VK Sportphoto
Nieuws
Géén loting bij grootschalige verkoop bekerfinale
Bij de bekerfinales van 2016 en 2018 wilde Feyenoord een zo eerlijk mogelijke kaartverkoop voor zijn supporters verstrekken. De club verzorgde destijds een live-loting in het bijzijn van een notaris, maar de Rotterdamse finalist heeft dit jaar wat anders bedacht.
Feyenoord wil voor het treffen met N.E.C. Nijmegen wederom een zo eerlijk als mogelijke kaartverkoop waarborgen en de club denkt er nu aan om een online wachtrij in te zetten. Daarvoor zou de techniek tegenwoordig betrouwbaarder zijn dan zes en acht jaar geleden onder Eventim.
Informatie wanneer de kaartverkoop start, volgt op een later moment. De club brengt de meest trouwe aanhang in de eerste gelegenheid om een kaart te bemachtigen, waarna duizenden anderen aan kunnen sluiten in de wachtrij. Er zullen zeker zo'n 16.500 kaarten verstrekt worden aan Feyenoordsupporters.
Het aantal supporters wat per club aanwezig is bij de bekerfinale, ligt wat lager dan in voorgaande seizoenen: de KNVB geldt namelijk als wedstrijdorganisator en wenst de parterre vakken van De Kuip te sluiten. Ook zullen er weinig tot geen veiligheidsnetten aanwezig zijn bij het duel.
Op vrijdag 15 maart volgt de definitieve vaststelling van de wedstrijdinformatie. In de dagen/uren daarna zal de kaartverkoop van start gaan.
Legenda
Reacties
Vorige bekerfinales altijd 2 van de 3 kaarten gehad d.m.v. loting.
Op de bonnefooi samen met mijn zoon wel elk jaar een Europese wedstrijd kunnen bezoeken met hulp van locals
Niks eerlijk aan. Je wordt te pas en en te onpas uit de wachtrij gedonderd en het is random als je aansluit in de wachtrij. Dat moet je dan maar geloven....
Jonge gassies zien de mazen die wij vroeger zagen in de jaren 80/90....
Vanuit marketing oogpunt is het beter om mensen die alle bekerwedstrijden zijn geweest voorrang op een finale te geven. Dit zorgt er in de komende jaren ook voor dat de Kuip vol zit tegen mindere tegenstanders. Met de systemen kan je gemakkelijk zien welke “kaarthouder” er wel of niet naar een wedstrijd is geweest.
Er zijn teveel accounts gekoppeld. Je ziet filmpjes op youtube en ik zag het ook zelf in Glasgow en Madrid (had zelf geen kaart ben wel gegaan) dat veel supporters met stapels taarten van Feyenoord vak liepen. Aan silvercard heb je ook geen klote. De laatste uitkaart die ik met silvercard heb gekocht, was Union berlin uit. De rest zwarte markt
Al helemaal als dit ten koste gaat van zoveel plekken.