Nieuws
Nieuwe hoofdsponsor: “We zijn op zoek naar merken met lef"
De overeenkomst met hoofdsponsor EuroParcs loopt na dit seizoen af. Op de achtergrond voert Feyenoord gesprekken met bedrijven om het stokje over te nemen. Eerder melde 1908.nl dat de club oriënterende gesprekken voert met het havenbedrijf Port of Rotterdam. Aan de kersverse commercieel directeur Ruud van der Knaap de taak om op korte termijn een nieuwe hoofdpartner te presenteren.
Van der Knaap is afgelopen augustus gestart bij Feyenoord als eindverantwoordelijke van de commerciële afdeling. Aan hem de taak om het dossier rondom een nieuwe hoofdsponsor tot een goed resultaat te brengen. Van der Knaap is vol vertrouwen en met veel energie aan de slag gegaan. “De kans om bij Feyenoord op het shirt te staan, komt hooguit eens in de vijf jaar voorbij”, zo vertelt hij in Feyenoord Magazine. “Ik merk dat er best wat interesse is vanuit het bedrijfsleven om hoofdpartner te worden. We willen nu zoveel mogelijk partijen vertellen over de enorme impact die zo’n samenwerking voor hun merk kan hebben.”
De commercieel directeur ziet volop mogelijkheden voor bedrijven om in te stappen bij Feyenoord. “Ik denk dat ik een goed beeld heb aan welke informatie grote merken behoefte hebben. Dan kijk je bijvoorbeeld naar het totale bereik dat je als hoofdpartner van Feyenoord krijgt. De waarde daarvan – de zichtbaarheid in bijvoorbeeld de media – wordt berekend door verschillende onderzoeksbureaus en loopt in de tientallen miljoenen euro’s”, zo schetst Van der Knaap.
“Daarbovenop komt de loyaliteit van onze achterban”, zo wijst hij op de aanwezigheid van het trouwe Legioen. “Als bedrijf kan het je in commerciële zin heel veel opleveren als je verbonden bent aan Feyenoord, omdat voetballiefhebbers in het algemeen en Feyenoordsupporters in het bijzonder liever bij een partner van de club kopen dan ergens anders. Dat hebben de hoofdpartnerships van Opel en EuroParcs wel bewezen.”
Volgens Van der Knaap is hij op zoek naar merken die het aandurven zich aan de Rotterdamse club te verbinden. “We zijn op zoek naar merken met lef. Merken die het aandurven om te kiezen voor een nieuwe en misschien wel spannende manier om hun media- en marketingbudget invulling te geven. Merken die voor één club durven te kiezen in plaats van een neutraler landelijk sponsorplatform.”
De nieuwe commercieel directeur dient in zijn eerste jaar direct een grote slag te slaan. Nerveus wordt Van der Knaap daar niet van. “We hebben de markt echt zoveel te bieden. Alle ingrediënten zijn aanwezig om een goede opvolger te presenteren voor EuroParcs.”
Reacties
Ruud heeft een uitdaging :)
Vandaar de publiciteit van de beide heren...