Stadionaandeelhouders slijpen juridisch de messen: 'Feyenoord kan een kort geding verwachten'
Dat de ticketing dit seizoen verloopt via de Feyenoord App heeft al veel stof doen opwaaien. Voor de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord (VASF) is de maat nu vol. De belangenvereniging klimt op de barricade voor haar leden en dreigt zelfs met juridische stappen als Feyenoord de door hen gestelde eisen niet inwilligt. Daarmee lijkt een nieuwe rel geboren, terwijl de club de aandeelhouders nog hard nodig heeft.
“Aangezien de problemen met en de bewerkelijkheid van het gebruik van de Feyenoord App zich blijven voordoen bij het downloaden van tickets, het delen van tickets en het aankopen van extra tickets (zoals ook bij de passe-partouts voor de Europa League), hebben wij de Stadiondirectie gesommeerd om terug te gaan naar de hardcard voor de V-Aandeelhouders die dat willen, of er zorg voor te dragen dat het digitale systeem per omgaande gebruiksvriendelijk en foutloos werkt”, zo schrijft de belangenclub aan haar leden.
De aandelenclub stelt zich hard op. “Indien hier geen reactie op volgt waarbij wederom plastic kaarten aan de V-Aandeelhouders die dat wensen ter beschikking worden gesteld, dan zal onze advocaat zich de komende dagen aan het opstellen van een kortgedingdagvaarding gaan zetten.”
Invloed op eenwording
Deze stellingname betekent een nieuw hoofdstuk in de toch al vertroebelde verhoudingen tussen Feyenoord en de VASF, waarbij het veelal gaat om het zitrecht van de aandeelhouders. Dat beide partijen wederom lijnrecht tegenover elkaar staan, helpt bovendien niet richting een mogelijke eenwording van het stadion. Zoals eerder door 1908.nl beschreven, kan Feyenoord niet om de V-Aandeelhouders heen als het De Kuip wil bemachtigen. In plaats van constructief overleg, vinden er echter overleggen plaats waarbij partijen weglopen en is er continu gesteggel over het zitrecht en de behandeling van de aandeelhouders.
Kracht bijzetten
Om een eventuele zaak kracht bij te zetten, wil de VASF dit keer zoveel mogelijk ervaringen verzamelen als bewijs. “In dat kader vragen wij aan alle VASF-leden om de gebruiksonvriendelijke ervaringen met de App bij het reserveren of delen van plaatsen voor de wedstrijden die zaterdag (Heerenveen) en volgende week woensdag (Fortuna) gespeeld worden, aan ons door te geven. Zodoende kunnen wij die reacties en beschrijvingen van voortdurende problemen met de App aan de Voorzieningenrechter overleggen.”
“Dit geldt natuurlijk ook voor de uitdagingen en moeilijkheden die zich voordoen bij de aankoop van een passe-partout voor de Europa League-wedstrijden, waarvoor wij als VASF-Aandeelhouders slechts een vijf uur durende voorrangsperiode hebben gekregen”, zo eindigt de VASF nog met een aanvullende ergernis. “Ook horen wij graag of de recente problemen er bij u toe geleid hebben, dat u besloten heeft om niet bij te kopen of niet naar een wedstrijd te gaan.”