de-kuip-foto1908nl

archief 1908.nl

Nieuws

Van der Knaap: "Trots dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt"

Twan

Feyenoord heeft woensdagmiddag officieel bekend gemaakt dat MediaMarkt vanaf aankomende zomer de nieuwe hoofdsponsor van de club is. Om 14.00 uur gaven commercieel directeur Ruud van der Knaap van Feyenoord en Country Manager Commercial Bas Eijssink van MediaMarkt een persconferentie over de aankomende samenwerking. 

De samenwerking met de elektronicaketen gaat in op 1 juli 2024 en zal tot 30 juni 2027 van kracht zijn. Commercieel directeur Van der Knaap geeft aan trots te zijn op de partnership. "De retailer is marktleider op gebied van consumentenelektronica en net als Feyenoord een gevestigde naam die nog verder vooruit wil de komende periode." Van der Knaap denkt dat de samenwerking voor beide partijen positieve effecten zal hebben.

"We hebben al gemerkt vanaf de eerste gesprekken dat we elkaar weten te vinden in algemene delers," vervolgt de commercieel directeur, "Niet alleen onze clubkleuren zijn rood en wit, zowel van Feyenoord als van MediaMarkt, maar MediaMarkt heeft ook een hoofdkantoor wat op steenworp afstand ligt aan de Maas. En beide organisaties kennen ook een beetje hetzelfde DNA, een 'no nonsense'-mentaliteit."

Reactie MediaMarkt

Namens MediaMarkt is Country Manager Commercial Bas Eijssink aangeschoven. "Het spreekt denk ik voor zich dat wij als MediaMarkt ook ongelooflijk trots zijn dat wij vandaag eindelijk kunnen vertellen dat wij vanaf volgend seizoen de hoofdsponsor zijn van Feyenoord."

Eijssink wil benadrukken dat de samenwerking meer als partnership gezien wordt. "Ik zeg misschien hoofdsponsor, maar eigenlijk bedoel ik hoofdpartner. Dat is voor ons ook heel belangrijk, want het is best uniek voor MediaMarkt Nederland om in zo'n partnership in de voetbal te stappen. Sterker nog, binnen onze internationale groep van elf land is dit een primeur."

Naast de overeenkomsten die Van der Knaap noemde, haalt Eijssink ook de internationale bekendheid van Feyenoord aan die een rol heeft bij de totstandkoming van de samenwerking. "Wij zijn een internationaal bedrijf en wij zijn dan ook enorm gecharmeerd van de afgelopen jaren de internationale successen van Feyenoord. En ook van de ambitie die Feyenoord heeft uitgesproken over de komende jaren."

"Een andere reden voor de samenwerking is de gedeelde interesse in maatschappelijke betrokkenheid," vervolgt Eijssink, "Maatschappelijke betrokkenheid is voor MediaMarkt heel belangrijk op lokaal niveau, maar ook op internationaal niveau. En dat geldt ook voor Feyenoord." De Country Manager Commercial geeft aan dat MediaMarkt en Feyenoord Foundation bij een aantal lokale- en internationale goede doelen samen zullen werken.

De samenwerking tussen Feyenoord en de elektronicaketen zal rond de 20 miljoen euro opleveren voor de Rotterdamse club. De overeenkomst met de nieuwe hoofdsponsor is daarmee een recorddeal voor Feyenoord.

Delen

Reacties

Een recordeal maar slechts een minimale verbetering als je het vorige contract corrigeerd met de inflatie gedurende dat contract.
Ruim 1,5 miljoen meer
Hogere bonussen ook al zijn die niet bekend
Maar schijnt om miljoenen aan bonussen te gaan
5.5 miljoen betaalde EuroParcs per seizoen vanaf 2019 per seizoen. Inflatie vanaf 2019 is 21%. 5.5*1.21=6.66 miljoen. Tov dat bedrag dus niet een flinke verbetering qua koopkracht stijging.
Weet je zeker dat het 5,5 miljoen euro was? Op vele websites staat dat het om ca. 6 miljoen euro zou gaan. Feyenoord zou tussen 2019 en 2021 twaalf miljoen euro van Droomparken hebben ontvangen.

MediaMarkt gaat zoals je terecht opmerkt minder betalen per jaar.
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/feyenoord-dicht-bij-grote-naam-als-hoofdsponsor-en-miljoenen-extra/412320

Maar idd als EuroParcs 6 miljoen betaalde is de deal slechts slechter. Goed het gaat om het totaalpakket, dus hopelijk is de combi met rugsponsor wel een stuk hoger.
Ik zat mij nog te bedenken toen Droomparken erin stapte en toen het Europarcs was geworden toen stond die naam ook op de gehele trainingslijn. Dat maakt het hoofdsponsorschap iets minder waard. Volgens mij is het bedrag van die sponsoring nooit bekend gemaakt.