Bevestigd
logo-mediamarkt
Nieuws

MediaMarkt komende seizoenen hoofdsponsor Feyenoord

Van de redactie

MediaMarkt gaat de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord worden, zo meldt De Telegraaf vrijdag. De winkelketen in elektronica zal komende jaren op het shirt van de Rotterdammers prijken. De recorddeal zal naar verwachting rondom de bekerfinale op 21 april gecommuniceerd worden vanuit de club.

Met de samenwerking met MediaMarkt, de grootste elektronica retailer van Europa, zet Feyenoord de internationale ambities flink kracht bij. Bronnen bevestigen aan 1908.nl dat het gaat om een voor de Rotterdammers record brekende deal op het vlak van hoofdsponsors, waarbij de komende drie seizoenen een krappe 20 miljoen in het laatje van de Stadionclub zal komen. Dat bedrag kan bovendien oplopen aan de hand van de prestaties van de club. Daarnaast zullen ook de vrouwen van Feyenoord vanaf volgend seizoen met de naam van de multinational op het shirt spelen.  

De Benelux-afdeling van het Duitse MediaMarkt heeft haar hoofdkantoor in Rotterdam aan de Wilhelminakade en ziet vanwege de Europese uitstraling van Feyenoord volgens de berichtgeving veel heil in een samenwerking. Het toont aan dat de club door het beleid van de afgelopen jaren en de prestaties onder Arne Slot in bijvoorbeeld de Champions League, steeds meer aantrekkingskracht heeft gekregen voor de grote bedrijven. MediaMarkt, dat het afgelopen jaar een omzet van 16,9 miljard kon overleggen, hoort daar zeker bij.

Coolblue
Het ligt in de lijn der verwachting dat MediaMarkt in de aanstaande samenwerking met Feyenoord exclusiviteit heeft bedongen. Concurrent Coolblue, dat in het huidige seizoen meermaals te zien was met reclames in en rond De Kuip, zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook niet meer te zien zijn in het stadion. 

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen