Nieuws
Succes Feyenoord zorgt voor behoorlijke groei op social media
Dat de nationale en internationale populariteit van Feyenoord de afgelopen seizoenen aan het stijgen is, is meer dan duidelijk. Ook op sociale media gaan de cijfers door het dak en zijn de Rotterdammers bezig aan een enorme groei.
Op alle platformen heeft Feyenoord er sinds het begin van het kalenderjaar 2022 ruim 1.7 miljoen volgers bijgekregen. Vooral op de app TikTok, die sowieso steeds populairder wordt, is Feyenoord flink gegroeid: van 233.500 volgers in 2022 naar 1.300.000 op dit moment (+ 1.066.000). Ook op de gerenommeerde sociale media zoals Instagram (van 516.000 naar 824.000 volgers), Facebook (van 623.840 naar 837.000 volgers) en Twitter (van 500.100 naar 613.745 volgers) gaat het ontzettend hard met de aandacht voor de kampioen van Nederland. Ten slotte zijn er ook op YouTube nog eens 33.000 abonnees bijgekomen (van 143.000 naar 176.000).
Deze stijgende populariteit op sociale media is natuurlijk niet los te zien van de successen die onder het bewind van Arne Slot geboekt werden. Zo behaalde vorig seizoen Feyenoord de finale van de Conference League en dit jaar de kwartfinale van de Europa League. Daarnaast wist de stadionclub afgelopen seizoen uiteraard het kampioenschap van Nederland in de wacht te slepen.
Andere factoren hebben ook invloed op het groeiende aantal volgers. Zo heeft de komst van Santiago Gimenez (die zelf bijvoorbeeld ruim 1.2 miljoen volgers op Instagram heeft) voor veel extra followers uit Mexico gezorgd. Daarnaast is Feyenoord de laatste paar seizoenen steeds meer bezig met het verbeteren van de kwaliteit en kwantiteit van content op de diverse social media platformen, wat dus zijn vruchten lijkt af te werpen.
Reacties
Er wordt gewoon meer kwalitatieve content geproduceerd met een duidelijk visie en strategie.
Ajax heeft helaas tienmaal meer volgers dan Feyenoord. Dus way to go!