frank-boer-feyenoord

Feyenoord.nl

Analyse

Frank Boer begeleidt spelers Feyenoord: "Ik ben gewoon een van hun beste vrienden"

Stan

Feyenoord moet een warm bad zijn voor spelers. Ze moeten zich thuisvoelen als voetballer op 1908 en in De Kuip, maar ook als mens in Rotterdam en de rest van Nederland. Teammanager Frank Boer vertelt tegenover The Athletic hoe de club dat doet. 

Feyenoord besteedt veel aandacht aan de mentale gezondheid en welzijn van spelers. Zo helpt Frank Boer, teammanager bij de club, ze bij alles wat ze nodig hebben buiten het voetbalveld. "In het begeleiden van spelers, zijn er verhalen waarbij spelers je bellen over de wifi die niet werkt, of dat ze zichzelf hebben buitengesloten van hun appartement, maar in het algemeen gaat het ook om welzijn en prestaties. Het draait niet alleen om integratie binnen een nieuwe omgeving, maar ook: hoe voel je je? Voel je je gewaardeerd?" 

Zo worden jonge spelers klaargestoomd voor het 'echte leven' en zijn ze in staat voor zichzelf te zorgen. "Neem Sinisterra, die een transfer maakte naar Leeds United afgelopen zomer. Toen hij naar Engeland ging. had hij drie jaar doorgebracht in Nederland. Dan spreekt hij dus al Engels. Hij heeft een rijbewijs, weet hoe hij moeten leven als een professional, voor zichzelf moet koken, boodschappen moet doen. Maar toen hij hier kwam, was het zijn eerste keer in Europa, zijn eerste keer zonder zijn familie."

Boer haalt op die manier veel voldoening uit zijn werk. "Ik heb niet het gevoel dat ik een collega ben. Ik ben gewoon een van hun beste vrienden of een oudere broer die hen advies wil geven en mijn netwerk gebruikt om hen te helpen."

Delen

Reacties

Ik vind het juist wel mooi om een inkijkje te krijgen in hoe een heel professionele BVO te werk gaat en wat er allemaal bij komt kijken. En zonder al te veel geheimen prijs te geven.
Laat Feyenoord maar op hun trommeltje en de buitenwereld laten zien dat de organisatie staat als een huis. Dit geeft vertrouwen bij de voetbalmakelaars en hun spelers en ook de credibiliteit ten opzichte van ‘grotere’ teams wordt zo bevestigd. Zo weet de markt ook dat het huidige succes iets structureels is.
Ik word heel blij van hoe de mooiste club voortdurend in het nieuws komt. Die andere club is duidelijk op zijn retour en wij zijn in aantocht en binnenkort gearriveerd.
Waarom moet dit alles met een krant ( of weet ik het wat dit is). Hoort dit bij de marketing traject vanuit Feyenoord?
Hoho, voetbalprimeur heeft het naar buiten gebracht. Daar las ik gisteren al het hele Engelstalige artikel dat in The Atletic verscheen. Daar staat dit allemaal in. En nog veel meer.
Maar dan nog laten ze zich bij Feyenoord interviewen… waarom de buitenwereld wijzer maken ? Marketing?
a. Als je het hele artikel leest, zie je dat ze niet alle info bij Feyenoord hebben opgehaald maar gewoon erg goed journalistiek werk hebbend gedaan.
b. Daarnaast is dit goed voor de PR van Feyenoord. De coub staat door dit artikel nóg meer in de aandacht! En het vergroot de aantrekkelijkheid van spelers om voor Feyenoord te kiezen.
Dat was precies wat ik dus ook dacht , maar wilde het water bij jullie even peilen