VK Sportphoto | Tekst: Feyenoord.nl
Nieuws
Feyenoord bevestigt: Hoofdsponsor EuroParcs met één jaar verlengd
Feyenoord en de EuroParcs Group zijn overeengekomen het hoofdpartnership met nog één jaar te verlengen. Dit betekent dat Europarcs ook volgend seizoen op het shirt van de Rotterdamse voetbaltrots prijkt. Met de aangekondigde verlenging zal de samenwerking haar vijfde seizoen in gaan. Al sinds het seizoen 2019 - 2020 is de vakantieparken-aanbieder, de trotse hoofdpartner van Feyenoord, aanvankelijk onder de naam Droomparken.
‘Feyenoord en EuroParcs blijken al jaren een prima combinatie te zijn’, aldus Feyenoords algemeen directeur Dennis te Kloese. ‘Feyenoord draagt in ruime mate bij aan de commerciële doelstellingen van EuroParcs. Dat deze resultaten leidend zijn voor een verlenging van nog een jaar is heel prettig, ook al omdat de relatie al jarenlang heel prettig is. Wij hechten bij Feyenoord dan ook veel waarde aan en zijn zeer tevreden met deze continuering’.
Andries Bruil, board member EuroParcs Group: ‘EuroParcs heeft de afgelopen jaren, mede door ons partnership met Feyenoord, een enorme groei doorgemaakt in naamsbekendheid. We hebben onszelf inmiddels stevig genesteld in de top van de vakantiepark aanbieders met meer dan 60 vakantieparken in 5 landen. Naast Nederland zijn wij ook actief in Duitsland, Oostenrijk, België en Luxemburg. Dit internationale succes willen wij verder uitbreiden. De verlenging van het hoofdpartnercontract gaat hier zonder meer opnieuw aan bijdragen’.
Met de verlenging met nog een seizoen gaat EuroParcs, in principe, haar laatste seizoen in als hoofdpartner van de Rotterdamse club. Bruil: ‘Wij kijken enorm uit naar het vijfde seizoen, maar tevens is het besef daar dat het goed is om met onze marketingstrategie na deze lange periode een deels andere koers te gaan varen. Maar we zullen vast als strategisch partner aan Feyenoord verbonden blijven. Voor zover we dit al niet waren zijn we de echte Feyenoorders geworden!’
Een bijdrage aan het succes van de samenwerking tussen Feyenoord en EuroParcs is ook geleverd door de originele video’s waarin Jan Boskamp en John de Wolf een hoofdrol vertolken. Supporters kunnen er op rekenen dat ook komend seizoen weer opmerkelijke video's zullen verschijnen.
Legenda
Reacties
2 maanden geleden is Commercieel Directeur Joris van Dijk opgestapt een vertrek waar, naar verluidt, een verschil van inzicht met de RvC aan ten grondslag ligt. Sindsdien is er over die vacature niets meer gemeld.
En dan te bedenken dat de onnodige (!!!) vacature na het 'gedwongen' vertrek van TD Frank Arnesen ook nog steeds niet is ingevuld. We zitten opgescheept met een volstrekt apathische RvC. In hoeverre dit wordt veroorzaakt door de duidelijke botsing tussen Stico-leden en VvF-leden vanwege de verlenging van het voorzitterschap van ome Toon van Bodegom, waar de VvF op zijn zachtst gezegd niet blij mee was, of dat er andere oorzaken zijn, is onduidelijk.
Betrouwbare informatie daarover is eigenlijk belangrijker dan allerlei transfergeruchten en dergelijke maar het voltallige voetbaljournaille hult zich in stilzwijgen.
Feyenoord weet nu ook al dat het een jaar tijd heeft om een andere hoofdsponsor te vinden. Dat is toch netjes!
De ploeg wordt niet voor het blok gezet maar heeft een jaar tijd om in deze sportief zo positieve periode een andere sponsor te zoeken.
Buitengewoon lucratief lijkt me.
We zien natuurlijk een vergelijkbaar maar nog groter falen bij het vinden van een opvolger voor Frank Arnesen. Diens ontijdige vertrek is inmiddels een half jaar geleden en behalve wat dienstmededelingen van Te Kloese, is er geen enkel nieuws van dat front. Het heden van Feyenoord is leuker dan het in 49 jaar geweest is. De toekomst ziet er een stuk minder rooskleurig uit vanwege een gebrek aan daadkracht (eensgezindheid?) in het Maasgebouw.
Prescan lijkt af te haken.
Er komt een nieuwe commerciële directeur die kan dat gaan doen.
Met een absolute topsponsor de Champions League in 🥳
Aangezien je aangeeft dat het een slechte deal is, waren er dan echt geen betere opties beschikbaar?
T-Mobile had zichzelf aangeboden. Feyenoord luisterde naar het plan, maar niet meer dan dat. Club bood te weinig exposure terug. En dan haakt zo'n partij natuurlijk af.
Dus T Mobile vond dat Feyenoord te weinig de aandacht van de media had.
Kan ook zijn teveel negatieve aandacht in de media. Al die europese boetes bijvoorbeeld.
Dan kan je niet zomaar zeggen dat Te Kloese de oorzaak is. In het laatste geval het "veelgeprezen" rauwe randje.
Ik vind jouw antwoord zonder verdere verklaring rondom de term exposure wel wat subjectief
Kom je weleens buiten?
Economisch loopt het overal zeer moeizaam, dus ze staan echt niet te springen om een club te sponsoren die buiten de nu sportieve hoogtijdagen weinig positief in het nieuws komt door een deel van de aanhangers en een verouderd station.
Dus om van een schandalige deal te spreken! schoenmaker blij bij de lees