
Nieuws
MediaMarkt komende seizoenen hoofdsponsor Feyenoord
MediaMarkt gaat de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord worden, zo meldt De Telegraaf vrijdag. De winkelketen in elektronica zal komende jaren op het shirt van de Rotterdammers prijken. De recorddeal zal naar verwachting rondom de bekerfinale op 21 april gecommuniceerd worden vanuit de club.
Met de samenwerking met MediaMarkt, de grootste elektronica retailer van Europa, zet Feyenoord de internationale ambities flink kracht bij. Bronnen bevestigen aan 1908.nl dat het gaat om een voor de Rotterdammers record brekende deal op het vlak van hoofdsponsors, waarbij de komende drie seizoenen een krappe 20 miljoen in het laatje van de Stadionclub zal komen. Dat bedrag kan bovendien oplopen aan de hand van de prestaties van de club. Daarnaast zullen ook de vrouwen van Feyenoord vanaf volgend seizoen met de naam van de multinational op het shirt spelen.
De Benelux-afdeling van het Duitse MediaMarkt heeft haar hoofdkantoor in Rotterdam aan de Wilhelminakade en ziet vanwege de Europese uitstraling van Feyenoord volgens de berichtgeving veel heil in een samenwerking. Het toont aan dat de club door het beleid van de afgelopen jaren en de prestaties onder Arne Slot in bijvoorbeeld de Champions League, steeds meer aantrekkingskracht heeft gekregen voor de grote bedrijven. MediaMarkt, dat het afgelopen jaar een omzet van 16,9 miljard kon overleggen, hoort daar zeker bij.
Coolblue
Het ligt in de lijn der verwachting dat MediaMarkt in de aanstaande samenwerking met Feyenoord exclusiviteit heeft bedongen. Concurrent Coolblue, dat in het huidige seizoen meermaals te zien was met reclames in en rond De Kuip, zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook niet meer te zien zijn in het stadion.
Legenda
Reacties
Het laatste lijkt me overigens nogal wiedes. Het zijn contracten van meerdere jaren, en alleen al op basis van inflatie correcties zou je elke keer weer een recorddeal moeten sluiten om niet achteruit te gaan, maar goed.
CoolBlue en Correct hebben de sympathie van vele Rotterdammers. MediaMarkt hoopt dat met deze deal in een keer te neutraliseren en de slag in Rotterdam definitief te winnen. Dat is een slimme marketingstrategie.
Het verder uitschakelen van de concurrentie kost 20 miljoen euro in drie jaar maar kan veel meer opleveren als deze strategie slaagt.
Brainport betaalt minimaal 7 miljoen euro per jaar aan PSV.
Europarcs betaalde ons 5,5 miljoen euro per jaar.
MediaMarkt gaat iets meer dan één miljoen per jaar meer betalen dan Europarcs maar een paar ton minder dan Brainport.
Is dat logisch?
Omzet merchandising Feyenoord is het dubbele van PSV en de supportersschare is meer dan het dubbele.
We moeten blij zijn dat er een sponsor gevonden is maar superlatieven als recorddeal, miljoenenklapper en financiële hoofdprijs vind ik wat overdreven. Het had wel 1 tot 2 miljoen euro per jaar meer mogen zijn.
Dit seizoen staat de populairste club van Nederland op slechts een vijfde plaats en de komende drie seizoenen op een derde plaats.
Brainport als sponsor is ook liefdadigheid van die bedrijven. Alleen als ASML maakte vorig jaar 8 miljard winst. Die kunnen makkelijk tien miljoen per jaar betalen aan PSV maar die hebben dat totaal niet nodig.
https://www.businessinsider.nl/coolblue-cijfers-omzet-winst-2023-nieuwe-winkels-pieter-zwart/#:~:text=De%20Nederlandse%20elektronicawinkel%20Coolblue%20heeft,euro%2C%20maakte%20de%20onderneming%20bekend.
In werkelijkheid kost het coolblue niet zo veel
Werk bij MM namelijk.
Thanks.
Die hebben straks 1 of 2 skyboxen en daar zit je directeur met z'n vriendjes. That's it.
Knap ook dat het nieuws binnenskamers is gebleven.
Doorbouwen en de lat weer iets hoger leggen.
Mijn god zeg .......
Ga dit eens vergelijken wat 2 a 3 jaar terug binnen kreeg.
De achterstand wat je hebt loopje echt niet in 2 jaar in.