Primeur Bevestigd
Qterminals

Edit 1908.nl

Nieuws

Feyenoord voert gesprekken met QTerminals

FeyenoordTM

Feyenoord en QTerminals zijn in gesprek om de reeds bestaande samenwerking verder uit te breiden. De club en het bedrijf uit de haven hebben een mogelijk hoofdsponsorschap als een concreet thema op tafel liggen.

QTerminals is een terminalbedrijf dat opgericht door Qatar Ports Management Company (Mwani Qatar – 51% aandelenbelang) en Qatar Navigation (Milaha – 49% aandelenbelang). Het bedrijf is ontstaan in Qatar en is verantwoordelijk voor het mogelijk maken van im- en export, maritieme handelsstromen en het lokaal stimuleren van economische groei in de haven.

Afgelopen zomer verkocht Kramer Group zijn meerderheidsaandeel aan QTerminals. De partij uit Qatar zag in de overname een grote kans om een sterke positie te verwerven in Europa’s grootste containerhaven. ‘Kramer Group is van strategisch belang voor de Rotterdamse haven, aangezien die een aanvulling is op de activiteiten van de haven en directe toegang heeft tot de diepzee-terminals’, aldus CEO Neville Bissett destijds.

De logistieke dienstverlener en container terminal operator op Rotterdam Maasvlakte is al jarenlang sponsor van de club en heeft onder andere een eigen business unit. QTerminals heeft zes locaties in de Rotterdamse haven, waarvan vijf op de Maasvlakte en één in het Waal-Eemhavengebied.

Feyenoord ziet de huidige hoofdsponsor EuroParcs, wat recentelijk nog in opspraak kwam, na dit seizoen uit contract lopen en dus moet de club op zoek naar een nieuwe partij die vanaf het seizoen 2024/2025 naam kan maken op het shirt van de Rotterdammers. QTerminals is één van de partijen waar nu in een prematuur stadium mee gesproken wordt: er zijn ondertussen dus meerdere partijen gevonden die de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord willen worden.

Eerdere gesprekken met partijen als T-Mobile en Port of Rotterdam liepen de afgelopen tijd door uiteenlopende redenen op niets uit, maar de gesprekken met QTerminals lijken wél wat concretere vormen aan te nemen. In een verder verleden zijn er ook met partijen als Turkish Airlines gesprekken gevoerd, maar de Turkse luchtvaartmaatschappij zag uiteindelijk geen heil in een Rotterdams hoofdsponsorschap.

Een mogelijke deal tussen Feyenoord en QTerminals voor het hoofdsponsorschap is onder de nieuwe commercieel directeur Ruud van der Knaap en de nieuwe international business development director Mohammed Hamdi in leven, maar er is nog geen witte rook. De club hoopt een meerjarige deal te sluiten en ongeveer uit te kunnen komen op het eerder gecommuniceerde miljoenenbedrag per seizoen.

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

Deze vraag ook nooit gehoord toen we men konden voorzien van de EuroParcs en Prijsvrij.nl primeurs
Dat maakt het toch niet minder relevant?
een bedrijf uit Qatar, mogen onze vrouwen dan nog wel naar de kuip
Dat sowieso niet.. maar dat heeft niks met Qatar te maken ;-)
Qatar.. en daarmee dus niet doen. Vrouwenrechten, homorechten en mensenrechten in het algemeen.. allemaal ruk daar en dus niet iets om mee te worden geassocieerd. Ook al scheelt dat geld. Principes zijn niet te verloochenen.
Feyenoord hangt al jaren aan het infuus van poelmann qua sponsoring. 8 mil kunnen ze wel vergeten. Zoeken iemand voor minimaal 4 jaar, 5 miljoen word de max die ze kunnen ophalen
als ze 2,5 ophalen is het al veel. Europarcs betaald al minder nu
Hoelang ligt van den belt eruit is na twente thuis geblesseerd maar niks over gecommuniceerd?
Zou prima zijn voor de club, centjes genoeg in Qatar.
Zou toch lekker zijn ... 5 jaar contract.. 10 miljoen per seizoen... ach dromen mag ; )
Hopen dat ze er uit komen, zo niet staan er nog meer partijen klaar
Dacht dat de club ook een sponsor wou die iets voor de supporters kon betekenen?
Zou dit ook eventueel heel misschien kunnen betekenen dat Prijsvrij oprot van de rug?
Komen we überhaupt op redelijk korte termijn (binnen 3 jaar) af van die gekke rug sponsor? Of heeft Feyenoord het geld gevonden en is het gewoon standaard geworden?
Zo'n slechte en rare deal is het echt niet. Deal minimaal loopt twee seizoenen door.
Financieel misschien niet. Maar je bent nu net een lopend reclamebord. Ook de naam van de sponsor lijkt ook net een artikel van de speld. Voor mij een reden geweest om het shirt niet te kopen. Maar hoorde dat het toch goed verkoopt blijkbaar.