Nieuws
MediaMarkt komende seizoenen hoofdsponsor Feyenoord
MediaMarkt gaat de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord worden, zo meldt De Telegraaf vrijdag. De winkelketen in elektronica zal komende jaren op het shirt van de Rotterdammers prijken. De recorddeal zal naar verwachting rondom de bekerfinale op 21 april gecommuniceerd worden vanuit de club.
Met de samenwerking met MediaMarkt, de grootste elektronica retailer van Europa, zet Feyenoord de internationale ambities flink kracht bij. Bronnen bevestigen aan 1908.nl dat het gaat om een voor de Rotterdammers record brekende deal op het vlak van hoofdsponsors, waarbij de komende drie seizoenen een krappe 20 miljoen in het laatje van de Stadionclub zal komen. Dat bedrag kan bovendien oplopen aan de hand van de prestaties van de club. Daarnaast zullen ook de vrouwen van Feyenoord vanaf volgend seizoen met de naam van de multinational op het shirt spelen.
De Benelux-afdeling van het Duitse MediaMarkt heeft haar hoofdkantoor in Rotterdam aan de Wilhelminakade en ziet vanwege de Europese uitstraling van Feyenoord volgens de berichtgeving veel heil in een samenwerking. Het toont aan dat de club door het beleid van de afgelopen jaren en de prestaties onder Arne Slot in bijvoorbeeld de Champions League, steeds meer aantrekkingskracht heeft gekregen voor de grote bedrijven. MediaMarkt, dat het afgelopen jaar een omzet van 16,9 miljard kon overleggen, hoort daar zeker bij.
Coolblue
Het ligt in de lijn der verwachting dat MediaMarkt in de aanstaande samenwerking met Feyenoord exclusiviteit heeft bedongen. Concurrent Coolblue, dat in het huidige seizoen meermaals te zien was met reclames in en rond De Kuip, zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook niet meer te zien zijn in het stadion.
Legenda
Reacties
Het laatste lijkt me overigens nogal wiedes. Het zijn contracten van meerdere jaren, en alleen al op basis van inflatie correcties zou je elke keer weer een recorddeal moeten sluiten om niet achteruit te gaan, maar goed.
CoolBlue en Correct hebben de sympathie van vele Rotterdammers. MediaMarkt hoopt dat met deze deal in een keer te neutraliseren en de slag in Rotterdam definitief te winnen. Dat is een slimme marketingstrategie.
Het verder uitschakelen van de concurrentie kost 20 miljoen euro in drie jaar maar kan veel meer opleveren als deze strategie slaagt.
Hornbach heeft wel grotere winkels en completer assortiment en vaak interessante prijzen omdat de inkoop in Duitsland plaatsvindt neem ik aan.
Mediamarkt heeft BCC opgeslokt, de block, It's en kijkshop zijn al een poos verdwenen als fysieke winkel.
Coolblue is een waardige concurrent in mijn ogen, en heeft mijn voorkeur.
Hornbach is een wat minder voorbeeld geweest maar als Hornbach zich ergens vestigt, dan hebben de bouwmarkten in een straal van 5 tot 10 km het gelijk zwaar.
Overal waar Hornbach zich wil vestigen spant Intergamma een rechtzaak aan. Zelfde zal wel voor Bauhaus gelden, maar ben daar zelf nooit geweest.
Brainport betaalt minimaal 7 miljoen euro per jaar aan PSV.
Europarcs betaalde ons 5,5 miljoen euro per jaar.
MediaMarkt gaat iets meer dan één miljoen per jaar meer betalen dan Europarcs maar een paar ton minder dan Brainport.
Is dat logisch?
Omzet merchandising Feyenoord is het dubbele van PSV en de supportersschare is meer dan het dubbele.
We moeten blij zijn dat er een sponsor gevonden is maar superlatieven als recorddeal, miljoenenklapper en financiële hoofdprijs vind ik wat overdreven. Het had wel 1 tot 2 miljoen euro per jaar meer mogen zijn.
Dit seizoen staat de populairste club van Nederland op slechts een vijfde plaats en de komende drie seizoenen op een derde plaats.
2de jaar: nummers 1 en 2 Champions League en nummer 3 voorronde Champions League, goede kans op weer een seizoen Champions League
3de jaar: Spannend maar waarschijnlijk weer drie tickets Champions League.
Vanuit die optiek had het wel iets meer mogen zijn.
Brainport als sponsor is ook liefdadigheid van die bedrijven. Alleen als ASML maakte vorig jaar 8 miljard winst. Die kunnen makkelijk tien miljoen per jaar betalen aan PSV maar die hebben dat totaal niet nodig.
Mediamarkt is zoveel groter en Feyenoord is Europees meer en meer een vaste waarde van niveau aan het worden.
Persoonlijk vind ik het een K-winkel, en zal ik eerder bij Coolblue blijven kopen. Desalniettemin ben ik blij dat Feyenoord een internationale vis binnen heeft welke financieel interessant is. Ik zou ook nooit een Opel kopen of een vakantie boeken bij Prijsvrij of Europarcs, maarja wie ben ik.
Daarnaast os service echt heel belabberd.
Verder in detail gaan heb ik geen zin in, gelukkig gaat mij verloren geld aan dit bedrijf terug vloeien naar Feyenoord.
Mediamarkt werkt overigens met een NPS, als medewerker X geen service leverd word z'n contract niet verlengd.
In Hoord ben ik zelf niet geweest maar mijn ervaring binnen 2 vestigingen reflecteert niet uw ervaring m.b.t. goedkope krachten.
Service in de winkel is naar mijn mening top. Over leveringen e.d. kan ik niet oordelen gezien ik daar geen ervaringen van heb in de praktijk
De full timers weten over het algemeen wel waar ze over praten.
https://www.businessinsider.nl/coolblue-cijfers-omzet-winst-2023-nieuwe-winkels-pieter-zwart/#:~:text=De%20Nederlandse%20elektronicawinkel%20Coolblue%20heeft,euro%2C%20maakte%20de%20onderneming%20bekend.
In werkelijkheid kost het coolblue niet zo veel
Werk bij MM namelijk.
Thanks.
Die hebben straks 1 of 2 skyboxen en daar zit je directeur met z'n vriendjes. That's it.
Knap ook dat het nieuws binnenskamers is gebleven.
Doorbouwen en de lat weer iets hoger leggen.
Mijn god zeg .......
Ga dit eens vergelijken wat 2 a 3 jaar terug binnen kreeg.
De achterstand wat je hebt loopje echt niet in 2 jaar in.