lange-rijen
Nieuws

Stadion op vingers getikt: “Blijkbaar wordt er veel gewicht toegekend aan dit soort onderzoekjes”

Dennis

Feyenoordsupporters maken al een paar seizoenen melding van lange wachtrijen voor het stadion. Vooral bij de poorten aan de gele zijde loopt de wachttijd vaak flink op. Tot ieders verbazing werd dit onlangs op de aandeelhoudersvergadering door stadiondirecteur Lilian de Leeuw gebagatelliseerd. Volgens haar zouden supporters het gevoel hebben lang te wachten, maar was dit in de praktijk niet het geval. Zij wordt nu ook door haar aandeelhouders op de vingers getikt voor deze stellingname.

“Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders werd gemeld door de stadiondirectie, dat de wachttijden bij de poortjes enorm zouden meevallen”, zo memoreert voorzitter Conré Oostrom van de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord (vasf) aan de opmerkelijke uitspraak van De Leeuw in Perspectief. “Er was een “onderzoek” gedaan dat uitwees dat de wachttijd maximaal 15 minuten zou bedragen. Inmiddels is duidelijk dat bij sommige wedstrijden de wachttijden tot wel 35 minuten (Sparta Praag) en zelfs 43 minuten (AC Milan) geen uitzondering waren. Dit roept vragen op over het gedane onderzoek en de stelligheid waarmee door de stadiondirectie gecommuniceerd werd over deze wachttijden.”

De Leeuw sprak destijds over een ingeschakeld bevriend onderzoeksbureau. Dat zij de opdracht aan een bekende had gegeven deed direct de wenkbrauwen fronzen. Onder supporters heerste daardoor al snel de opvatting, dat daarmee de verantwoordelijkheid was afgekocht. Met het rapport als “bewijs” in handen, zou het probleem immers gewoon blijven bestaan. Dat bleek al snel bij de daaropvolgende wedstrijden. Oostrom daarover: “Mark Twain schreef het al: “There are three types of lies: lies, damned lies and statistics". Jammer dat er blijkbaar veel gewicht wordt toegekend aan dit soort onderzoekjes en dat daar uit lijkt te worden geconcludeerd dat er structureel slechts “beperkte” wachttijden zouden zijn. Hierdoor wordt de klantvriendelijkheid of klantbeleving niet verbeterd.” 

Wat de voorzitter van de vereniging van stadionaandeelhouders mist, is een vorm van pragmatisme. “Hoeveel moeite (en geld) kost het om een paar extra poortjes te realiseren?” 

Delen