Edit 1908.nl | Tekst via Feyenoord.nl
Nieuws
Feyenoord bevestigt rugsponsor-deal met Prijsvrij
Met ingang van het nieuwe seizoen prijkt Prijsvrij Vakanties op de achterkant van het shirt van Feyenoord. De reisaanbieder wordt tevens shirtpartner van Feyenoord Vrouwen 1. Het partnership is aangegaan voor minimaal twee jaar. Hoewel in het verleden meerdere hoofdpartners al gebruik maakten van de achterkant van het mannenshirt, is Prijsvrij Vakanties de eerste zogeheten Back-of-shirt-Partner in de historie van de club.
Dennis te Kloese, algemeen directeur van Feyenoord, is content met het partnership: ‘We zijn uiteraard zeer verheugd dat Prijsvrij Vakanties en D-Reizen haar verbintenis met Feyenoord verder heeft uitgebreid. Bij dit bedrijf en de mensen die er achter zitten zie je echt een mooie groei: van supporter tot Business Seathouder, tot Business Unithouder, tot nu dan Partner in de top van onze piramide. Voor Feyenoord is de toename van het aantal partners uiteraard enorm belangrijk. Het zorgt voor een significante groei in onze commerciële omzet en maakt mede mogelijk dat wij de club verder kunnen ontwikkelen, zowel voor de mannen als de vrouwen.’
Dennis van Keulen, manager Business Relations & Partnerships. ‘Als club tonen we dagelijks aan dat we een belangrijke en onderscheidende bijdrage leveren aan het realiseren van de marketingdoelstellingen van onze Partners. Met dit Partnership toont Prijsvrij Vakanties niet alleen haar binding met de club, maar laat zij ook zien vertrouwen te hebben in Feyenoord als mediaplatform en dat de club zal bijdragen aan de realisatie van de groeiambities.’
Zeker ook voor Marc van Deursen, CEO & Founder van Prijsvrij Vakanties & D-reizen, is dit een bijzonder moment. ‘Prijsvrij Vakanties is in 2010 opgericht en inmiddels behoort de Prijsvrij & D-reizen Groep tot de top van de Nederlandse reisbranche. Mijn liefde voor Feyenoord gaat terug tot aan mijn vroege jeugd, toen ik door mijn vader voor het eerst werd meegenomen naar het stadion. Ik ben er dan ook ontzettend trots op dat Prijsvrij Vakanties zich nu als Partner aan Feyenoord heeft kunnen verbinden.’
‘We willen door middel van dit partnership niet alleen Feyenoord en Prijsvrij Vakanties & D-Reizen laten groeien, maar vooral ook van toegevoegde waarde zijn voor de Feyenoord-supporters door onder andere aantrekkelijke aanbiedingen en gave (win)acties. Het was leuk dat we in de aanloop naar dit moment al wat moois konden betekenen op verzoek van de selectie van Feyenoord 1 door een kampioensreis te organiseren.’
Over Prijsvrij Vakanties
Prijsvrij Vakanties is onderdeel van de Prijsvrij D-reizen Groep, die als reisorganisatie meerdere merken voert waaronder Prijsvrij, $unmix, D-reizen en D-Holidays. Per jaar worden meer dan 250.000 vakanties naar meer dan 67 landen georganiseerd. Met een winstgevende omzet van meer dan 500 miljoen euro (2022) en circa 500 medewerkers behoort Prijsvrij D-reizen Groep tot de grootste reisorganisaties van Nederland.
Tekst via Feyenoord.nl
Legenda
Reacties
Hoop dat het volgend seizoen onderop het shirt of beter helemaal niet op het shirt.
Ik ben niet tegen een rug sponsoring maar deze vind ik niks.
Nu dus effe niet, noem me een nep-supporter, dat neem ik voor lief, maar mijn kleinkinderen met prijsvrij te laten lopen waar hun namen jaren hebben gestaan, nee.
De verhalen eromheen met kortingen voor supporters, de groei etc vind ik niet zo relevant. Ik snap nog altijd niet dat je met CL op de planning en prachtige groei van de club, vele nationaliteiten etc een extra sponsor nodig hebt om inkomsten gelijk te houden.
Je kunt zeggen “het is maar een sponsor op je shirt” maar mijn mening is dat het woord Prijsvrij bovenaan echt lelijk is.
Er zijn inderdaad genoeg andere manieren waarop Feyenoord commerciële stappen kan maken zonder dat daar een rugsponsor of een gokbedrijf (Knaken/Sorare) bij betrokken hoeft te worden. Denk bijvoorbeeld aan shirtverkoop in Mexico, Feyenoord Twitter en Youtube zit helemaal vol met Mexicaanse Santi fans.
Ik ben het overigens niet met je eens, ik vind dat feyenoord dit allang had moeten doen.
Het extra geld is iets wat feyenoord structureel goed kan gebruiken in mijn optiek. Dus een ander kleding merk, meer shirt sponsoren is iets wat feyenoord op langere termijn nodig heeft om de kloof met Ajax te dichten.
Mooi shirt lelijk shirt, ik vermoed dat het voor een hoop supporters niet veel uit maakt zolang ons prachtige logo er maar op staat.