Nieuws
Woensdag 3 april, 14:00 Persconferentie: Feyenoord x MediaMarkt
Feyenoord-supporters gaan aanstaande woensdag een oude bekende tegenkomen in de berichtgeving. Oud-Feyenoorder en cultheld Royston Drenthe figureert in de lanceringscampagne van MediaMarkt rondom het hoofdpartnerschap met Feyenoord.
De stadionclub is van plan om groots uit te pakken om de overeenkomst tussen Feyenoord en de MediaMarkt aan te kondigen. Het sponsorcontract is Feyenoord's grootste aller tijden en omvat een recordbedrag van bijna twintig miljoen euro voor de komende drie jaar. Dit bedrag kan voor Feyenoord nog veel hoger uitpakken indien er bepaalde targets worden gehaald. Deze bonusstructuur binnen de sponsortak is voor Feyenoord ook nieuw en komt uit de koker van commercieel directeur Ruud van der Knaap.
Club groeit verder, betrok Slot als uithangbord
De overgang van Europarcs naar een recorddeal met MediaMarkt voor Feyenoord is nauw verbonden met de prestaties op het veld. Arne Slot benadrukte tijdens de persconferentie op vrijdagmiddag dat dit een fantastische ontwikkeling is voor de club: "Dat is precies wat je als club probeert te bereiken en dat gaat negen van de tien keer gepaard met sportieve prestaties. Daar moet dan een stevige basis onder komen te liggen om die volgende (financiële) stappen te zetten." Arne Slot zelf werd direct betrokken bij de sponsordeals in de vorm van een uitgangbord. Slot zet zich met liefde in voor deze deals omdat bij de club het besef is doorgedrongen dat deze hard nodig zin. Feyenoord heeft met het afgelopen Champions League seizoen geleerd dat hoge inkomsten gelijk op gaat met torenhoge uitgaven.
Rijke 'olie sjeik' prijkt op trainingskleding
Om die reden probeert Feyenoord meer en grotere sponsordeals aan zich te binden. Niet alleen zal de sponsor op het wedstrijdtenue worden gewijzigd, maar ook de sponsor op de trainingsshirts wijzigt. Sinds juli 2022 prijkt daar de naam van het Rotterdamse bedrijf Van Donge & De Roo. Deze wordt komend seizoen vervangen door Q-Terminals uit Qatar. Q-Terminals onderhoudt reeds sterke banden met Feyenoord, en met de ambitie om wereldwijd meer naamsbekendheid te verwerven, is dit een logische stap. Volgens het Algemeen Dagblad gaat ook deze deal om meerdere miljoenen, maar de exacte details met betrekking tot het bedrag en de duur van het contract moeten nog worden bekendgemaakt.
Legenda
Reacties
❤️ neuk ze hier 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐗𝟏𝟖.𝐅𝐔𝐍
Prijsstijging 3,5 miljoen hoppa
A terminals 3 miljoen ???
En dan bonussen en de merchandise gaat records breken
Castore 8,3 miljoen wow ruim 21 miljoen en dan nog de kleinere sponsoren
Wij worden de rijkste in Nederland
Nu het stadion nog aanpakken
Brainport minimaal 8 miljoen euro hoppa
En wij straks slechts 6,5 miljoen euro van MediaMarkt.
Brainport is maar 6 miljoen hoor
En mediamarkt rond de 7 miljoen met hoge bonussen en vergeet niet europarcs betaald 5,5
Vind dat Feyenoord grote stappen maakt
Ja ik ben van mening dat het sneller kan
Maar ik vind dat ze het goed doen
Mijn enige wens is snel de Kuip in eigen beheer nemen
Dat levert vele miljoenen op
Horeca kan 15 miljoen opleveren
KNVB beker finale
Interlands
En hopelijk snel weer concerten
Het kost wel geld maar het bespaart 4,5 miljoen aan huur die de club kan steken in het onderhoud
De ringen uitbreiden en de horeca verbeteren
En een Feyenoord shop op een ring plaatsen
En die lelijke tentjes beneden weg en echte horeca punten plaatsen
Het maasgebouw verdubbelen en meer vip ruimtes creeeren zodat je meer mensen kan laten eten en drinken en meer sponsoren kan laten komen
En desnoods de naam van het stadion verkopen voor miljoenen per jr
Elke Feyenoord fan noemt het toch de Kuip
Dat komt door wanbeleid en het nieuwe stadion dossier
Feyenoord huurt de Kuip
Als Feyenoord de Kuip in eigen beheer neemt en de horeca verbeterd kan je winst halen
Dat is toch simpel
Horeca verbeteren en je haalt meer miljoenen binnen
Stadion verhuren
Interlands en concerten
Als je de Kuip kan renoveren voor 250 miljoen euro
Ja dat kost geld duh
Maar je kan meer mensen kwijt
Horeca levert miljoenen op
Interlands en knvb finale levert geld op
Concerten levert geld op
Simpele rekensom
Het stadion nv heeft een schuld van 28 miljoen euro
Dat komt door grote fouten in het beleid
Zij hebben de horeca uit handen gegeven en dat is niet slim dat levert veel minder op
Goldman Sachs is de grootste schuld en dat bedraagt 25 miljoen euro
De horeca kan in de Kuip 15 miljoen per je opleveren en miss meer mits ze het verbeteren
Dat is een bron van inkomsten
Voorbeeld
Twente heb voor de wedstrijd 1250 VIP’s en sponsoren die komen eten en drinken,bij Feyenoord is dat 250 man
Dus simpel je kan 5 x zo veel verdienen op een wedstrijd dag
Ik zou op elke ring een soort ontmoetings plek hebben
Nu heb je alleen het legioenszaal
En wat men kan doen in de Kuip zelf een Feyenoord café
Dat zorgt voor meer omzet
En als de Kuip meer evenementen gaat organiseren zoals concerten en meetings en dat soort dingen gaat de omzet omhoog
Interlands en dergelijke
In de jaren 80 en 90 had je elke zomer wel een aantal concerten
Laten we zeggen 4 concerten per jr en je verhuurt het stadion behalve de horeca dan heb je sowieso een omzet van miljoenen euro’s extra
En de sponsoren en de vip ruimtes die 5 x zoveel mensen trekken
Hoeveel miljoenen extra zijn dat
De Kuip is een bedrijf op zich en kan vele malen meer miljoenen binnen halen
Nu moet men puin ruimen en de problemen gaan aanpakken
Je heb een bekend spreek woord
Om geld te kunnen genereren moet men durven te investeren
Ik zeg niet dat het makkelijk is maar als men wil is er altijd een uitweg
Ik zou ook het stadion naam verkopen
Levert miljoenen op en echte Feyenoorders noemen het altijd de Kuip
De club moet en kan veel meer geld opleveren