Betrouwbaar
test-uel-2

Edit 1908.nl | Logo's copyright

Europees

Feyenoord haalt miljoenen en coëfficiënten binnen na Europese campagne

FeyenoordTM

De reis van Feyenoord door Europa is donderdagavond gestrand in het Stadio Olimpico. De Rotterdammers werden in de kwartfinale na verlenging uitgeschakeld door het Italiaanse AS Roma.

In de UEFA Europa League trof Feyenoord dit seizoen Lazio, Sturm Graz en Midtjylland in de groepsfase, waarin de Rotterdammers als koploper wisten te eindigen. In de achtste finale bleek Shakhtar Donetsk meer dan een maatje te klein. Datzelfde kon helaas niet gezegd worden over AS Roma in de kwartfinale van het toernooi.

Voor de aanvang van het Europese seizoen stond Feyenoord op 40.000 clubcoëfficiënten. Dit seizoen haalde de club 17.000 nieuwe coëfficiënten binnen. De coëfficiënten van vijf jaar geleden vallen weg, waardoor de Rotterdammers op een nieuw virtueel aantal van 51.000 coëfficiënten uitkomen. Hiermee houdt Feyenoord clubs als AC Milan, PSV, Lazio en Olympique Marseille (voorlopig) achter zich.

Met opgeheven hoofd kan Feyenoord terugkijken op de Europese campagne. De club staat virtueel als vijfendertigste club genoteerd op de UEFA-ranking. Volgens calculaties van football-coefficient houdt Feyenoord een bedrag van €12.230.000 over aan prijzengeld na de Europese campagne.

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

Ca 12-16 clubs boven ons zullen zich niet kwalificeren komend seizoen. 3 kunnen ons nog inhalen. Komen we waarschijnlijk in pot 3 (nr's 17-24). Met 1 zwakke tegenstander uit pot 4 is overwinteren goed haalbaar.
Dus eind Vh seizoen komt er van de UEFA 32 plus 12 = 44 miljoen gegarandeerd binnen, stel dat Kokcu en Geert weg gaan voor 40 en 20 miljoen, dan hebben we dit seizoen maar twee spelers hoeven te verkopen om 100+ binnen te harken, vorig jaar een half elftal, goede zaak!
Wasr haal je die 32 vandaan
Dit seizoen heeft feyenoorf ruim 12 miljoen bij elkaar gespeeld en dan komt er nog geld uit de marketingpool en coeffiecenten lijst bij dan is dat rond de 18 a 20 miljoen bij elkaar
De recettes nog eens 3x2 miljoen en 2 x 1.5 dus 9 miljoen
De cl volgend seizoen is afhankelijk van of feyenoord alleen in de poule fase speelt of 020 of 040 erbij,
Toch gaat er mogelijk een half elftal weg: kokcü, geertruida/gimenéz, szymanski, idrissi, en de bank is dan ook minder. Jahanbakhsh, marciano, wellenreuther, rasmussen ook weg. Dus dat geld heb je hard nodig om de selectie op peil te houden, laat staan op cl niveau te brengen....
Bij navraag is 32 inc 3x recette van een uitverkocht stadion. De gegarandeerde opbouw in het gunstige scenario is:

16m start premie, rekening houden met standaard ophogen door uefa per seizoen cl.

2,5m coeff geld daar feyenoord over 10 seizoenen 51000 punten heeft. (Plek 35)

9,3m tv geld/marketing pool, maar alleen als de nr 2 eredivisie geen groepsfase haalt, anders krijg je als kampioen maar 55%
4,5m stadion recette 3x, rekening houden met lege plekken door veiligheid.

Gunstige scenario cl zeker: 32,3m

Verder krijg je 2,8m per gewonnen wedstrijd, en nog eens 9,6m bij behalen knock out stage...

Naast het cl geld hierboven ook nog 12,8m europa league gegarandeerd, en er zijn nog 11m in bonussen. 2023 is dus financieel een top jaar voor de club.
Coefficientenpremie kan pas bepaald worden als alle deelnemers bekend zijn die meedoen, Feyenoord staat op plek 39 met 79.500 punten.
Keep those euros and points coming baby
Wat feyenoord in de cl krijgt zonder spelen is ook allang bekend dat is 32m en dan heb je nog winst en gelijk spel premies, en recettes
Hoe kom je daarbij met je 32 miljoen, waar staat dat ?
Wat zeker is dat Feyenoord 15,6 miljoen startgeld krijgt, op basis van de coefficientenlijst van de laatste 10 jaar.

Nummer 32 van die coefficientenlijst die meedoet krijgt 1 aandeel en 1 aandeel is 1,1 miljoen.
Als je dus al 32e meedoet krijg je 1,1 miljoen en als je als nummer 1 meedoet 32 x 1,1 miljoen.
De marketingpool kreeg ajax over afgelopen seizoen 6 miljoen, omdat ze de enige Nederlandse deelnemer was, dat zal volgend jaar niet anders zijn en als er 2 NL clubs meedoen, moet je dat met 2 delen, dus 3 miljoen.
Dus wat echt zeker is , dat je 15,6 + 3+ 1,1 dus zeg maar 20 miljoen.

Dat zijn de vaste inkomsten en kan Feyenoord begroten, dan kan je drie wedstrijden in een leeg stadion spelen en alles verliezen.
Maar dat is financieel wel het meest sombere scenario, als het een beetje meezit staan ze als 28e die meedoet dus dat scheelt weer 4 miljoen, als ze als enige meedoen als nL club + 3 miljoen en 3 x 2 miljoen is 6 , dan kom je ongeveer op die 32.
Verdiep je in de materie. Het startgeld is vast en heeft niks met de Coëfficiëntenlijst te maken. Ook het minimale bedrag m.b.t. de coëfficiënten is te bepalen. Totaal zal rond 32 miljoen liggen. Daarbij komt nog marketingpool en verdiensten wedstrijden.
Startgeld is vast ja, 15,6 miljoen.
Dat is het enige wat zeker is.
Daarboven krijg je op basis van de 10years ranking een aandeel toegekend uit de coefficientenlijst, dat staat op UEFA , nummer 32 krijgt 1 aandeel en 1 aandeel is 1,1 miljoen.
Dus dat krijg je ook op zeker als je als 32e geplaatste meedoet, nummer 31 krijgt 2 aandelen is 2,2 enzovoort tot nummer 1 die krijgt 32 x 1,1 miljoen en dat is Man-City geloof ik.
De marketingpool ( vnl. tv gelden ) maakt de UEFA niet bekend, aangezien dat gevoelige informatie is, heeft ajax, als enige Nederlandse deelnemer 6 miljoen opgeleverd, dat betekent dus dat Nederland 6 miljoen daaruit krijgt. Liverpool bijvoorbeeld kreeg 12 miljoen, dat betekent dat Engeland 48 miljoen uit die marketingpool krijgt ( aangezien ze 4 deelnemers hebben ).
Dat zijn dus de vaste bedragen, meer kan ik er niet van maken.
Je kan al zien hoeveel je ongeveer krijgt uit coëfficiënten. Marketingpool zal ongeveer 3 miljoen zijn.
Meerdere clubs boven Feyenoord spelen geen CL
Marketingpool ligt er aan, als je als enige Nederlandse club meedoet, krijg je het volle bedrag ca. 6 miljoen.
Als psv of ajax zich via de voorrondes plaatsen krijg je de helft, dus 3 miljoen inderdaad.
Die coeff.lijst zal ongeveer 3 a 4 miljoen opleveren.
Hoe ik daarbij kom is de account van de uefa en van bv de site hierboven te kijken ipv zelf allemaal fifa game calculaties te maken.
Feyenoord komt in pot 1 omdat nederland als zesde land in de ranking staat. Heeft een coeficientie niets mee te maken
Daar heb je gelijk in, dat is het voordeel om 6e te staan, de rest van de potindeling gaat op basis van de coefficientnlijst van de laatste 5 jaar
Dit gaat pas in over seizoen 2023-2024
Als Feyenoord kampioen wordt worden ze geplaats als land nr 7 en dus op punten waarschijnlijk in pot 3 of 4 tenzij city kampioen wordt en dd CL wint!
Inderdaad, maar we hebebn het over seizoen 2023-2024, volgend seizoen dus.
Nederland is Portugal voorbij en wat altijd al goed is dat de kampioenen van de eerste zes automatisch in pot 1 komen, met de winnaars van de CL en EL.
Feyenoord krijgt veel meer dan 3 miljoen uit de Coëfficiëntenlijst
Nou vertel eens, als hoeveelste club gaat Feyenoord meedoen aan de groepsfase CL voor komend seizoen.
En dan geldt de stand van de 10 years ranking .
Als 32e club krijg je 1 aandeel en 1 aandeel is 1,1 miljoen.
Feyenoord zal ongeveer op plek 20 komen of Coëfficiëntenlijst. Dat levert 14,8 miljoen op. Samen met vast startpremie zit je al op 30,5 miljoen. Daar komt nog bij wedstrijden, marketingpool en wedstrijdverdiensten. 1x winnen is al bijna 3 miljoen.
We zullen zien, maar Feyenoord komt dichter bij plek 30 dan plek 20, dus levert hooguit 4 miljoen op
En volgend seizoen gaat toch ook het meerjarencontract met Castore in, ter waarde van 8 mln per seizoen ?
12 miljoen erbij. Niet slecht!
Maar is waarschijnlijk niet eens 1/3e van deelname aan CL.
Het gaat over winstpremies he, dus of je een wedstrijd wint , maar inderdaad in de EL 630.000 euro per overwinning, in de CL bijna 3 miljoen, dus tel uit je winst, alleen moet je dan wel winnen.
Bij dit soort bedragen zitten ook gewoon de startprijzen per ronde volgens mij. Dus voor het spelen van de groepsfase bijvoorbeeld.

In de Champions League is dat bedrag alleen al 14,8 miljoen volgens mij. En dat gaat richting volgend jaar vermoedelijk nog stijgen aangezien de totale prijzengeldpot van de UEFA weer dik omhoog gaat.
In 2024 gaat dat fors stijgen dan gaat het aantal deelnemers omhoog naar 36
Met die 51.000 punten ( waarvan 41.000 behaald in de laatste 2 jaar ! ) over 5 jaar zal je waarschijnlkijk terecht komen in pot 3 bij de loting voor de CL groepsfase.
Dus twee toppers in je groep en 1 wat mindere
Klopt niet helemaal
Daar komt de coefficienten lijst nog bij en d'r marketing Pool
Dan zit je Inc de bonussen rond de 18 miljoen
De recettes er nog eens bij 3 x 2 miljoen en 2 x 1.5 is bij elkaar 27 miljoen euro
En de coefficientenlijst is voor groot belang voor het nieuwe seizoen
Dan spelen ze in de cl en dan gaat het om vele miljoenen meer dan dit seizoen
Wat dat laatste betreft, reken je niet te snel rijk, Feyenoord staat op de 10jaars ranking 39e, er doen 32 ploegen mee, en de ploeg die nummer 32 staat krijgt 1 aandeel, dat is 1,1 miljoen.
Als Feyenoord als 28e of 29e meedoet, en dat is maximaal denk ik, krijg je dus 4 a 5 miljoen.
De marketingpool is voor Nederland naar schatting 6 miljoen, officieel geeft de UEFA daar geen duidelijkheid over, dat mag Feyenoord alleen houden, als er geen tweede club meedoet die zich via de voorrondes plaatst, anders moet je het delen.
Ga van het slechtste scenario uit , dan krijg je 3 miljoen, is dus 8 miljoen en startgeld bijna 16 miljoen, kom je uit op 24 miljoen.
Drie thuiswedstrijden recettes 6 miljoen , zit je totaal op 30 miljoen.
En dan gaat het om het prijzengeld, ga je wedstrijden winnen en gelijk spelen ?
Daar moet je dan de ' echte' winst gaan behalen, 3 miljoen per overwinning en 1 miljoen gelijk.
Natuurlijk een prachtig bedrag 30 miljoen op zeker, maar afgezet tegen 27 miljoen valt het nogal mee.
De grote stijging voor de CL wordt het volgende seizoen, dan kan je op bijna het dubbele rekenen aan vaste inkomsten.
Onzin je vergeet de tv pool daar krijgt feyenoord ook geld van, dat is wat anders dan de marketing pool.
Nog meer onzin, de marketing pool bestaat voor 90% uit de tv contracten die zijn afgesloten met de deelnemende landen.
Er is helemaal geen tv pool .
Zoek maar eens op wat markering betekent, misschien snap je het dan
Om het nog wat helderder te maken, onze vrinden uit Amsterdam krijgen dit seizoen, 15,64 miljoen startgeld poulefase, op de 10 years ranking stonden ze op plek 16, maar aangezien Man.United en Arsenal niet meededen met de CL en die hoger dan hun stonden, deden ze als 14e mee aan de CL, dat leverde .
Als nummer 14 kregen ze 19 aandelen t.w.v. 1,137 miljoen per stuk is 20,46 miljoen totaal.
En tenslotte de marketingpool 6 miljoen.
Totaal kregen ze dus, voordat er een bal is getrapt ca.42 miljoen.
Het verschil zit m.n. in die coefficientenpremie, Feyenoord staat 39e op de 10y ranking en je kan dus pas bepalen als hoeveelste ploeg ze gaan meedoen als alle deelnemers aan de poulefase bekend zijn.
Nou staan er wat ploegen boven Feyenoord die zeker niet mee gaan doen, Schalke 04, Valencia, Zenit, Eintracht Frankfurt,Villareal, PSV of Ajax, Ol.Lyon, dan heb je nog de vraagtekens Leverkusen,Sevilla ( wel of geen EL winnaar). Kortom, Feyenoord zal ergens rond de 30e mee gaan doen, dat betekent uit de coefficientenlijst 3 x 1,1 miljoen is 3,3 miljoen.terwijl ajax 20,5 miljoen kreeg.
Exclusief de recettes van 5 thuiswedstrijden, waarbij wel 2x met beperkte capaciteit door straffen.
Kun je mooi Szymanski mee kopen voor de rechtsbuiten postitie en dan Wijnaldum of een ander voor op 10.
Waarom zou je Wijnaldum kopen? Constant geblesseerd..
Denk dat hij op eredivisie niveau niet geblesseerd gaat raken.
Wijnaldum ? Hahaha over de datum . Die Pool ? Zal nog veel moeten leren nooit 10 miljoen voor betalen . Doorselecteren .
Ching ching ,alleen dat zou al een reden moeten zijn om slot een miljoenen kontrakt te bieden.
Vorig seizoen bijna 20 miljoen, dit seizoen weer dikke 12 miljoen.
Dikke 30 miljoen schoon geld wat niet begroot is/was
Geef er 10 miljoen van aan slot i.c.m een 3 jarig kontrakt en je sleept nog veel meer geld binnen
Volgens mij krijgt een Amerikaanse bank ook nog ettelijke miljoenen ivm
Nieuw stadion debacle . Vrienden van feyenoord krijgen ook geld ivm aandelen enz
Dus uitkijken met wat er verdient is , anders zijn we weer een arme club.
Goldman sach krijgt geld van het stadion nv daar heeft feyenoord niks mee te malen
En de vrienden van feyenoord krijgen 4 procent van de winst
Maar dat is makkelijk te omzeilen en dat gebeurd ook
Feuenoord heeft hancko gekocht voor zeg maar 7 miljoen en hij heeft 4 jr getekend dus dan spreid je de 7 miljoen over 4 jr,dat geld dus ook voor uitgaande transfers en de inkomsten daarvan die veel al gespreid worden betaald,de vrienden van feyenoord krijgen bijna niks,feyenoord kan en moet wel de aandelen terug kopen en dat doen ze gefaseerd,wat feyenoord nu moet doen is de kuip kopen, en volgens de statuten is dst mogelijk voor 25 miljoen euro,maar het stadion heeft 25 miljoen euro schuld en de kuip is slecht onderhouden,dus dan moet feyenoord gewoon zeggen 0 euro maar wij nemen de schulden over twv 25 miljoen euro en wij gaan zelf de horeca exploiteren en de stadion onderhouden,nu betalen ze 4.5 miljoen per jr dat spaar je uit en kunnen ze steken in het onderhoud en op sommige punten gaan moderniseren.het goeie hieraan is de horeca levert veel geld op en de vips gaan meer betalen vanwege meer ruimtes en de sponsoren gaan meer betalen
Amerikaanse bank is zaak van de stadion nv, niet van de voetbalclub
Ching ching ,alleen dat zou al een reden moeten zijn om slot een miljoenen kontrakt te bieden.
Vorig seizoen bijna 20 miljoen, dit seizoen weer dikke 12 miljoen.
Dikke 30 miljoen schoon geld wat niet begroot is/was
Wat een weelde na al die seizoen zonder Europees voetbal. Volgend seizoen Champions League en daardoor komen er nog tientallen miljoenen extra bij. Ook goed voor de loting dat Feyenoord ook dit seizoen veel coëfficiënten heeft gehaald (17.000).
Voor de Coëfficiënten premie is de 10-jaarslijst van belang. Als Feyenoord zo doorgaat stijgen ze snel want er vallen nog vele slechte resultaten af.
Daar zijn we van de 51e naar 39e plek gestegen en is het onwaarschijnlijk dat we nog ingehaald kunnen worden door de 3 halve finalisten die onder ons staan.

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank10-2023.html
We hebben nog geen champions League. En Slot is het met me eens…..
Hoeveel lopen ze mis door missen halve finale?
Roma staat virtueel op ruim vier miljoen meer, al is die calculatie ook afhankelijk van andere factoren.
Doet de uitschakeling al niet zeer genoeg?
Je doet graag aan zelfkastijding zeker, zitten we in geweldige Feyenoord tijden wil je graag weten wat we mislopen 😵‍💫
Wat een onzin, ik vind het fijn om dit soort informatie te lezen, als je geen interesse hebt lees je het toch niet