Bevestigd
Prijsvrij Concept

Edit 1908.nl

Nieuws

Meer details over de Prijsvrij-deal

FeyenoordTM

Begin mei werd bekend dat Feyenoord defnitief in zee gaat met Prijsvrij.nl. De reisorganisatie wordt per ingaande van het seizoen 2023/2024 de eerste officiële rugsponsor van de Rotterdammers.

Prijsvrij Vakanties is een Nederlandse reisorganisatie die voornamelijk pakketreizen verkoopt. Het bedrijft telt 75 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd in 's-Hertogenbosch. Met een winstgevende omzet van ruim 480.000.000 euro is 2022 een recordjaar gebleken voor het reisconcern.

Om het maximale uit de deal te slepen wordt de rugsponsoring bovenaan het wedstrijdtenue geplaatst. Hierdoor moet de spelersnaam vanaf komend seizoen naar onderen wijken. De deal tussen Feyenoord en Prijsvrij is al tijden ondertekend, al heeft de club de deal vanwege negativiteit en kritiek op social media (nog) niet wereldkundig gemaakt. Wel is in- en om De Kuip sponsoring van de reisorganisatie zichtbaar.

Feyenoord gaat per ingaande van het seizoen 2023/2024 met 'Prijsvrij.nl' of 'Prijsvrij Vakanties' aan de bovenkant van het shirt spelen. De nieuwe kledingsponsor Castore heeft alle nieuwe Feyenoord-shirts al klaarleggen, maar zonder sponsoring. De vernieuwde deals met hoofdsponsor EuroParcs en Prijsvrij.nl lieten namelijk (te) lang op zich wachten. De hoge extra kosten voor het achteraf laten bedrukken van de sponsoring is voor rekening van de club zelf gekomen.

De Rotterdammers overwegen om deze maand de deal alsnog bekend te maken. Voor de ontevreden fans: in de UEFA Champions League zal de sponsornaam sowieso níét op de achterkant te zien zijn. De UEFA heeft deze vorm van sponsoring namelijk verboden.

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

Voor de duidelijkheid, ik heb natuurlijk ook liever geen rugsponsor. Mooi is het niet. Maar als het toch over heilig gaat: een borstsponsor is erger. (Ook heilig wat mij betreft: het veld. Maar daar wordt toch ook genoeg op gegooid.)

Maar vooral denk ik dat je de impact van de Champions League overschat. Het is echt niet zo dat de publiciteit die dat met zich meebrengt direct sponsoren trekt. Bovendien heeft Feyenoord nu niet echt de trackrecord dat je erop kan vertrouwen dat ze dat komend jaar opnieuw wel halen. Je moet dus als sponsor voor de lange termijn uitgaan van sponsoring zonder Champions League.

Publiciteit an sich is niet zo boeiend voor sponsoren. Het helpt natuurlijk, maar je wil vooral je merk kunnen associëren met een sportclub of sport. Holland Heineken House bij de Olympische Spelen is bijna het perfecte voorbeeld; Heineken en gezelligheid komen helemaal samen daar.
Je wil als merk (eind)klanten laten proeven van de sport door ze als gast uit te nodigen of met winacties te verleiden tot extra aankopen. Zie het mogen overnachten in een tent in de Kuip. Bij PSV hadden ze enkele seizoenen terug een detacheringsbureau of iets dergelijks gekoppeld aan het noemen van de opstelling. Dat zijn associaties die een sponsor verder helpen.

We moeten ons eens afvragen waarom een club met een zo grote landelijke uitstraling het maar niet lukt om een goede sponsor met landelijke uitstraling te vinden. Dat zit hem echt niet alleen in een slecht commercieel team, het heeft ook te maken met de uitstraling die Feyenoord heeft. Neem je gasten mee naar Feyenoord-Ajax kijken ze tegen netten aan, als je die door de rook tenminste kan zien, of de wedstrijd wordt gestaakt omdat een speler tot bloedens toe wordt geraakt.
....Bij PSV hadden ze enkele seizoenen terug een detacheringsbureau of iets dergelijks gekoppeld aan het noemen van de opstelling. Dat zijn associaties die een sponsor verder helpen...
Ja, daar moeten we naar toe. De opstelling omroepen, ook de tegenpartij, reservespelers en dan na iedere naam: gesponsord door....

Peter Houtman een droge bek, wedstrijd begint een kwartier later en de penningmeester is de enige die lacht.
Het is maar een voorbeeld van hoe sponsoring werkt, hè. Ze deden dat trouwens heel anders door met grote borden met de naam van de speler en die sponsor op de juiste positie op het veld te gaan staan, terwijl de opstelling werd genoemd.

Verder eens hoor dat je wel een goed evenwicht moet vinden, maar het is natuurlijk niet zo dat de penningmeester als enige lacht. De penningmeester betaalt ook de salarissen van dan betere spelers, waardoor Feyenoord meer wint en jij ook blij bent.
Geld is geld en als we niet continu in verband gebracht zouden worden met schandalig gedrag waardoor er voorlopig bijvoorbeeld ook nog netten nodig zijn dan zouden we wellicht een betere sponsor kunnen vinden. In het verleden hebben we nog eens in een gouden gids gespeeld dat kanariegeel was. Ik ziet het probleem niet.
Wat is het wanbeleid en wat is het enorme schandaal? Ik zie het niet.
Feitelijk gezien zijn Dennis te Kloese en Pieter Smoorenburg nu verantwoordelijk voor de commerciële kant van de club
Tja, vraag me af wat dit zal opleveren, het is geen Shell wat graag op je rug wil staan en daar een paar miljoen voor over heeft. Zou het een miljoen zijn? En moet je dat dan willen? Nu nog de extra kosten voor bedrukken, wat hou je hieraan over. Bijzonder initiatief.
Fans moeten minder zeuren en zeiken. We mogen blij zijn met deze deal.
Volgens mij zijn de meeste problemen nog niet eens met het feit dat er een sponsor komt te staan op de rug, maar WELKE sponsor er komt te staan.

Europarcs achter op is nog okey..

Maar het woord "prijsvrij" en daaronder de naam van spelers ... Daar gaat menig nekhaar van overeind staan.

Zullen menig memes over gemaakt worden.
Shirt wat ik oversla in ieder geval.
Leg prijsvrij dan maar uit als priceless, want dat zijn we. Als iemand het toch graag wil verwarren met prijsloos, wijs dan maar even in de richting van Amsterdam.
Als ik een shirt zonder nummer en naam op de achterkant wil kopen staat dan wel dat prijsvrij.nl erop ?? Want dan laat maar lekker zitten.
Voor de mensen die van heiligschennis spreken zou ik graag even willen wijzen op de Feyenoord-shirts van begin jaren ‘90. Daarop stond prominent Stad Rotterdam Verzekeringen. Ik groeide op in een PSV-minded gebied tijdens de gloriejaren van Ajax. Ik was allang blij dat ik mij als Feyenoorder kon uiten en greep iedere gelegenheid ervoor aan. Een rugsponsor is nooit mooi. Maar als het onze club verder helpt, wat kun je er dan echt op tegen hebben? Voor het internettijdperk was dit nooit een thema geweest, nu hebben we overal een mening over. Met die van de pot gerukte retailprijzen lijken we ons vreemd genoeg allang verzoend te hebben, die fluoriserende voetbalschoenen zijn inmiddels ook gemeengoed geworden. Wel is de ene keer is het kraagje niet mooi, de andere keer het al dan niet geborduurde embleem, de kleur of de template bij uitshirts, of de uitstraling van de (kleding)sponsor.

Kortom, een beetje Feyenoorder heeft altijd wel wat om over te zeiken (ik doe er ook graag aan mee😉) Toch hou ik van mijn kameraden, want hun betrokkenheid is oprecht en hun loyaliteit ongeëvenaard. Rugsponsor of niet, het Feyenoord-shirt zal voor mij altijd het mooist zijn.
Ik zie nog die foeilelijke gele baan op het shirt.
Met die Hunmelshirts met Opel Vectra erop? Menig supporter zit tegenwoordig een moord doen voor dat shirt, maar ik geloof niet dat Feyenoord het tegenwoordig nog zal wagen om een sponsor in een sterk afwijkende kleur op het shirt te zetten…
Die precies of Gouden Gids. Echt foeilelijk.
HCS had ook een grote witte baan.
Die witte baan/ uitsparing op het rode deel van ons shirt in de HCS/Stad Rotterdam-tijd was eigenlijk foeilelijk ja! Wellicht had het te maken met de leesbaarheid zoals dat met rugnummers in Europese wedstrijden nog steeds het geval is?
Dat zal het zijn geweest
Thanks! Opeens schiet me ook dat zachtroze keepersshirt te binnen dat Zoetebier eenmalig in de voorbereiding heeft gedragen. Het werd in de ban gedaan omdat supporters het te gay vonden. Afgelopen jaar stond Bijlow in een knalroze outfit onder de lat en kraaide er geen haan naar. Zo blijkt wel weer dat tijden ook in positieve zin veranderen.
Gaat feyenoord dan ook echte champions league shirts verkopen? Met badge en zonder prijsvrij?

Anders hoef ik er geen 😂
Castore heeft nu al leveringsproblemen bij Newcastle, de shirts zijn pas 1 week in de verkoop en de fanshop is al leeg en ze kunnen voorlopig niet meer leveren.
Bij Feyenoord gaan ze dit ook krijgen , een sportwinkel vertelde al dat ze maar in 10 sportwinkels in rotterdam de shirts gaan verkopen en de rest van nederland nog niet ivm met leveringsproblemen. Terwijl de bedoeling was dat alle sportwinkels in nederland de shirts weer mochten gaan verkopen. Ga er maar vanuit dat de shirts in de fanshop snel eg zijn en dat het aanvullen ervan lang gaat duren.
Ik vind die negatieve reacties op de co-sponsornaam boven en de spelersnaam onder het rugnummer nou net niet de meest boeiende, eerlijk gezegd. ik snap het wel een beetje maar ik snap ook dat de prioriteit niet ligt bij het 'esthetische' gevoel van supporters.
Zorgelijker is het dat rond deze deals (komst Prijsvrij en verlengen Europarcs) een sfeer hangt van ' bij gebrek aan beter. Daarbij opgeteld het opstappen en nog niet vervangen van Commercieel Directeur Joris van Dijk en het beeld van een inactieve RvC doemt wel heel erg sterk op. Het hulpje in de voetbalhuishouding van AD & TD Te Kloese is er ook nog niet! Waarbij je bij die constructie sowieso kritische vragen kunt stellen.
Iedereen is na het afgelopen seizoen in algehele euforie en dat is ook wel begrijpelijk maar of het nou echt zo goed gaat met Feyenoord is m.i. nog maar de vraag. Informatie daarover vind ik eigenlijk relevanter en interessanter dan allerlei speculaties over transfertargets.
Het gaat zeker goed met Feyenoord. Te Kloese is wat Feyenoord nodigde heeft. De juiste mensen op de juiste plek.
Als Prijsvrij slim was (en de shirtjes nog niet finaal bedrukt zijn) zouden ze vanuit hun kant communiceren dat ze vrijwillig naar de onderkant van het shirt gaan om de Feyenoord-Fans zo blij mogelijk te maken. Betere reclame kunnen ze dan eigenlijk niet krijgen...
Kunnen wij niet het champions league shirt kopen dan waar die onzin niet opstaat?
Jongens, we doen mee. Boeien waar die spelersnaam komt te staan.

"Show me the money!!!!"
Ik heb er gewoon zin in-in! 😀😉
Naam boven of onder lekker belangrijk. 3,5 miljoen lekker toch de weg naar financiële onafhankelijkheid is ingezet ga zo door
Waar maken we ons druk om, weleens geteld hoeveel sponsoren er passen op het shirtje van Verstappen 😅
In Portugal is dit toch al jaren zo als ik me niet vergis…… wat een commotie. Het kan idd niet de bedoeling zijn van sponsoring dat het werven ervan meer kost dan t opbrengt maar wellicht is dit een eerste stap naar een grotere 2e sponsor?
België, Frankrijk, soms wel 4-5 naampjes op n shirt en broek.
Ik zie veel mensen zeiken
Feyenoord kan de 3.5 miljoen per jr goed gebruiken,feyenoord komt uit een diep dal en feyenoord wil de kuip kopen en meer spelers kopen die toegevoegde waarde creëeren
Wees *** blij dat feyenoord dit doet
En btw europarcs betaald bijna hetzelfde als voorgaande jaren,ze bedoelen dat met een nieuwe hoofdsponsor er mee geld zou binnen komen,en nu moeten ze met prijsvrij op hun rug spelen en dat kost de club miss 200000 euro omdat zij te laat zijn met melden bij castore en juist daarom kon feyenoord niet een nieuwe hoofdsponsor op tijd vinden want dat zou miss wel miljoenen gekost hebben qua shirtjes
Mensen mensen als je het er niet mee eens bent koop geen shirt ga niet naar het stadion en ga lekker juichen voor sparta of zo en pleurt lekker op