Nieuws
Castore: "De exposure op dat podium is gigantisch"
Dit seizoen speelt Feyenoord in de tenues van kledingsponsor Castore. De samenwerking met het Britse kledingmerk werd in januari 2023 bekend gemaakt. “We waren destijds over contractverlenging in gesprek met onze vorige kledingpartner Adidas, maar besloten ook naar het verhaal van Castore te luisteren”, aldus Alex van Mook, Merchandising & Retail Manager bij de club.
“Tijdens de gesprekken bleek dat er meer aansluiting was op bepaalde onderdelen die Feyenoord belangrijk vindt”, aldus Van Mook van Feyenoord Magazine. “Zo zagen we meer kansen om internationaal shirts te kunnen verkopen en konden we meer invloed uitoefenen op het ontwerp van de tenues.”
Europa veroveren
Ook Castore toont zich tevreden met de samenwerking. “We willen graag Europa veroveren”, zo vertelt Kevin Hoogduijn over de ambities van het kledingmerk. “Feyenoord is in dat opzicht een fantastische partner voor ons, gezien de grote naam, achterban en historie. De timing voor de samenwerking is helemaal geweldig, met de positieve flow rondom de club en de kwalificatie voor de Champions League. De exposure op dat podium is gigantisch. Daarom zijn Feyenoord en Rotterdam voor ons cruciaal in onze strategie”, aldus de Senior Category Manager.
Verkoopsucces
De samenwerking voorziet erin dat Castore bijna al het merchandise-personeel en alle merchadising- en retailtaken van Feyenoord heeft overgenomen. “We hebben niet direct grip op het hele verkoop-, distributie- en productontwikkelingsproces, maar alles gaat in overleg met Castore”, zo zegt Van Mook daarover. “Daarom baalden we ook toen aan het begin van het seizoen de verzending, levering en voorraden van de tenues en andere producten niet optimaal in orde waren, mede door het enorme verkoopsucces.”
Van Mook erkent dat de beschikbaarheid te wensen overliet. “Dat was erg vervelend voor supporters, maar elke nieuwe samenwerking heeft kinderziektes, hoe jammer we dat ook vinden. We hebben daar uitvoerig met elkaar over gesproken, met als gevolg dat de processen steeds beter op orde zijn, maar dit heeft zeker nog wat tijd nodig. We hopen hiervoor op het begrip van onze supporters.”
Buitenland
Met Castore als nieuwe kledingpartner hoopt Feyenoord op groei, zowel in Nederland als het buitenland. “Onze producten zijn nu breder verkrijgbaar voor supporters, omdat Castore ze ook via andere retailers verkoopt. En niet alleen via de Feyenoord Fanshops, zoals voorheen”, zo zet Van Mook. “Daarnaast kunnen we nu makkelijker onze shirts in het buitenland verkopen. Denk aan Mexico, waar Santiago Giménez ontzettend populair is. Ook dat biedt kansen voor groei van onze naamsbekendheid, ook buiten Nederland.”
Reacties
Ik maak me meer zorgen over de kwaliteit, daar hebben ze ons vooral mee. En die kwaliteit is belabberd. Ongekend tegen deze prijzen, dat het bij wijze van spreke al stuk gaat als je ernaar kijkt....
Feyenoord logo is rood-wit en geborduurd!