schermafbeelding-2024-01-10-om-090646

Afbeelding en tekst: Feyenoord.nl

Nieuws

Feyenoord lanceert eigen streamingdienst ONE

Niels

Feyenoord heeft woensdag als eerste club in Nederland een eigen online streamingdienst gelanceerd. Met Feyenoord ONE biedt de club supporters exclusieve Feyenoord-videocontent verzameld op één plek. Op het platform, dat vanaf nu live staat, zijn volledige wedstrijden, exclusieve documentaires en videoseries en historische wedstrijden te bekijken.

Commercieel directeur Ruud van der Knaap: ‘Feyenoord ONE is een waardevolle aanvulling op onze bestaande clubkanalen, zoals de Feyenoord-website, de app, het magazine en de sociale media-kanalen. Met Feyenoord ONE bieden we supporters content van hoge kwaliteit op één plek, waarbij je zelf kunt bepalen wanneer je wat kijkt en je nooit meer iets hoeft te missen.’

‘Daarnaast biedt de productie en distributie van videocontent via Feyenoord ONE ons de kans om in de toekomst nog meer series, documentaires en overige videocontent te maken van hoge kwaliteit. We zijn dan ook ontzettend trots dat we als eerste club in Nederland een eigen streamingdienst aan kunnen bieden aan onze supporters, in navolging van Europese topclubs als Liverpool, Real Madrid en Juventus.’

Klik hier om Feyenoord ONE te bezoeken.

Hieronder lees je wat Feyenoord ONE jou te bieden heeft.

Feyenoord Originals
Op Feyenoord ONE kunnen supporters onder de noemer Feyenoord Originals exclusieve videoproducties van de club streamen. Bij lancering zijn er al meer dan 30 documentaires en series te zien, waaronder de nieuwe, zesdelige serie ‘We zullen wat beleven’. In deze serie, waarvan de eerste drie afleveringen meteen te zien zijn, krijg je een kijkje achter de schermen in de laatste twee maanden op weg naar de landstitel van afgelopen seizoen.

Documentaire ‘GIMENEZ’
Onder Feyenoord Originals vallen ook documentaires, waaronder de nieuwe DOC ‘GIMENEZ’. Deze film van een uur geeft een schitterend kijkje in het leven van de Mexicaanse spits. In de documentaire is te zien hoe Gimenez in 2023 uitgroeide tot één van de meest smaakmakende spelers van de Nederlandse velden, hoe hij samen met zijn vriendin Fer Serrano zijn intrek nam in Rotterdam en hoe hij zijn warme banden met het thuisfront in Mexico onderhoudt. Ook reisden de makers af naar Mexico, waar verschillende hoofdrolspelers uit het leven van Gimenez aan het woord komen over de jongere jaren van ‘Santi’.

Matchday collections
Naast Feyenoord Originals zijn op het platform volledige ‘matchday collections’ te vinden. Het is mogelijk om na afloop van een Europese speeldag of na afloop van de laatste wedstrijd van een Eredivisie-speelronde de volledige wedstrijd van Feyenoord terug te kijken. De matchday collections bevatten ook (live) persconferenties, voorbeschouwingen, extra lange samenvattingen en interviews.

Livestreams
Feyenoord ONE biedt eveneens de mogelijkheid om wedstrijden te livestreamen. Zoals oefenwedstrijden van Feyenoord 1, jeugdwedstrijden en de resterende UEFA Youth League-wedstrijden van Onder 19 van dit seizoen. Ook zijn highlights van wedstrijden van Feyenoord Vrouwen 1 te vinden op het platform. De live wedstrijden van Feyenoord 1 in de Eredivisie, KNVB Beker en in Europa blijven via de bestaande rechtenhouders te zien.

Historische wedstrijden
Met Feyenoord ONE reis je ook terug in de tijd door een archief van historische wedstrijden. Bij de lancering bevat het platform 15 ‘classic matches’ uit de recente en verre historie, waaronder de volledige registratie van de Europacup-finale uit 1970. Deze wedstrijd is nergens anders in z’n volledigheid te zien. Naast losse wedstrijden zijn er ook highlights per seizoen terug te kijken. Het beschikbare materiaal wordt na livegang van het platform verder aangevuld.

Lidmaatschap
Feyenoord ONE is voor alle supporters te bezoeken. Om exclusieve content te zien, kunnen supporters een lidmaatschap afsluiten. Seizoenkaarthouders en Legioen-leden zijn via e-mail geïnformeerd over de mogelijkheden en de lidmaatschapsprijs voor het restant van het huidige seizoen. Vanaf het seizoen 2024-2025 kost een lidmaatschap op Feyenoord ONE € 25,- per seizoen voor seizoenkaarthouders en Legioen-leden, voor overige supporters kost een lidmaatschap € 50,- per jaar.

 

Delen

Reacties

Is het niet zo dat de clubs de rechten voor het uitzenden in het buitenland zelf mogen verkopen in het nieuwe contract met espn in 2025, dan kan deze stream wel degelijk miljoenen per jr verdienen of zie ik dat verkeerd
Is er ook een app feyenoord one of moet je dan elke keer naar websites??
25 EU per SK prima te betalen. dit is eenmaal de toekomst. hopelijk blijven de samenvattingen wel gratis.
Leuk! Alleen ik snap niet hoe het zit met de promotie voor legioen leden. Aanmeldingen vóór 10-1-2024 betalen € 12,50. Maar de lancering is toch vandaag op 10-1-2024 en kan er toch nooit gebruik gemaakt worden van de aanbieding?
Stomme vraag, ik interpreteerde het verkeerd. Kortingscode voor leden die lid zijn van vóór 10-1-2024
Je bent niet de enige hoor. Gewoon stom gecommuniceerd.
@FeyenoordTM Klopt de interesse in toptalent Karol Borys?
Zijn er ook plannen voor een App van ONE? Voor streamen toch wel erg handig als dit zo kan als bijvoorbeeld een Netflix. Streamen vanuit een browser werkt niet heel mooi namelijk.
Ik hoop hier ook op . Zit nu ook geen AirPlay op dus je bent verbannen naar op een tablet kijken. Ik kijk natuurlijk liever op een grote tv . Gemiste kans of komt dat nog
Inderdaad… Cast-optie is er niet, goed concept, best enthousiast, maar hier slaan ze de plank wel een beetje mis helaas.
Heel slim, content is king….zelf net aangeschaft en ziet er gelikt uit. Mooi dat je op deze manier ook onder 18 en onder 21 meer onder de aandacht brengt.

Complimenten voor de look&feel. Soort van Feyenoord Netflix.
Twee trends
- Traditionele media heb je niet meer nodig voor een groot bereik voor content. Je kan tegenwoordig direct naar de consument
- Consumenten willen alles en direct kunnen volgen en zijn bereid daarvoor te betalen

Dit is de eerste stap naar zelf de volledige controle nemen om meer geld te verdienen met content in de breedste zin en dus ook live wedstrijden:

Rekenvoorbeeld
- 1mn abonnementen * EUR 50 per jaar = EUR 50mn voor alle live eredivisie en beker wedstrijden
- Reclame inkomsten EUR 100k x 40 wedstrijden = EUR 4mn
- Kosten: EUR 100k per wedstrijden + EUR 5mn voor de organisatie = EUR 10mn
- Opbrengst: slordige EUR 40mn per jaar

Dit is veel interessanter dan meegaan in het verkopen aan een tussenpersoon zoals ESPN die het grootste gedeelte van de marge maakt.
Ze mogen volgens mij geen live wedstrijden uitzenden. Pas na de speelronde/dag.
Dat rekensommetje klopt wel, maar er zijn langdurige afspraken gemaakt met ESPN, via Eredivisie NV. Feyenoord kan niet zomaar eenzijdig haar gedeelte opzeggen.
Eens. Ik denk wel dat het op termijn hier naar toegaat. De business case is zoveel beter.
Deze berekening is echt veel te optimistisch.
Van wat ik kan vinden heeft ESPN zo'n 1.6miljoen leden waarvan er per wedstrijd gemiddeld 100.000 tot 500.000 kijken. Plus dat ESPN 1 bij de meeste (zo niet alle) tv aanbieders gratis is.
Dat Feyenoord even 1miljoen leden aan haar platform verbind is dus totaal onrealistisch. Daarbij liggen de rechten voor live wedstrijden nog wel even vast, wat dus een vermogen zou kosten om af te kopen. Je loopt dan ook nog eens de inkomsten uit de ESPN tv-gelden mis.

Dit platform is een goed initiatief om de fans te binden en wat extra inkomsten te genereren, maar het zou me verbazen als dat ruim over een miljoen gaat.
Maak er inderdaad maar 20-35K betalende leden van, wellicht nog wat meer met korting voor SK-houders en dergelijke.
Ja, met het huidige model zal het zeker beperkt zijn. Ik denk alleen dat op termijn Feyenoord, Ajax en PSV zelf de (live) TV rechten gaan uitventen en uitzenden. Niet morgen maar bijvoorbeeld na het ESPN contract. De business case is zoveel beter en je hebt er geen TV kanalen meer voor nodig.
Wow dit is zakelijk ook heel slim
Als je de seizoenskaart houders alleen telt
33 duizend x 25 euro is toch ruim 8 ton
Wow haha maar is wel een slimme zet
Veel Feyenoorders gaan dit nemen en er gaat meer merchandise verkocht worden, kan toch een paar miljoen per jr opleveren
Nu nog een eigen fan club oprichten met als grote clubs doen levert ook geld op
En Disney of Netflix een docu laten maken
In potentie kan dit heel veel geld opleveren
Na jaren van alleen vooral drama en tragedie is er nu het moment aangekomen van comedy en romcom's. Het dansje in park in Dino pakken is ineens duidelijk. De eerste kinder serie: "Santi & Fe" veeeel leuker dan de Teletubbies. Het liefdes verhaal tussen Dennis & Arne, "balling in love of balverliefd" wordt de eerste romcom. De supporters die tot nu toe alleen spandoeken konden maken zullen volgende jaar de eerste tekenfilms produceren. Fantastisch!

De documentaire "Breathless" laat zien hoe je met afgesloten mond ook kunt trainen. Wat nog mist is een talkshow en een aantal quizen. Maar een revival van de cavias die nu rennen naar de juiste volgende club voor een speler wordt al overwogen. Prachtig!
Heel vet! ziet er gelikt uit, complimenten.
Hoop dan wel de streaming van wedstrijden professioneel aangepakt gaan worden.