Bevestigd
schermafbeelding-2023-03-31-om-001327

VK Sportphoto | Tekst: Feyenoord.nl

Nieuws

Feyenoord bevestigt: Hoofdsponsor EuroParcs met één jaar verlengd

FeyenoordTM

Feyenoord en de EuroParcs Group zijn overeengekomen het hoofdpartnership met nog één jaar te verlengen. Dit betekent dat Europarcs ook volgend seizoen op het shirt van de Rotterdamse voetbaltrots prijkt. Met de aangekondigde verlenging zal de samenwerking haar vijfde seizoen in gaan. Al sinds het seizoen 2019 - 2020 is de vakantieparken-aanbieder, de trotse hoofdpartner van Feyenoord, aanvankelijk onder de naam Droomparken.

‘Feyenoord en EuroParcs blijken al jaren een prima combinatie te zijn’, aldus Feyenoords algemeen directeur Dennis te Kloese. ‘Feyenoord draagt in ruime mate bij aan de commerciële doelstellingen van EuroParcs. Dat deze resultaten leidend zijn voor een verlenging van nog een jaar is heel prettig, ook al omdat de relatie al jarenlang heel prettig is. Wij hechten bij Feyenoord dan ook veel waarde aan en zijn zeer tevreden met deze continuering’. 

Andries Bruil, board member EuroParcs Group: ‘EuroParcs heeft de afgelopen jaren, mede door ons partnership met Feyenoord, een enorme groei doorgemaakt in naamsbekendheid. We hebben onszelf inmiddels stevig genesteld in de top van de vakantiepark aanbieders met meer dan 60 vakantieparken in 5 landen. Naast Nederland zijn wij ook actief in Duitsland, Oostenrijk, België en Luxemburg. Dit internationale succes willen wij verder uitbreiden. De verlenging van het hoofdpartnercontract gaat hier zonder meer opnieuw aan bijdragen’.

Met de verlenging met nog een seizoen gaat EuroParcs, in principe, haar laatste seizoen in als hoofdpartner van de Rotterdamse club. Bruil: ‘Wij kijken enorm uit naar het vijfde seizoen, maar tevens is het besef daar dat het goed is om met onze marketingstrategie na deze lange periode een deels andere koers te gaan varen. Maar we zullen vast als strategisch partner aan Feyenoord verbonden blijven. Voor zover we dit al niet waren zijn we de echte Feyenoorders geworden!’

Een bijdrage aan het succes van de samenwerking tussen Feyenoord en EuroParcs is ook geleverd door de originele video’s waarin Jan Boskamp en John de Wolf een hoofdrol vertolken. Supporters kunnen er op rekenen dat ook komend seizoen weer opmerkelijke video's zullen verschijnen. 

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

Het is natuurlijk heel vriendelijk van Europarcs dat ze de shirtsponsoring nog een jaartje voortzetten nu een nieuwe hoofdsponsor niet is, c.q. kan worden, binnen gesleept. Maar het geeft ook te denken.
2 maanden geleden is Commercieel Directeur Joris van Dijk opgestapt een vertrek waar, naar verluidt, een verschil van inzicht met de RvC aan ten grondslag ligt. Sindsdien is er over die vacature niets meer gemeld.
En dan te bedenken dat de onnodige (!!!) vacature na het 'gedwongen' vertrek van TD Frank Arnesen ook nog steeds niet is ingevuld. We zitten opgescheept met een volstrekt apathische RvC. In hoeverre dit wordt veroorzaakt door de duidelijke botsing tussen Stico-leden en VvF-leden vanwege de verlenging van het voorzitterschap van ome Toon van Bodegom, waar de VvF op zijn zachtst gezegd niet blij mee was, of dat er andere oorzaken zijn, is onduidelijk.
Betrouwbare informatie daarover is eigenlijk belangrijker dan allerlei transfergeruchten en dergelijke maar het voltallige voetbaljournaille hult zich in stilzwijgen.
Mss Simons volgend seizoen ophalen bij psv
En zijn zoontje loopt in een pakje van 020
Helaas zie ik negatieve reacties van fans, onterecht naar mijn mening. De hoofdsponsor Euro Parcs is tevreden en Feyenoord ook. Mooi dat de samenwerking nog een jaar doorgaat.
Feyenoord weet nu ook al dat het een jaar tijd heeft om een andere hoofdsponsor te vinden. Dat is toch netjes!
De ploeg wordt niet voor het blok gezet maar heeft een jaar tijd om in deze sportief zo positieve periode een andere sponsor te zoeken.
Buitengewoon lucratief lijkt me.
Er zou een andere hoofdsponsor komen. Dat gaat niet door. Jij doet het voorkomen alsof een perfecte deal gecontinueerd wordt volgens planning. We gaan de CL in; Het ijzer moet gesmeed worden als het heet is. Dit was het ideale moment om financiële stappen te zetten qua hoofdsponsoring. Dat blijft nu uit en dat is gewoon een gemiste kans. En het spijt me om te zeggen maar het is niet geheel toevallig dat zoiets weer bij ons gebeurt.
Jij snapt het. Dit is gewoon een smetje op het blazoen van DTK die verzuimd heeft om tijdig een nieuwe commerciële directeur te vinden. Was natuurlijk te druk met transfers en overige technische zaken. Neemt te veel hooi op zijn vork en moet leren delegeren. Met het komende CL podium had je met een beetje moeite een veel betere deal kunnen vinden. Jammer, kost Feyenoord een paar miljoen aan gedorven sponsorinkomsten.
Het lijkt mij uitgesloten dat het de verantwoordelijkheid van Te Kloese is om zijn collega's aan te stellen. Kortom, er is idd sprake van een ernstige falen maar dat ligt wederom bij de Raad van Commissarissen. Met hen had Joris van Dijk ook een verschil van inzicht, wat aanleiding was voor zijn voortijdig gesprek.
We zien natuurlijk een vergelijkbaar maar nog groter falen bij het vinden van een opvolger voor Frank Arnesen. Diens ontijdige vertrek is inmiddels een half jaar geleden en behalve wat dienstmededelingen van Te Kloese, is er geen enkel nieuws van dat front. Het heden van Feyenoord is leuker dan het in 49 jaar geweest is. De toekomst ziet er een stuk minder rooskleurig uit vanwege een gebrek aan daadkracht (eensgezindheid?) in het Maasgebouw.
Leuk zo'n plaggenhutcamping nog 1 jaar.Komt mede door dat slechte nieuws dat ze geen betere sponsor kunnen krijgen.Welk bedrijf wil zich associëren met een paar criminelen die er tussen zitten.Weet elke club heeft ze maar bij elke uitwedstrijd gaat het toch mis door n klein groepje.komt bij dat er mensen bedreigd worden door een paar capuchonjunkies.Helpt niet echt mee
Het helpt niet maar het is ook elke keer een heel gemakkelijk excuus om eigen falen mee te verdoezelen.
Nou ja men faalt omdat n ander t verpest.feyenoord had ooit n Israëlische sponsor die stopte door hamas hamas ......Wel altijd makkelijk om bestuurders de schuld tegeven
Verdraai de woorden niet het is gewoon zo.
@FTM weet jij al wat ze met de huldiging zullen doen wanneer de halve finale bereiken?
Blijft de som 5.5 miljoen of gaan ze meer betalen,en komt er een rug sponsor en wat levert dat op
Nee, waarschijnlijk de helft. Er Komt een rugsponsor en dan halen ze het bedrag nog niet wat er eerst betaald zou worden. Hebben geen alternatieve.
@Feyenoordtm is Branco van den boomen in de picture? Transfervrij volgend seizoen!
Jammer! Hij is een beetje vergelijkbaar met Veerman die Slot zo graag wilde hebben. Met zijn traptechniek zou het een mooie aanwinst voor Feyenoord zijn. Kan hij met Timber concurreren om de 8 positie. Daarnaast natuurlijk gunstig dat hij transfervrij is. Hou je meer geld over om aan andere spelers te spenderen. Misschien vinden ze dat hij te weinig loopvermogen heeft ofzo. Maar inhoud kun je kweken. Kokcu zelf is daar het mooiste voorbeeld van.
Je kan je afvragen of Boomen net zo dynamisch is als Orkun. Ik denk van niet.
@FeyenoordTM: Kokcu was voordat Slot kwam het tegendeel van een dynamische middenvelder. Inhoud en dynamiek is trainbaar, inzicht niet. Maar het zou me inderdaad niet verbazen dat Van den Boomen vanwege die overweging niet in beeld is.
Moet wel een echte vervanger komen voor kokcu, is een gigantisch belangrijke positie.
Weet iemand wanneer de wedstrijd shirts weer op voorraad komen of blijven deze uitverkocht?
Blijven uitverkocht, komt niets meer van binnen aangezien de Adidas deal afloopt
Klopt, zoals vermeld in de podcast.
Prescan lijkt af te haken.
Is voor nu een goede zaak, men heeft nu een langere tijd om nieuwe hoofdsponsor te vinden.
Er komt een nieuwe commerciële directeur die kan dat gaan doen.
Het is een pleister voor op de wond. dat is iets heel anders dan een goede zaak. Nu is het momentum daar. Over een jaar kan onze sportieve situatie ook zo maar wat minder zijn en valt er dus ook minder te halen of te eisen.
Neem aan dat ze volgend seizoen wat meer gaan aftikken omdat we Champions League gaan spelen?!
Vrij schandalige deal. Binnen EuroParcs moest men er ook om lachen dat dit überhaupt mogelijk was.

Met een absolute topsponsor de Champions League in 🥳
@FTM komt deze deal nu door Ten Kloese?
Aangezien je aangeeft dat het een slechte deal is, waren er dan echt geen betere opties beschikbaar?
Hij is nu, samen met Pieter Smoorenburg, verantwoordelijk voor dergelijke deals. Dus: Ja.
T-Mobile had zichzelf aangeboden. Feyenoord luisterde naar het plan, maar niet meer dan dat. Club bood te weinig exposure terug. En dan haakt zo'n partij natuurlijk af.
Club bood te weinig exposure terug?
Dus T Mobile vond dat Feyenoord te weinig de aandacht van de media had.
Kan ook zijn teveel negatieve aandacht in de media. Al die europese boetes bijvoorbeeld.
Dan kan je niet zomaar zeggen dat Te Kloese de oorzaak is. In het laatste geval het "veelgeprezen" rauwe randje.

Ik vind jouw antwoord zonder verdere verklaring rondom de term exposure wel wat subjectief
Te weinig exposure??? We spelen volgend seizoen Champions League... Meer exposure kun je niet krijgen!
Met exposure bedoeld FTM wat Feyenoord te bieden heeft. T-mobile wilt misschien wel 5 momenten met spelers dat er reclame gemaakt wordt en Feyenoord biedt ze maar 2 momenten. T-mobile wilt met koeienletters op de voorkant van het shirt en Feyenoord biedt, maar een kleine box aan. Natuurlijk is volgend jaar Championsleague een mooi iets dat Feyenoord te bieden heeft, maar als de sponsor niet het idee heeft dat Feyenoord ze genoeg in beeld brengt dan hoeft het voor zo’n partij niet. Dit zijn voorbeelden
@FeyenoordTM

Kom je weleens buiten?
Economisch loopt het overal zeer moeizaam, dus ze staan echt niet te springen om een club te sponsoren die buiten de nu sportieve hoogtijdagen weinig positief in het nieuws komt door een deel van de aanhangers en een verouderd station.

Dus om van een schandalige deal te spreken! schoenmaker blij bij de lees