Nieuws
Feyenoord kiest voor opgefrist logo in nieuw seizoen
Feyenoord gaat het nieuwe seizoen in met een opgefrist logo, dankzij een aantal kleine aanpassingen die erin zijn doorgevoerd. Het vernieuwde logo is goedgekeurd door de Stichting Continuïteit (StiCo), die het cultureel erfgoed van de club bewaakt.
Het gaat om in totaal vier aanpassingen: een strakkere uitlijning van de woorden ‘Feyenoord’ en ‘Rotterdam’, door de ruimte tussen de letters overal gelijk te trekken. De linkerhelft van het logo heeft een fellere kleur rood gekregen en de karakteristieke F uit het logo is precies in het midden gezet. Daarnaast is de gouden scheidslijn tussen het rood en wit verwijderd. Hiermee gaat de club terug naar de basis, aangezien de eerste variant van het huidige logo ook geen scheidslijn bevatte.
Het is niet de eerste keer in de clubhistorie van Feyenoord dat er een vernieuwd clublogo wordt geïntroduceerd. In de loop der jaren is er een aantal varianten voorbijgekomen. De laatste wijziging dateert van 2009 nadat de club in het seizoen 2008-2009 gebruik maakte van een speciaal jubileumlogo vanwege het 100-jarig bestaan.
De aanpassingen in het logo komen voort uit de vernieuwde visuele identiteit van Feyenoord, die met ingang van deze zomer wordt ingepast. De eerste tekenen van de nieuwe visuele identiteit worden momenteel zichtbaar. Het volledig doorvoeren van deze huisstijl inclusief het vernieuwde logo is echter nog een forse operatie, die vrijwel het hele komende seizoen in beslag gaat nemen. Slotstuk hiervan zal het nieuwe shirt zijn van 2025-2026 zijn, waarop het vernieuwde logo zal prijken.
Een overzicht van Feyenoord-logo’s door de jaren heen:
Tekst: Feyenoord.nl
Reacties
Heb elders hier gelezen iemand die het voor zijn werk doet, dat we eerder aan 500.000 tot 1,5 miljoen moeten denken...
Dit is gewoon wat Photoshop werk van een paar uurtjes. Niet geloven van wat de media zegt die zijn op sensatie uit.
Maargoed prima toch.
Maargoed vind deze kleur wel beter.
Alleen echt de boot gemist door nóg niet die ster ⭐️ permanent in alle logo aankondigingen op te nemen… #irritatiefactortje