Edit 1908.nl
Nieuws
Meer details over de Prijsvrij-deal
Begin mei werd bekend dat Feyenoord defnitief in zee gaat met Prijsvrij.nl. De reisorganisatie wordt per ingaande van het seizoen 2023/2024 de eerste officiële rugsponsor van de Rotterdammers.
Prijsvrij Vakanties is een Nederlandse reisorganisatie die voornamelijk pakketreizen verkoopt. Het bedrijft telt 75 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd in 's-Hertogenbosch. Met een winstgevende omzet van ruim 480.000.000 euro is 2022 een recordjaar gebleken voor het reisconcern.
Om het maximale uit de deal te slepen wordt de rugsponsoring bovenaan het wedstrijdtenue geplaatst. Hierdoor moet de spelersnaam vanaf komend seizoen naar onderen wijken. De deal tussen Feyenoord en Prijsvrij is al tijden ondertekend, al heeft de club de deal vanwege negativiteit en kritiek op social media (nog) niet wereldkundig gemaakt. Wel is in- en om De Kuip sponsoring van de reisorganisatie zichtbaar.
Feyenoord gaat per ingaande van het seizoen 2023/2024 met 'Prijsvrij.nl' of 'Prijsvrij Vakanties' aan de bovenkant van het shirt spelen. De nieuwe kledingsponsor Castore heeft alle nieuwe Feyenoord-shirts al klaarleggen, maar zonder sponsoring. De vernieuwde deals met hoofdsponsor EuroParcs en Prijsvrij.nl lieten namelijk (te) lang op zich wachten. De hoge extra kosten voor het achteraf laten bedrukken van de sponsoring is voor rekening van de club zelf gekomen.
De Rotterdammers overwegen om deze maand de deal alsnog bekend te maken. Voor de ontevreden fans: in de UEFA Champions League zal de sponsornaam sowieso níét op de achterkant te zien zijn. De UEFA heeft deze vorm van sponsoring namelijk verboden.
Legenda
Reacties
Maar vooral denk ik dat je de impact van de Champions League overschat. Het is echt niet zo dat de publiciteit die dat met zich meebrengt direct sponsoren trekt. Bovendien heeft Feyenoord nu niet echt de trackrecord dat je erop kan vertrouwen dat ze dat komend jaar opnieuw wel halen. Je moet dus als sponsor voor de lange termijn uitgaan van sponsoring zonder Champions League.
Publiciteit an sich is niet zo boeiend voor sponsoren. Het helpt natuurlijk, maar je wil vooral je merk kunnen associëren met een sportclub of sport. Holland Heineken House bij de Olympische Spelen is bijna het perfecte voorbeeld; Heineken en gezelligheid komen helemaal samen daar.
Je wil als merk (eind)klanten laten proeven van de sport door ze als gast uit te nodigen of met winacties te verleiden tot extra aankopen. Zie het mogen overnachten in een tent in de Kuip. Bij PSV hadden ze enkele seizoenen terug een detacheringsbureau of iets dergelijks gekoppeld aan het noemen van de opstelling. Dat zijn associaties die een sponsor verder helpen.
We moeten ons eens afvragen waarom een club met een zo grote landelijke uitstraling het maar niet lukt om een goede sponsor met landelijke uitstraling te vinden. Dat zit hem echt niet alleen in een slecht commercieel team, het heeft ook te maken met de uitstraling die Feyenoord heeft. Neem je gasten mee naar Feyenoord-Ajax kijken ze tegen netten aan, als je die door de rook tenminste kan zien, of de wedstrijd wordt gestaakt omdat een speler tot bloedens toe wordt geraakt.
Ja, daar moeten we naar toe. De opstelling omroepen, ook de tegenpartij, reservespelers en dan na iedere naam: gesponsord door....
Peter Houtman een droge bek, wedstrijd begint een kwartier later en de penningmeester is de enige die lacht.
Verder eens hoor dat je wel een goed evenwicht moet vinden, maar het is natuurlijk niet zo dat de penningmeester als enige lacht. De penningmeester betaalt ook de salarissen van dan betere spelers, waardoor Feyenoord meer wint en jij ook blij bent.
Europarcs achter op is nog okey..
Maar het woord "prijsvrij" en daaronder de naam van spelers ... Daar gaat menig nekhaar van overeind staan.
Zullen menig memes over gemaakt worden.
Shirt wat ik oversla in ieder geval.
Kortom, een beetje Feyenoorder heeft altijd wel wat om over te zeiken (ik doe er ook graag aan mee😉) Toch hou ik van mijn kameraden, want hun betrokkenheid is oprecht en hun loyaliteit ongeëvenaard. Rugsponsor of niet, het Feyenoord-shirt zal voor mij altijd het mooist zijn.
HCS had ook een grote witte baan.
Anders hoef ik er geen 😂
Bij Feyenoord gaan ze dit ook krijgen , een sportwinkel vertelde al dat ze maar in 10 sportwinkels in rotterdam de shirts gaan verkopen en de rest van nederland nog niet ivm met leveringsproblemen. Terwijl de bedoeling was dat alle sportwinkels in nederland de shirts weer mochten gaan verkopen. Ga er maar vanuit dat de shirts in de fanshop snel eg zijn en dat het aanvullen ervan lang gaat duren.
Zorgelijker is het dat rond deze deals (komst Prijsvrij en verlengen Europarcs) een sfeer hangt van ' bij gebrek aan beter. Daarbij opgeteld het opstappen en nog niet vervangen van Commercieel Directeur Joris van Dijk en het beeld van een inactieve RvC doemt wel heel erg sterk op. Het hulpje in de voetbalhuishouding van AD & TD Te Kloese is er ook nog niet! Waarbij je bij die constructie sowieso kritische vragen kunt stellen.
Iedereen is na het afgelopen seizoen in algehele euforie en dat is ook wel begrijpelijk maar of het nou echt zo goed gaat met Feyenoord is m.i. nog maar de vraag. Informatie daarover vind ik eigenlijk relevanter en interessanter dan allerlei speculaties over transfertargets.
"Show me the money!!!!"
Feyenoord kan de 3.5 miljoen per jr goed gebruiken,feyenoord komt uit een diep dal en feyenoord wil de kuip kopen en meer spelers kopen die toegevoegde waarde creëeren
Wees *** blij dat feyenoord dit doet
En btw europarcs betaald bijna hetzelfde als voorgaande jaren,ze bedoelen dat met een nieuwe hoofdsponsor er mee geld zou binnen komen,en nu moeten ze met prijsvrij op hun rug spelen en dat kost de club miss 200000 euro omdat zij te laat zijn met melden bij castore en juist daarom kon feyenoord niet een nieuwe hoofdsponsor op tijd vinden want dat zou miss wel miljoenen gekost hebben qua shirtjes
Mensen mensen als je het er niet mee eens bent koop geen shirt ga niet naar het stadion en ga lekker juichen voor sparta of zo en pleurt lekker op