Nieuws
‘KNVB dwarsboomt zoektocht naar nieuwe hoofdsponsor Feyenoord’
Chris Woerts heeft hard uitgehaald naar de KNVB. Volgens de hem heeft de voetbalbond een kwalijke rol gespeeld in de zoektocht van Feyenoord naar een nieuwe hoofdsponsor. “Ik heb niet zoveel met de KNVB. Ik vind het een logge organisatie die het clubbelang nooit voor ogen heeft, maar enkel het eigen belang”, zo vertelt Woerts bij Bankzitten op Zuid.
Als voorbeeld noemt de sportmarketeer dat de KNVB alleen principieel is wanneer het hen uitkomt. “Gijs de Jonge, de secretaris generaal van de KNVB, is bezig het WK Vrouwen in 2026 binnen te halen. Daar moet alles voor wijken en daarbij schaadt hij ook de clubbelangen. Vorig jaar had hij in Qatar nog een grote mond over mensenrechten, maar nu moet hij al die mensen pleasen voor het binnenhalen van de stemmen om het event naar Nederland te krijgen. Hij lult zichzelf tegen, het is ongelooflijk.”
Volgens de voormalig commercieel directeur van Feyenoord heeft de opstelling van De Jonge de zoektocht van Feyenoord naar een nieuwe hoofdsponsor geschaad. “Vorig jaar heeft hij zich enorm afgezet tegen Qatar en het Midden-Oosten. In relatie tot een nieuwe shirtsponsor voor Feyenoord zeggen ze daar nu: ‘Jij bent Nederlander? Wat kom je doen, wij deugen volgens jullie toch niet? En nu willen jullie onze centjes hebben?’ Dat hebben we aan de KNVB te danken, die flauwekul. Zo dom.”
Woerts spreekt zich in felle woorden uit tegen de voetbalbond, die volgens hem de gewone Nederlander uit het oog is verloren. “In Zeist zitten mensen die hoogopgeleid zijn, maar die nooit met de poten in de klei hebben gestaan. Die weten totaal niet wat er in de maatschappij leeft. Ik heb altijd vanuit de consument geredeneerd, kan redelijk goed inschatten wat mensen leuk vinden en niet leuk vinden. Daar niet. Bij de KNVB gaan ze op vrijdagmiddag om vijf uur naar huis en zaterdagochtend zitten ze op het hockeyveld en niet het voetbalveld.”
Reacties
🍓👉 𝐖𝐖𝐖.𝐒𝐋𝐔𝐓𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 nick AlinaMillerNL
Aankomend jaar verkopen we Lutsha, Hancko, Gimenez en wie weet nog meer voor 100+ miljoen.
Dan maar niks op shirt.
Is toch te gek voor woorden, wij kopen shirtjes en lopen reclame te maken voor sponsoren.