background-cosmo

Foto en tekst: Feyenoord.nl

Nieuws

Cosmogroup wordt Official Supplier van Feyenoord

Van de redactie

Cosmogroup wordt Official Supplier van Feyenoord. Beide partijen weten elkaar al sinds vorig seizoen te vinden, maar slaan nu officieel de handen ineen en intensiveren daarmee de samenwerking. Ook Feyenoord Vrouwen 1 en Feyenoord O21 en O18 zullen optimaal van het suppliership gaan profiteren. De overeenkomst loopt tot en met juni 2025.

Feyenoord laat in de begeleiding van haar atleten niets meer aan het toeval over. Om de spelers nog vijf procent beter en fitter te maken, is de club vorig jaar begonnen om van elke atleet een zogeheten innerselfie te maken. Hiervoor is de samenwerking met het Vlaamse bedrijf in het leven geroepen. En met succes, want de fitheid van de selectie is sinds die tijd verbeterd en had een belangrijk aandeel in de weg naar het kampioenschap.    

Feyenoord-keeper Justin Bijlow is daar een mooi voorbeeld van: ‘Dankzij dit concept heb ik een innerselfie van mijn maagdarmstelsel kunnen laten maken. Hierdoor heb ik aanpassingen in mijn dieet gemaakt, waardoor ik dit seizoen aanzienlijk fitter en sterker ben geworden.’

Door verschillende testen uit te voeren wordt geprobeerd om het ontbrekende puzzelstukje van elke speler in beeld te krijgen, waarbij de lat fysiek nog hoger gelegd kan worden. Dit gebeurt aan de hand van multiomics analyses volgens het Gutbiomics concept. De testen geven een efficiënt inzicht om voeding en training per speler te personaliseren en te optimaliseren. Dit programma is perfect om voetballers optimaal te begeleiden met aandacht voor blessurepreventie, fitheid en herstel. 

Joost van der Hoek, Clubarts, Stijn Vandenbroucke, Hoofd Medisch en Performance, en Ruben Peeters, Head Performance Trainer, leggen uit waarom het suppliership zo belangrijk is voor de club: ‘Tezamen met Cosmogroep zijn wij in staat om per individuele sporter verder in te zoomen op voeding in combinatie met het bedrijven van topsport. Door de innerselfies zijn wij in staat op maat dieetadviezen samen te stellen die leiden tot een verbeterde fitheid en een reductie in kans op ziekte of blessure. We willen de analyses bij onze spelers intensiveren, waardoor wij een finetuning van dieet en suppletie, met name ook rondom piekperiodes in het seizoen, kunnen gaan realiseren. Daarbij, in het geval van blessures, zullen wij ook in staat zijn een aanpassing in het dieet van de sporter te maken, zodat zijn herstel geoptimaliseerd wordt.’ 

Petra Van Gucht, medeoprichter en directeur van Cosmogroup, is zeer verheugd met het Official Suppliership: ‘De samenwerking met Feyenoord sluit volledig aan bij ons geloof in teamgeest bij het ontwikkelen van innovatieve oplossingen en het creëren van waarde. We zijn met onze expertise, namelijk het optimaliseren van het atletisch vermogen, goed gepositioneerd om duurzame trajecten voor spelers en toptalent te ondersteunen. Het afgelopen seizoen hebben we dan ook met trots het team ondersteund en kijken we ernaar uit om het talent en het harde werk van de selectie de komende seizoenen te ondersteunen en naar een nog hoger niveau te tillen.’

Cosmogroup is een onderzoeks- en ontwikkelingsorganisatie dat zich richt op sportwetenschap en gepersonaliseerde voeding en supplementen. Het bedrijf is opgericht in het Belgische Eeklo en is pionier op het gebied van sportomics.

Delen

Reacties

Prachtig concept hoor! Van een inner selfie van mij zullen ze zich kapot schrikken..