ook niet veel onder.

Het grote verschil zit hem in het middenveld, waar zij met Schouten en Veerman twee spelers hebben die de ballen neerleggen waar ze maar willen. Dat voetbalt zo makkelijk. Het is leuk dat Timber het zo goed deed tegen Almere, maar hij (of welke andere middenvelder dan ook) heeft dat absoluut niet. Het niet halen van zo'n speler, een vervanger van Kokcu (die dat ook kon), vind ik een enorme fout.
Heel erg eens. Timber had de mondjes gesnoerd. Tegen Almere🤣
Nee, Timber kreeg voor de eerste keer eens een volledige wedstrijd de kans op 8. Hij werd niet misbruikt op posities zoals 10 waar hij gewoon niet uit de verf komt.

Laat hem nou eens 10 wedstrijden op 8 staan, verkopen we hem volgend jaar voor 20m minimaal.
Ik zeg niet dat ik hem niet goed genoeg vind; ik zeg dat wij een speler missen die zo makkelijk het spel verdeelt als Veerman en Schouten. Zo'n speler hebben wij niet, ook Timber kan dat niet.
Wieffer verdeelt het prima, is juist zijn kracht waarmee hij Oranje heeft gehaald. Wel had je met Kokcu een speler die daarbij hielp waar je met Timber een iemand heeft die dat veel minder in zich heeft.
Hij heeft vorige jaar bijna alle wedstijden (zonder zijn blessure) op 8 gespeeld?
Dat is gewoon pertinent niet waar, hij speelde voor zijn blessure als 6 omdat we Aursnes zo laat verkochten en Wieffer pas eind januari in de ploeg kwam omdat.. Timber geblesseerd raakte.

Dit seizoen steevast op 10.
Wieffer in vorm van vorig seizoen is beter dan Schouten en Sangare. Die Sangare is sowieso een beetje een klunzige speler ofzo, die 35 miljoen is totaal niet terecht. Eigenlijk is alleen Veerman beter op 8 (al ben ik nog steeds blij dat hij met zn arrogante verongelijkte kop niet bij ons speelt), en de 10 positie kan je nog niet vergelijken.
Ja dan hadden we een speler gehad die het spel zou kunnen verdelen, die we nu niet hebben. Ja echt blij dat hij niet bij ons speelt haha.
Ik vind de insteek van FTM over de transferperiode wel erg negatief:

- Hij vergeet te vermelden dat er naast transferinkomsten ook nog zoiets bestaat als CL inkomsten. Dan ziet het financiële plaatje er alweer anders uit.
- De vervanger van Kokcu had Feyenoord al eerder in huis gehaald: Timber.
- Feyenoord heeft wel degelijk geprobeerd meerdere kwaliteitsimpulsen te halen. Zoals bekend is dat niet gelukt. Zoals Slot al zei was de andere optie om de selectie te verbreden. Nu staat er een selectie met veel gelijkwaardige spelers waardoor je kunt variëren en niet zo snel een terugval krijgt gedurende het seizoen.
- Op de bank plaats nemen bij Feyenoord is relatief. Er is een intensief programma en Slot wisselt meestal 5 keer. Als je het positief wil benaderen kun je dure bankzitters ook zien als de kracht van de selectie in zijn geheel. Of het ook bankzitters blijven kun je nog niet zeggen na 3 wedstrijden.
- Om de window nu al mislukt te noemen is opportunistisch. Misschien even afwachten? Ik heb wel vertrouwen in spelers als Ivanusec, Lingr, Ueda, Zerrouki en Beelen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de window vlekkeloos is verlopen. Het lijkt erop dat Feyenoord er veel te makkelijk van uitging dat Szymanski zou blijven. Doordat Zerrouki vroegtijdig werd gehaald bleef er zo minder geld over voor het invullen van de 10 positie. Dat vind ik een grote inschattingsfout. Verder kent de selectie (nog) een overschot aan rechtsbuitens, hebben we vier keepers, zou er juist een back up van Hancko bij mogen en vraag ik me af in hoeverre de belangstelling van Manchester voor Bijlow concreet was. Als ze hem daadwerkelijk wilden overnemen voor ruim 20 miljoen dan heeft Feyenoord daar ook een blunder gemaakt. Kortom: op dit moment zou ik zeggen dat de window voor verbetering vatbaar was, maar zeker niet mislukt is.
Het probleem met Szymanski was dat de deal met hem nog lang in de lucht bleef en toen hij wegging gingen we over op Ivanusec waar door de kwalificatie van de ucl van Dinamo Zagreb meer dan een maand op is gewacht met een akkoord
Manchester is nooit concreet geweest voor Bijlow. Anders was hij al weggeweest.
Kritisch zijn is een ding idd. maar als je alleen naar de negatieve dingen kijkt, is het nooit goed.
Dit is gewoon de beste selectie van de afgelopen 20 jaar, Feyenoord was altijd zwak in de breedte en had vaak niet elke positie goed bezet.
Ze investeren in jonge talentvolle spelers met veel potentie, Timber is gehaald als jeugd international en die kun je niet allemaal voor een grijpstuiver kopen. Waarvan ze hopen dat ze zich snel aanpassen aan het niveau en zich doorontwikkelen. En of ze gelijk al de sterren van de hemel spelen of later ik denk dat het veelal met het oog op voorselecteren is van spelers die elk jaar vertrekken.
Men vergeet al heel snel waar we vandaan komen ongelofelijk, Kampioenen! met nu wel een stevig fundament om verder te gaan.
En ik ben blij dat ze niet het beleid van PSV hier voeren, die hebben eigenlijk puur geluk gehad dat ze die spelers voor zoveel geld hebben en kunnen verkopen, want behalve met Gakpo is voor de rest mij een raadsel waarom ze zoveel geld krijgen voor hun spelers. Anders hadden ze nu in de shit gezeten.
Inderdaad. Ik heb zelden zo van het spel van Feyenoord genoten als de afgelopen twee seizoenen. Het straalt plezier, kracht en aanvalslust uit. Ik begrijp ook dat Feyenoord nog geen 15 miljoen voor een speler neerlegt. Dan was na 2 spelers het budget bijna op en zou je in de breedte tekortkomen tijdens een zwaar seizoen. Feyenoord zal ook vaak de salarissen van dat soort spelers niet kunnen ophoesten. En het is ook maar de vraag of pakweg Lang beter gaat presteren dan Ivanusec. Ik denk dat we inderdaad wat betreft verkoop een voorbeeld kunnen nemen aan PSV dat een lange geschiedenis heeft als handelshuis. Maar daarin worden stappen gezet. Het zou kunnen dat FTM een punt heeft wat betreft de inkrimping van de scouting, maar daar zou ik een diepgravend en neutraal artikel over moeten lezen om daar een oordeel over te hebben. Of we kampioen worden is een tweede, je hebt te maken met het sterkste PSV in jaren en Ajax valt nog niet echt te beoordelen, maar ik ervan overtuigd dat Feyenoord gewoon weer een goed seizoen gaat neerzetten met deze selectie. Tenminste, als Geertruida blijft. Dat zou wel een sportieve klap zijn als die last minute vertrekt.
volgens mij is de opbrengst van kokcu, pedersen en danilo alleen al 37. komt nog wel wat bij met o.m. bozenik, dermane, hall en de bonussen van bijv. malacia en senesi en wellicht ook sinisterra.
Pedersen wordt volgende transferperiode pas overgemaakt. Dus denk dat je die hier niet in mee moet rekenen.
okay, dat zou kunnen inderdaad.
Pedersen niet meegerekend. Even als Lingr inkomend.
Geen enkele hoop meer op Bitello @ftm ?
Diogo Rossi (Journalist & Clubwatcher Gremio, 35k volgers op X) schrijft: 'Bitello blijft tot het einde van dit jaar bij Grêmio en heeft alle aanbiedingen die hij kreeg afgeslagen. Hij strijdt om de basisplaats met J.P. Galvão.'

In de winter nog maar eens aankloppen...
Ik vind dit oprecht een prima window, kijk even wat je haalt, een Kroatisch, Tsjechisch en Japans international... tot vorig jaar hadden we 2 internationals bij Feyenoord lopen. Tuurlijk prima om altijd te hopen op meer maar zie hier toch behoorlijke vooruitgang
En Algerijns international, onze topper op de bank.
Huh? 2 Internationals 2 jaar terug? Tellen kan je niet...
en wat ook belangrijk is een transferperiode: kun je je sterkhouders behouden en kun je overtollig vet wegsnijden.

kokcu is weg. jammer. bijlow, hancko, geertruida, gimenez en hartman behouden. klasse.

gimenez is de eerste 2 cl wedstrijden geschortst. aangezien hij volgend jaar wss verkocht wordt en hij die potjes vervangen moet worden is het een uitstekende keuze nu al daarop voor te sorteren. ueda was duur, maar kan rustig wennen en is voor de toekomst gekocht. de opmerking dat er een te dure speler op de bank zit slaat dus nergens op.

er is een plekje gevonden voor walemark en hendriks (heeft ook invloed op het salarisplafond) en het zou mooi zijn als je dilro en kasanwirjo nog ergens kunt plaatsen.

tot slot hebben de jeugdspelers zechiel en sauer veelbelovende dingen laten zien.

Waarom was ueda eigenlijk niet gescout door onze scouts? hadden zij een betere optie? wie dan? waar waren onze scouts toe jerdi schouten bij nieuwenhoorn voetbalde?
Wat is er klasse aan het behouden van Bijlow die ieder seizoen 40% van de wedstrijden mist?
Daar mis je weinig aan maar als je dan toch bijvoorbeeld 15 miljoen voor kan vangen is dat pure winst.

Geertruida, centraal een prima speler maar rechtsback veel minder.
Wat is er klasse aan als je hier nu niet een recordbedrag voor incasseert, wetende dat hij volgend zomer, met 1-jarig contract, Max de helft oplevert.

Ueda is een prima speler maar geen 10 miljoen waard, daarvoor zijn er betere opties.

En daarnaast 20 miljoen aan middelmatige breedte versterkingen die het niveau niet aan kunnen op de bank…

Nee, een teleurstellende transferperiode dit
Verschrikkelijk. 🤑🤑🤑
Jij hebt echt je naam mee.
bijlow is gewoon een goeie keeper die met zijn voetballende kwaliteiten uitstekend past in het systeem van slot. bovendien kind van de club. hij heeft pech met zijn blessures, maar dat is ook de reden dat je er nooit 15 mio voor krijgt. kun je hem dus beter houden met een goeie back up.

geertruida is centraal goed en als back ook. als hij back staat, fungeert hij als extra middenvelder en /of speel je met 3 man centraal. het is geen back zoals pedersen die hard langs de zijlijn rent (maar die eenvoudigweg niet kan voetballen). feyenoord wilde 30 mio en zelfs 29 mio accepteren, maar dat bod is ingetrokken. feyenoord heeft 15 mio geweigerd. prima gedaan dus als hij volgend jaar nog 15 mio oplevert (als dat al waar is). er komt trouwens ook nog een wintertransferperiode, dan kun je ook prima zakendoen.

het is heel lastig een goeie 2de spits te halen. danilo kwam gewoon te kort. 6 mio winst voor hem is klasse. peppi vonden we te duur.. ben ik het mee eens. ueda is ook duur, maar die heeft het vorig jaar beter gedaan dat peppi. als je zegt dat er betere opties waren moet je ze ook noemen, niet zomaar wat zeggen.

zerrouki is in principe voor de basis gehaald, zelfs met wieffer. met 2 controleurs spelen in de cl is echt zo gek niet. in de basis is dat de favoriete opstelling van slot. en wat als wiefer nou was vertrokken of vertrekt in de winter?) lingr en ivanucek zijn internationals. hoezo middelmatige breedte investeringen? beelen is, zeker in de eredivisie, een prima back up.

en tot slot, ook jij vergeet dat alles 2x duurder is dan 5 jaar geleden. 6 a7 mio voor een beetje speler is de standaard geworden.
Maar het onvoorstelbare is dusdanig onvoorstelbaar dat deze niet meer gaat plaats vinden, ga ik vanuit?
Dan kan je het wel alvast noemen toch. Het is nooit serieus geweest en zal het ook nooit worden.
Had een nuttig artikel kunnen zijn als je de first call weg laat.
@FTM komt er nog een vervanger voor Hendriks? Wanneer er iets met Hancko gebeurt hebben we echt een mega probleem lijkt me.
Wordt je toch verdrietig van, zo’n transferwindow…

Heb je een recordbedrag om aankopen te doen, waarmee je ook in een andere vijver kan vissen, doe je er veelal middelmatige breedte versterkingen van halen en laat je het na om de “8” positie, misschien wel de belangrijkste positie, te versterken.

Ik zie serieus niet in hoe dit huidige team het gat wat Kokcu achterlaat kan opvullen
Je kan beter vragen welke niet…

Stengs, Zerrouki, Nieuwkoop, vd Belt, Lamprou, Beelen. Ruim 20 miljoen aan middelmaat waar je ook 2 kwaliteitsaankopen van had kunnen doen, Nino / Martin Vitik en Bitello bijvoorbeeld
Ja en dan had je geen back-ups gehad.
Zerrouki is ook niet als backup gehasld.masr als basisspeler naast Wieffer. Dat heeft alleen niet zo uitgepakt en iedereen had kunnen verzinnen dat sit niet ging werken. Voor dat geld hadden ze beter een 8 kunnen halen
timber kan op 8, lingr kan op 8. in de cl spelen we wss vaak met 2 controleurs. dus wieffer en zerouki samen met een 10 daarvoor (ling, invanucek of stengs). controleurs zijn schaars. Nooit slecht om die te halen.
Tuurlijk wel.

Nino bijvoorbeeld is toch een back up van Geertruida, Trauner en Hancko (of andersom)

Timber is toch de back up van Bitello.

Maar het punt is, je gaat toch eerst de kwaliteitsaankopen doen om de gaten op te vullen? Daarna ga je kijken naar wat er in de breedte bij moet.
Nu heeft Feyenoord onder leiding van Slot een heel elftal breedte versterkingen gehaald en ligt er nog steeds een gapend gat op de “8” positie, waardoor je straks achter de feiten aanloopt.
Je hebt gelijk kritisch. Slot en te Kloese maken er al twee jaar een bende van. Verlang jij ook zo terug naar Advocaat en Stam? Toen hadden we tenminste spelers met restwaarde (Fer, Diemers)... Wanneer je zoals ik al heel lang feyenoord supporter bent is dit een geweldige tijd. Kampioen, Champions leaque, goed voetbal etcetera. Slot en te Kloese doen echt niet alles goed maar om dan steeds te zeiken over alles...........
Lamprou is voor de training, van de Belt valt buiten de selectie. Je had gewoon Pedersen kunnen behouden ipv Nieuwkoop. Zechiel had ipv Zerrouki kunnen invallen. Stengs is basis en was vervangen door Bitello.
pedersen voor 6 verkopen en nieuwkoop voor 2 halen. een betere voetballer terugkrijgen en 4 mio winst maken. is gewoon goed hoor. net zoals indertijd je haps moest halen omdat je nooit wist of malacia het aan zou kunnen, moest je nu een controleur halen omdat je nooit weet of zechiel het oppakt. zo goed was hij nou ook weer niet in de 21. stengs valt me tegen, maar 6 mio is tegenwoordig niet een heel hoog bedrag meer.
Nieuwkoop beter...we gaan het zien, voorlopig heeft hij ons al 2 punten gekost.
Je kan een speler als Kocu nooit 1 op 1 vervangen (misschien alleen als je een oud speler terughaalt). Je kan zo'n speler wel ontwikkelen. En daar zijn we de afgelopen jaren goed in gebleken. Have some faith.
1 op 1 vervangen is niet zo zeer nodig maar je kan ver komen met bijvoorbeeld Bitello.

Nu heb je helemaal geen bekwame vervangers, want Timber en Stengs gaan je niet naar een hoger niveau tillen
Timber gaat een top seizoen spelen. Als je ziet hoe hij traint die gaat het dit jaar maken. Prima window en geloof mij, wij worden weer kampioen! 100%
Nou als ik Veerman vergelijk met Timber. Is Veerman echt wel een niveautje of 3 hoger.
Denk dat er ook heel verdrietig van jou worden pfff je doet je naam wel eer aan KRITISCH pfffff
Vorige zomer vond je Kokcu nog een prutser. Misschien ziet Slot het opnieuw beter dan jij?
wij krijgen meer geld voor onze spelers en spelers worden duurder. daarnaast zijn transfersommen afh. van contractduur, leeftijd speler, salaris. Wij betalen minder salaris dan psv en ajax, dus hoger in en verkopen is niet echt mogelijk. altijd maar dat benoemen van 'recordtransfers' is uitermate vermoeiend. stengs overtuigt niet, maar 6 mio is gewoon geen gek bedrag.

Daarbij komt dat het alleen maar goed is als je goeie spelers op de bank hebt zitten en dat de spelers op het veld weten dat ze niet mogen verzaken.

dat niet alle spelers uit de scouting is voor ons niet te controleren en hoeft helemaal geen probleem te zijn. van die spelers moet je het ook nog maar zien of het wat wordt. daarbij, slot is een goeie coach, maar een goeie coach is natuurlijk zelf ook een scout. die weet wat een speler moet kunnen en die kan ook beoordelen of iemand dat kan. net zoals ik kan zien of iemand wel of niet kan voetballen, daar hoef je echt niet officieel scout voor te zijn.
Ben groot fan van 1908.nl als website; hoe het nieuws wordt gebracht en voornamelijk de comment-sectie waar normaal en inhoudelijk gediscussieerd kan worden. Dingen zoals 'first call' halen voor mij dan weer de glans er vanaf. Totaal niet relevant en vooral een beetje borstklopperij. Niet nodig : )
Mooie window. Perfecte window zou een steady nummer 8 erbij wezen.
ik wilde even zeggen dat het werkelijk aan mijn reet roest wie de first call heeft. totaal niet belangrijk, maar voor 1908 is het een dwangneurose.

wat ik wel interessant vind is wat de kosten en opbrengsten zijn van een transfer. kunnen jullie dat niet in de plaats zetten van 'first call'?
ach gut, een andere mening dan jij en het is meteen huilen.
Volledig met je eens. Stukje zelfverheerlijking, beetje walgelijk. Maar goed, moet die lekker zelf weten
@FTM, Kunnen we nog wat inkomends verwachten vandaag en/of op deadlineday?
Belachelijk slechte window. Zeker na zo’n jaar, je belangrijke spelers verliest en je de CL in gaat. Had er zeker veel meer van verwacht! Alleen Bitello kan het in mijn ogen nog enigzins redden, maar dat gaat hem waarschijnlijk ook niet meer worden. Erg jammer en erg matig! De tijd zal het allemaal wel weer uitwijzen.
Bitello de redderrrrr!!!!1!1!!!1!1!!!!
Diogo Rossi (Journalist & Clubwatcher Gremio, 35k volgers op X) schrijft: 'Bitello blijft tot het einde van dit jaar bij Grêmio en heeft alle aanbiedingen die hij kreeg afgeslagen. Hij strijdt om de basisplaats met J.P. Galvão.'

In de winter nog maar eens aankloppen...
Onzin natuurlijk!

Ueda is gewoon beter dan danilo

Zerrouki is gewoon een prima middenvelder want orrie is gewoon 1 op 1 niet te vervangen.

Ivanusec is beter dan idrissi

Bitello zou mooi zijn als dat nog mogelijk is maar dat betwijfel ik. En had pedersen niet weggedaan.

Maar al die huur spelers die gewoon weer weggaan voor t geld, seba dessers ect ect daar moet je vanaf natuurlijk! Dat zijn 2 voltreffers geweest maar hoevaak heb je wel geen missers! Nu nagenoeg allemaal contract spelers met een leeftijd waar we alleen maar geld aan kunne verdienen in de toekomst.

En trouwens.. Nederlandse ploegen hebben niks te zoeken in de cl normaal gesproken.voor de el hebben we gewoon een hele goede selectie en ik heb vertrouwen in dit seizoen.

020 zie ik allemaal niet gebeuren.

En alle teams van bosz storten na de winterstop in.
Goed stuk!
En dan vergeet je nog de spelers van vorig seizoen, die zich opzeker nog gaan door ontwikkelen Giménez Paixão timber sauer en vele andere!
Dat is idd ook nog zo. En moet je dan eens kijken als we volgend jaar wel voor de hoofdprijs gaan verkopen. Cl is sowieso hogere transfersom en als we dan ook nog bij de eerste 2 eindigen, wat in mijn optiek een haalbare doelstelling moet zijn komt de zilvervloot pas echt binnen.
Fijne on-point-analyse. Denk inderdaad overall in kwaliteit gestegen en nog onwijs veel groeipotentie bij veel jongens. Laat dat maar aan Slot over. Wanneer we na de winterstop nog in Europa spelen en Top-2 eindigen kunnen we met deze spelersgroep volgende zomer aan boord van de zilvervloot stappen. En aanmeren in Engeland om er een paar los te laten. Wordt een heerlijk seizoen!
Ik vestig mijn hoop op mensen zoals jij die wel zelf kunnen nadenken.

Veel van die enge papagaaitjes hier die elkaar nakwaken en proberen elkaar in negativiteit te overklassen.

Maar dan wel weer als hardste juichen als de resultaten goed zijn.
Bizar borderliner volk.
Boek Bitello is dit window wel echt dichtgeslagen. Diogo Rossi (Journalist & Clubwatcher Gremio, 35k volgers op X) schrijft: 'Bitello blijft tot het einde van dit jaar bij Grêmio en heeft alle aanbiedingen die hij kreeg afgeslagen. Hij strijdt om de basisplaats met J.P. Galvão.'
Ik vind de verdediging matig bezet achter de basis. Vooral links centraal geen echte back up meer. Verder goede window in de breedte sterker geworden.
Ik vind dat ook geen slimme zet al is het wel goed dat Hendrix een vol seizoen gaat spelen.
We houden het bij de feiten (transferbedragen via Transfermarkt):

- €37.250.000 uitgegeven (exclusief bonussen) [exclusief de €4m van Lingr]
- €36.050.000 ontvangen (exclusief bonussen)
- Salarisplafond overschreden
- Twee van de drie recordaanwinsten vooralsnog op de bank
- Géén vervanger gehaald voor Orkun Kökçü
- Buitenlandse geopperde namen uit de scouting: daarvan staat er met Ivanušec maar één van op de stoep
- Dealdineday nadert

Goede window?
Die opmerking over de scouting is natuurlijk niet te controleren voor ons... Dus om dat nu een feit te noemen
Het klopt ook niet want Lingr is ook gescout
Onjuist, Lingr komt niet uit de huidige scouting: https://1908.nl/artikelen/lingr-onderweg-dit-is-hoe-de-deal-snel-tot-stand-kwam
Ik moet altijd lachen dat je een omweg probeert te creëren door je gelijk te halen. Zo heb je gelijk met 'huidig' idd maar wij weten allebei dat Lingr is gescout door Schuiteman.
Dan is hij toch gescout of niet. En hoe zit het met die onvoorstelbare speler?
Dit slaat nergens op. Scouting is scouting.
Je probeert nu te insinueren dat deze jongen ook op eigen houtje gehaald is zonder dat het door meerdere 'stations' is gegaan.
Dat is gewoon volksmennerij.
Het gaat mij er puur om wat feiten zijn en wat niet... Je moet gewoon niet iets als feit presenteren als dat voor de gemiddelde supporter niet te checken is...
"We houden het bij de feiten".

De €4m van Lingr, wat overigens 3,25 is, benoemen maar gemakshalve de deal van Pedersen (6 mil) vergeten. Hoe bedoel je stemmingsmakerij en "feiten".
Misschien omdat het nog geen uitgemaakte zaak is dat Pedersen definitief vertrekt
Volgens mij is hij gepresenteerd bij sassuolo en is er een verplichte koopoptie in zijn contract, zoals wij bij Lingr hebben.
Dus hoezo is hij niet definitief weg?
Zorgwekkend. Ontzettend veel uitgegeven aan spelers die het niveau niet hebben. Sterker nog de meeste zitten op de bank. Daarnaast belachelijk dat de zo geroemde scouting buiten spel gezet wordt. Hele slechte ontwikkeling deze window.
Gewoon elkaar napraten.
Over een aantal weken staan ze weer te juichen voor die spelers.
Ik weet niet of je de wedstrijden van Zerrouki, vd belt, gezien hebt? Ook stengs laat veel te weinig zien. en laten we dan nog maar niet beginnen over aankopen als Lamprou. Voor dit alles heb je wel 37 miljoen uitgegeven he. In de balkan, scandinavie of zuid Amerika is de prijs kwaliteit verhouding veel beter. voor een Zerrouki, Ueda, Timber etc is veel te veel betaald.
- Zerrouki presteerde beter in de voorbereiding dan Wieffer.

- Vd Belt is een goedkoop gokje.

- Ik neem aan dat iedereen gezien heeft dat Ueda over heel veel kwaliteit beschikt. Klasse beter dan Danilo en volgend seizoen sowieso de vervanger van Gimenez.
En de vervanger van Orrie? We wisten al eeuwen dat Orrie weg ging. Je moet dan gewoon 3 topnamen klaar hebben staan uit je scouting waar je op in kan zetten. Maar wij zitten straks met een middenveld waar een Timber, stengs,of Zerrouiki naast Wieffer zullen spelen. Maar ja Timber een topper he, speelde een klasse wedstrijd tegen de lamme en de blinde afgelopen zondag. We zullen zien dat hij tegen U dit weekend weer drama is en zeker in de CL wordt timber een lachtertje.
De vervanger van orrie kun je niet zomaar ff 1 op 1 scouten. Had je dat willen doen had je 20 miljoen neer mogen tellen voor een speler die al net zo ver is. Timber was vorige week je beste man ... Dat gekanker continu op hem begint mij ook me strot uit te komen. Die jongen moet gewoon op 8 spelen, dan komt t wel goed. Wieffer gewoon op zn 6 is dikke prima en de 10 zal lingr wel op komen. Het is allemaal zo slecht nog niet .... Maar blijf lekker negatief doen, kom je ver mee in je leven.
en als niet s-upporter?

en ben jij deskundig op het gebied van voetbalkwaliteiten of zo? je bent deskundig in het krijgen van primeurs, maar je beoordelingen over spelers zijn net zoveel waard als die van henk en ingrid hoor.
@jurre

En vooral Henk weet het daar kan je van op aan 😉😅
Geen vervanger voor Kokcu, dat is het enige waar ik me echt in kan vinden.. volgens mij wilden we toch een bredere selectie aangezien vorig seizoen de wissels altijd een stuk zwakker waren. Daarnaast waren de vleugels ook niet sterk genoeg en dat is nu meer op orde gezien Paxao een jaar verder is en Ivanusec erbij is gekomen. Ik vind het dus tot nog toe een uitstekende window.
kokcu is ook niet te vervangen. je moet weer een goeie 8 ontwikkelen. net zoals kokcu zich op die positie onder slot ontwikkeld heeft tot de speler die hij nu is.
Alleen de aankoop van Zerrouki snap ik tot op heden nog niet. Ueda wisten we dat hij op de bank zou komen maar heb je straks in de CL keihard nodig en verder in het seizoen ook. Een goede spits is nu eenmaal duurder dan een verdediger. Nogal simpel om dan te roepen dat hij op de bank zit. Ben met je eens dat het jammerlijk en bijzonder is dat de scouting kennelijk zo weinig naar wordt geluisterd
Ik vind de verdediging matig bezet achter de basis. Vooral links centraal geen echte back up meer. Verder goede window in de breedte sterker geworden.
Jammer dat je het niet alleen feitelijk houdt maar het ook nodig vindt om je persoonlijke mening door te laten schemeren.
- Als er enkel eigen jeugd op de bank zou zitten was "de selectie te smal"
- Was het de bedoeling om een 1 op 1 vervanger voor Kokcu te halen ? Misschien wil Slot het anders oplossen.
- Namen uit de scouting zijn ook geen garantie voor succes
- Goede window ? Dat zal moeten blijken. Uiterlijk mei 2024 weten we het.
Dit is dit gele stuk ook. Een eigen mening.
En dat mag wat hij is geen professional.
Maar velen denken dat hij alwetend is en lopen dus klakkeloos achter zijn eigen mening aan zonder zelf na te denken.

En zo ontstaat die tendensieuse sfeer om de club
Hij is sowieso al gefrustreerd omdat zn meeste bronnen weg zijn en geen info meer geven. Dus gooit die het maar op DTK, slot, geen Scouting bla bla bla
Nee, een matige window. Je beste speler, de aanjager op het middenveld, de verbindingsspeler, de leider van het elftal (Kokcu) is kwantitatief vervangen maar niet kwalitatief. Ik vrees dat de 3e plek het hoogst haalbare is
Je gaat toch niet serieus menen dat je dacht dat Kokcu kwalitatief vervangen zou worden? Daar heeft Feyenoord het geld niet voor. Het vertrek van zulke spelers moet je opvangen door een nieuwe balans in je elftal/selectie.
Kwalitatief niet gelijk aan Kokcu, dat is idd niet mogelijk, maar in potentie wel. Er had een aankoop voor die positie moeten komen en geen van den Belt bijvoorbeeld. Zo'n Bitello had je er toch prima bij kunnen hebben. Die kan in potentie het niveau van Kokcu benaderen en zelfs nog beter worden.
Toen Aursnes vertrok vond iedereen het ook treurig dat we alleen Wieffer hadden aangetrokken van Excelsior. Voor Malacia kwam ook geen grote naam terug. Voor Sini moesten we het doen met Idrissi. Viel goed tegen allemaal. En toch werden we kampioen omdat er weer nieuwe spelers opstonden en begonnen uit te blinken. De beste move van afgelopen transferzomer is dan ook dat Slot behouden is voor Feyenoord, want die laat bij uitstek zien dat hij de selectie geweldig laat spelen.
Van het geld waarvoor Stengs en Zerrouki zijn gehaald, hadden we een toppertje kunnen halen.
Dan zit je met het salaris.

Bovendien zit iedereen, FeyenoordTM voorop, te klagen dat we zo'n dure reservebank hebben. Ik weet niet hoor, maar bij een beetje topclub zitten dure aankopen op de reservebank. We leven niet meer in 2013. We zijn een topclub, dan hoort daar een selectie bij waar je breed in investeert. Als Wieffer nu geblesseerd raakt of uit vorm raakt, breng je Zerrouki in zonder dat je hard achteruit gaat. Vorig jaar moest je dan gaan schuiven met Geertruida. Prima speler, maar dat zijn dan wel noodoplossingen. Het is prima dat we van die noodverbandjes afscheid van nemen en gewoon met een brede selectie het CL-seizoen in gaan.
Je weet dat Stengs 2,5 (!) miljoen verdient?

Als je goed scout kan je echt wel een goede 8 vinden voor 10 a 15 miljoen en 2,5 miljoen salaris.
Ik vraag me af of Stengs dat salaris daadwerkelijk verdient. Ik heb daar nog geen bewijs van gezien.
Krijgen we nooit. Het is wel benoemd. Daarbij moest Feyenoord het salaris overnemen van wat hij bij Nice verdiende.
Feyenoord moest niks. Stengs kreeg het salaris ook niet bij Antwerp en had vermoedelijk gewoon de keus om of op de bank te zitten of om een lager salaris te accepteren. Het bedrag van 2,5 miljoen is enkel benoemd door De Telegraaf, de krant die ook wist te benoemen dat Ajax maar 15 miljoen zou hoeven te betalen voor Almada. Ik neem die krant niet zo serieus als het om getallen gaat.
Wat kom jij toch Verschrikkelijk Negatief uit de hoek zeg.
We moeten het gaan zien mei 2024. Heel veel mensen doen hier lacherig over Ajax en PSV, en dat we wel even de coolsingel halen. Voorlopig heeft PSV ook gewoon CL, hebben ze de JC schaal en staan ze met een wedstrijd minder gespeeld 1 punt op ons voor.
- "salarisplafond overschreden"
Kunnen wij niet controleren (vooralsnog, misschien als Feyenoord een financieel jaaroverzicht publiceert wel).
- "2 recordaanwinsten op de bank"
Altijd goed om kwaliteit op de bank achter de hand te hebben. Als je ze nu niet haalt, dan worden ze waarschijnlijk alleen maar duurder en volgend jaar onhaalbaar. Die gaan hun speelminuten wel halen met een druk programma, blessures en schorsingen.
-"Geen vervanger voor Kokcu"
Klopt, maar wel voldoende opties om het middenveld anders in te vullen. Ik heb wel vertrouwen dat Slot dat gaat lukken.
-"Scouting"
Het is wel duidelijk dat (een deel van) jouw bronnen uit de scouting komt met al dat gehamer hierop. Ivanusec en Lingr komen uit de scouting (al dan niet de oude scouting, het blijft scouting). Misschien waren andere namen onhaalbaar (Chaibi, Bitello) en hebben ze doorgeschakeld.

Stengs is de enige waar je twijfels bij kunt hebben denk ik, heeft niet echt een plek waar hij uitblinkt. Hopelijk kan hij goed in dienst van het team spelen en bewijst hij zn nut in de loop van het seizoen.

Een goede window? Kunnen we over enkele weken/maanden beoordelen als we weten hoe het team draait
Zie niet in hoe recordaankopen op de bank een slecht iets is. Zerrouki en ueda een jaartje wennen aan het niveau en volgend jaar direct wieffer en gimenez opvolgen. Als er een vervanger voor kokcu was gehaald had timber ook nog eens op de bank gezeten, wat ook weer reden had kunnen geven om te klagen. Bovendien, wie van de huidige basis-11 zouden we nog kunnen/moeten verbeteren? Met ivanusec ipv idrissi ga je er waarschijnlijk op vooruit, lingr/stengs op 10 is afwachten. Volgend jaar zou je met verkopen van gimenez lutsha, evt wieffer/hancko/q zomaar meer dan 150 miljoen op kunnen halen incl 70 van CL, heb je een brede selectie voor nodig en dan kunnen we in een andere vijver gaan vissen
Vind het een beetje vertekend beeld wat je geeft over 2 van 3 record aanwinsten op de bank. Ueda zou altijd eerst als backup starten. Beter hij dan zo’n kaliber Hooijdonk.

Daarnaast was Timber al gehaald vorige jaar om Kokcu te vervangen. Zijn vervanger heb je al thuis.

Enige wat ik zonde vind, dat zerrouki en stengs zijn gehaald. Voor deze 2 spelers kon je beter 1 goede speler halen.

We zijn in de breedte wel sterker geworden. Alleen op Ivanusec hebben we denk ik geen speler kunnen halen die het niveau kan omhoog trekken. We hadden ipv 10 spelers 5 echte versterkingen kunnen halen.
Transfersommen zeggen niet veel over boekhoudkundig winst of verlies… mochten de nieuwe afschrijvingen per jaar minder zijn dan de netto resultaten op de uitgaande transfers kan het zo zijn dat daarmee bijv. Potje salaris is aangevuld. Dus overschrijving salarispotje wil niet heel veel zeggen dan
Best wel moeilijk te zeggen als we jou opgenoemde punten ziet zou je kunnen zeggen van wel.
Want er komt niks keer meer bij tenminste die kans is heel klein en dan vind ik het vooral in de verdediging matig bezet. wel vind ik dat we voor de 8 met Quinten Timber een vervanger hebben alleen geen goede backup.
Alles bij elkaar vind ik in tegenstelling van FTM dat we leuke spelers hebben gehaald en gaan we gewoon mooi seizoen krijgen. Kampioen worden gaat stuk lastiger worden maar dat is vooral omdat ik in Psv de grootste uitdager zie Ajax moeten we denk ook niet onderschatten dit jaar concurentie is gewoon sterker dan vorig seizoen maar toch heb ik er vertrouwen in
FTM, Wat ben je negatief, dat valt me erg van je tegen. Ik vind juist dat we er een stuk beter voorstaan dan vorig jaar op 31 aug. Ja, Köckcü is vertrokken en was niet een op een te vervangen. Maar het afgelopen jaar hebben Wieffer, Hartman, Giminez en Paixao zich ontwikkrld tot betrouwbare en talentvolle buitenspelers. Daarnaast zijn met Ivanusec en Lingr Idrissi en Symanski vervangen en zijn er daaromheen met Stens, Zerrouki, Ueda en Beelen uitstekende spelers gehaald en staan daarnaast nog eens Sauer en Zechiël op de deur te kloppen. Ik begrijp werkelijk niet hoe je juist als he de balans opmaakt met droge ogen kunt zeggen dat het een slechte window is geweest.
"We houden het bij de feiten".

De €4m van Lingr, wat overigens 3,25 is, benoemen maar gemakshalve de deal van Pedersen (6 mil) vergeten. Hoe bedoel je stemmingsmakerij en "feiten".
Is inderdaad een teleurstellende Window juist bij een cruciale seizoen erg jammer. lijkt precies op de winter window van vorig jaar met kasanwirjo(enige aankoop). En kan nu al weer weg echt zonde dat de scouting zo min mogelijk gebruikt wordt.
Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn we na die transferwindow kampioen geworden, reikten we tot de kwartfinale Europa League en stonden in de 89e minuut nog in de halve finale. Wat boeit het dan of Hancko, Wieffer, Giménez, Paixao, Szymanski, Idrissi etc wel of niet via de scouting zijn gekomen.

Kasanwirjo was bovendien een goedkope gok. Niet elke aankoop slaagt nou eenmaal. Dat is altijd zo geweest, dat zal altijd zo zijn.
Klopt maar doen was trauner geblesseerd en geertruida ook gelukkig was geertruida weer fit.
Iedereen die dit een goede window vind is rijp voor het gesticht, Slot voorop als hoofdverantwoordelijke.

Ruim 40 miljoen, inclusief Lingr, uitgegeven en er niet sterker op worden, dat is ook een prestatie maar of je daar trots op moet zijn betwijfel ik.
Alleen Ivanusec is tov Idrissi op papier een versterking

Maar als Slot alle aankopen mag bepalen, wat heb je dan aan een duurbetaalde scouting ?

Als de resultaten tegen vallen, wat vooralsnog wel het geval is, gaat hier straks geheid de ******* over uitbreken
We zijn er qua selectie een stuk sterker op geworden. Enkel Kokcu gaan we keihard missen. Had liever dat Feyenoord het geld voor Stengs en Zerrouki had gereserveerd voor een écht goede nummer 8.

Of Lingr beter of slechter is dan Szymanski weten we pas later.
Die ******* zou vorig jaar ook uitbreken want zo geweldig vonden we het vervangen van Aursnes door Wieffer niet. Of het vervangen van Malacia door Lopez. Of Sini door Idrissi. En die goeie rechtsback bleef vervolgens ook nog eens uit, en hoe haalde Slot het tenslotte in zijn hoofd om Kokcu aanvoerder te maken.

Maar blijkbaar ziet Slot het uiteindelijk toch een stukje beter dan de gemiddelde supporter die allemaal beter meent te weten vanuit z'n luie stoel.
matig in de breedte zijn we sterker geworden maar de basis 11 denk ik niet zo. had graag nog een goeie 8 gezien maar bitello wordt hem dus niet meer?
Diogo Rossi (Journalist & Clubwatcher Gremio, 35k volgers op X) schrijft vanmorgen: 'Bitello blijft tot het einde van dit jaar bij Grêmio en heeft alle aanbiedingen die hij kreeg afgeslagen. Hij strijdt om de basisplaats met J.P. Galvão.'

In de winter nog maar eens aankloppen...
Kunnen we nog iets geks verwachten vandaag of was dit het???
Geen vervanger voor Kokcu hoeven halen ook als Timber die rol invult en waar hij naar mijn mening eerst een wedstrijd of 5 minimaal gewoon de kans voor moet krijgen. Maar nee...die jongen wordt vanaf alle kanten keihard afgebrand. Als je wel een vervanger voor Kokcu had willen halen hadden we hem moeten verkopen anders is het kapitaalvernietiging.
Veruit de beste move van deze zomer, het verlengen van Slot, wordt voor het gemak even vergeten. Als je een evaluatie wil doen, hoort dat bovenaan te staan.
Goede window idd. Financieel prima qua inkomsten/uitgaven.
Mooie aanwinsten; nu is Slot aan zet om de (record)aanwinsten (goed) te gebruiken.
Ik heb zin in een mooi seizoen!
Keurig om andere websites/journalisten even te benoemen als ze eerder waren. Zo hoort dat! Nog wel een vraag: waar kan ik een overzicht vinden met meer details over iedere transfer, zoals transfersom, doorverkooppercentages, etc?
Komt later, als we klaar zijn met de window
Inclusief met de inkomsten uit doorverkoop zoals Baldé? De inkomsten deze zomer zijn eigenlijk hoger dan Transfermarkt aangeeft. Was er bijvoorbeeld nog iets gerealiseerd uit de bonussen van het vorige seizoen (Malacia, Sinisterra, etc.)? Zo mooi zijn om echt alles in het overzicht mee te nemen.
Even laten zien wie de grootste p..... rimeur heeft...
Alleen Joep van der Sluijs was me even ontgaan…..
Beste lijst zo. Uitgaand zal er wel niet veel meer veranderen. In natuurlijk ook niet, maar toch heb ik het gevoel dat er nog één topper/verschilmaker op het middenveld bij zou moeten komen.
Mooi overzicht op deze manier, niet compact maar weer wel met plaatjes en de sfeer van het moment. Ook al heeft 1908 soms niet de primeur; ik kijk toch hier omdat dit een Feyenoord-site is he.. Wat ook belangrijk is, zijn de tijdige contractverlengingen zoals recent voor Hartman; een beloning in het hier en nu en er gedlt een duurdere afkoop tzt. De basis is echt wel ok, maar het gaat om goals en die zijn hopelijk enigszins ingekocht. Wij zitten niet in een lekkere flow zoals psv nu wel zit, maar hopelijk komt dat weer.. Nu weer beter worden en vooral; punten pakken.. In de competitie en beker is echt wat te halen, in de cl is een mooie beleving en geld verdienen te halen en de spelers worden toch ook meer waard. Maar het gaat mi eerst om de mooie wedstrijden van ons team.. ben benieuwd vanavond bij de loting cl.
Uiteindelijk is er best wat gebeurd🤭
Te Kloese heeft het druk gehad😉

Al met al toch best een goede transferzomer gehad naar mijn mening al zullen anderen het daar niet mee eens zijn.

Buiten dat we geen vervanger en het ook niet mogelijk is om een gelijkwaardig te vinden voor Orri zijn we er over het geheel alleen maar sterker op geworden.
Sportief en financieel.

Geen huurspelers meer die in de basis staan dus zeer gunstig voor de toekomst.
Zeker in de breedte echt veel sterker geworden.
Ueda,Nieuwkoop en Ivanusec verbeteringen in vergelijking met Danilo,Pedersen en Idrissi.

Lingr kan ik niet over oordelen tov.Seba
Orri us natuurlijk niet te vervangen.maar laten we hopen dat gedurende het seizoen iemand anders die rol op gaat pakken.
Had stiekem gehoopt op een nieuw premiertje onderaan de lijst 😉
Dan ben je toch juist te laat?
Ervan uitgaande dat je Santi niet kunt houden en ook een Wieffer in de belangstelling staat us het toch goed dat je nu een goede bank hebt maar je ook de vervangers bij een vertrek al in huis hebt?

Dan hoeft Slot volgend jaar niet weer opnieuw te gaan bouwen en zijn speelstijl erin gaan slijpen en te voorkomen wat nu gebeurd dat je al 4 pnt hebt laten liggen omdat het tijd kost.

Ziet er eindelijk uit als echt beleid😉maar ook dan is het helaas weer niet goed.
Ik ben helemaal niet negatief over deze transferzomer hoor, het had leuk geweest nog iets inkomends te zien gebeuren, al is het niet realistisch en daarom zet ik ook die knipoog erachter. Hoop dat er naast Nana en Dilro uitgaand niets meer veranderd. Selectie zoals hij er nu staat moet gewoon tot het einde mee kunnen doen voor plek 1-2.
Worden er nog bewegingen verwacht dan? Alleen uitgaand toch
Als je het zo leest is er toch wel heel veel geld uitgegeven aan spelers die niet direct een versterking zijn. Vraag me af of daar niet beter een jaartje mee gewacht had kunnen worden en er alleen een paar gerichte aankopen gedaan hadden moeten worden.Financieel gezond worden en pas bij de volgende CL plaatsing ook in de toekomst investeren
Wel leuk geweest interesse/pogingen op spelers die uiteindelijk niet zijn gekomen tussen de timeline.

Ach... één na laatste dag.. kunnen die arme mensen eindelijk slapen na eindeloos F5-en.

Rutger hoor je via geluiden om je heen dat er wat moois kan gebeuren tot het einde?
In Eindhoven kunnen ze nog wel even wachten met zo'n overzicht....
waar hun dat geld vandaan halen ik snap er geen klote van
Als je de first call verandert in het transferbedrag is dat nuttiger. Maar overzicht is helder!