Bevestigd
Gimenez-Nottingham

VK Sportphoto | Edit 1908.nl

Transfers

Gerucht rond Gimenez en Nottingham wordt hardnekkiger (update)

Bombarda

Nottingham Forest is nog maar eens aan het pushen voor Santiago Gimenez. Dat bevestigen ingewijden tegenover deze site, in navolging op wat Mexicaanse media weten te melden. FOX Sports Mexico meldt dat de spits van Feyenoord al heeft gesproken met Nuno Espírito Santo, de trainer van Forest. De transfercarrousel is gaan draaien nadat twee weken geleden exclusief werd gemeld dat Nottingham zich zou gaan melden voor Gimenez.

Ondertussen heeft Nottingham zijn belangstelling formeel kenbaar gemaakt in Rotterdam, waar algemeen en technisch directeur Dennis te Kloese binnen de kortste keren een formele aanbieding kan ontvangen van de Premier League-club die vorig jaar op de zeventiende plaats eindigde.

"Hoewel de Mexicaan een eerste aanbod van de Engelse club destijds afwees, zou een reeks gebeurtenissen de Mexicaanse aanvaller van gedachten hebben doen veranderen", aldus FOX Sports Mexico. Volgens journalist Gustavo Mendoza ontving Gimenez, naast toenadering van hoofdtrainer Nuno, een aantal telefoontjes van de zoon van de eigenaar van Nottingham Forest.

Het genoemde medium denkt dat Gimenez inmiddels licht overgehaald is. “Gimenez heroverweegt het aanbod van Nottingham Forest en kan dit seizoen uitkomen voor de Premier League-club. Dit weekend kreeg hij een telefoontje van Nuno Espírito Santo, waarmee hij al meerdere gesprekken voerde. Dit gebaar heeft hem aan het denken gezet”, legde Gustavo Mendoza uit in La Última Palabra.

Om Gimenez los te weken bij Feyenoord, is volgens ingewijden een nieuw inkomend recordbedrag nodig. De 23-jarige Mexicaan kwam in de zomer van 2022 over van Cruz Azul, wat zo'n zes miljoen euro ontving tegen negentig procent van de transferrechten. Volgens ClaroSports hangt er een bod van meer dan 35 miljoen euro in de lucht. De spits was in 88 officiële Feyenoordduels goed voor 51 goals en 13 assists.

UpdateDe Telegraaf meldt maandagochtend dat er al een Engels openingsbod ligt in Rotterdam. Nottingham Forest zou zo'n 25 miljoen euro hebben geboden. Feyenoord heeft officieel nog niet gereageerd, maar de eerste aanbieding gaat zoals gebruikelijk niet direct geaccepteerd worden. Deze informatie is bevestigd.

 

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

Onderzijde premieregeling, paar maanden geleden kwam Hugo Sanchez nog vertellen dat Santi een stap omhoog moest maken richting La Liga. Toen zei hij duidelijk graag bij Feyenoord te willen blijven, en dan nu wel richting onderkant PL waar je (bijna) altijd onder druk komt te staan, hoe vaak zou je daar sowieso in scorings positie komen, en laten we eerlijk zijn; hier is ook niet bepaald elke kans raak. Wat is er in hemelsnaam gebeurt dat je er sowieso al niet direct "nee" tegen zegt. DtK heeft toch ook nog wel een zoon die hem af en toe wil bellen om eerst een top seizoen in Rotterdam te draaien voor je naar een afbraak club in een mooie competitie wil gaan spelen?!
Viermaal zoveel salaris, goede spitsen scoren wel, ookbij Forest.
Dan heb je forest niet veel zien spelen, meestal met 10 man op hun eigen helft en af en toe een uitval
Zegt niks, Giorgos Giakoumakis werd topscorer van de eredivisie terwijl Venlo degradeerde.
volgens mij speelt forest in de money leaque en niet in de mickey mouse competitie
Eredivisie.... Denk je nou echt dat zoiets ook werkt in de PL?
Ja leicester city heeft het bewezen toen ze kampioen werden, en Jamie Vardy topscorer werd.
Ah, de ene grote uitzondering weer aanhalen als de norm. Net zoals mensen 25 jaar later ook nog altijd met Inzaghi komen aanzetten om te bewijzen dat een topspits niet hoeft te kunnen voetballen.
40 miljoen voor 90% mogen ze hem hebben.
@Bombarda Wat is er waar van het verhaal dat Feyenoord niet veel geld heeft/ of heeft om uit te geven? Niet voor niets dat ze alleenmaar huren en geen eigen waarde creëren.
En dan vraag je je af waar alle inkomsten heen gaan. Als dit waar blijkt te zijn. Misschien aankoop stadion?
En alle inkomsten zijn bruto daar gaat heel veel inkomstenbelasting vanaf ook als is fey een stichting. Btw plus inkomstenbel.
Feyenoord is BV. Geen inkomstenbelasting. maar vpb.
Feyenoord is geen stichting, de BVO is een Naamloze Vennootschap.
Feyenoord betaalt ook geen inkomstenbelasting, Feyenoord betaalt vennootschapsbelasting
Feyenoord heeft haar jaarcijfers gepucliceerd in oktober 2023 over het daarvoor lopende seizoen per 30.6.2023.
Begin oktober komen de jaarcijfers per 30.6.2024.
Daar vind je alle antwoorden.
Het daarvoor lopende seizoen is toch zonder transfer inkomsten van deze periode en zonder cl geld?( Vraag, geen discussie 😂)
Ja, het boekjaar van Feyenoord loopt van 1.07 tot 30.6 het daarop volgende jaar.
Dus transfers die voor 1.07 plaatsvinden, zoals Wieffer dit jaar, zie je terug ik de komende cijfers begin oktober.
Hetzelfde geldt voor de CL inkomsten, Feyenoord , en iedere andere club, krijgt de CL inkomsten in 2,3 of 4 porties.
Startgeld krijg je in september , coefficientengeld krijg je in november/december, premies wedstrijden in februari /maart , afrekening, als je nog iets moet krijgen juni.
Marketingpool september .
Dus wat je nu gaat zien is de transfer van Wieffer en alle CL inkomsten van het afgelopen jaar, buiten de marketingpool, maar dat is ca. 1 miljoen.
Jaarrekening is stel van baten en lasten. Ook marketingpool 2023-2024 zal worden opgenomen in de jaarcijfers. Wieffer is na 30-** getransfereerd. Dus valt in 2024-2025.
En aanvuloend, volgens mij krijgt Feyenoord ook nog geld van die transfer van Summerville en zijn er een paar spelers verkocht, maar het gaat dus om het moment waarop dat is gebeurd, voor 30.6 of erna
Dus Wieffer in 2024-2025. Transfer was na 30-**.
Okay,ik wist niet meer precies wanneer die transfer was , maar zie nu inderdaad 6 juli dus die valt in dit jaar 2024-2025.
Die marketingpool is een wazig verhaal , wat ik ervan begrijp weet de UEFA pas na de zomer wat de exacte opbrengsten daaruit zijn, daarom wordt dat veel later afgerekend.
Dus of Feyenoord dat al mee gaat nemen , zonder het exacte bedrag te kennen weet ik niet, maar goed, gaat ' slechts' over 1 miljoen ofzo en dat slechts gerelateerd aan de totale opbrengsten.
Fey premie effect moet 1 seot worden terugbetaald 7m particukier 14 zakelijk en vrienden moeten worden uitgejocht krijgen nu 4 tot 6 procent pj plus 2 luxe rode seats die de ckub niets opleveren per seizoen. Gaat om 80 x 2 stoelen maal 10k.
DtK heeft in een interview tijdens het trainingskamp in Oostenrijk gezegd dat er wel (genoeg) geld is
VvF worden deels uitgekocht + er lopen investeringen vanuit de club in het stadion. Natuurlijk is er geld, maar club doet zuinig aan.
@bombarda Als Feyenoord echt stappen vooruit wil zetten, moet je nog wel een vervanger voor Wieffer halen en Minteh. En nog een rechtsback
Laten we eerst eens goede resultaten neerzetten en ons drukvaten om ons eigen spel. Resultaat halen in de CL. Daardoor wordt je steeds meer aantrekkelijk, ook evnt voor nieuwe spelers. Punten pakken en mooi en fanatiek spel tonen zoals de afgelopen jaren. En dan krijgen de steekhoudend ook vanzelf de kans om een mooie transfer te maken. We krijgen daardoor nu immers al betere jeugdspelers binnen.. focus op het spel en de spelers graag.
Als hij wil gaan, lekker laten gaan voor het juiste bedrag..
Anders wordt het een Jorgensen verhaal.

Ze hebben al 2 goed scorende spitsen, hij wordt gehaald omdat hij “iets extra’s” heeft.
Succes ermee, zolang ze maar betalen.

€40m/€45m + bonussen lijkt me een mooi bedrag als ik kijk naar de uitleg van @Bombarda, wil Feyenoord een goed bedrag eraan overhouden.
Ik wordt zo moe van dat Jorgenson verhaal. Het zijn andere tijden, we spelen CL en Giminez is gewoon echt een topspeler. Minimaal 50 miljoen of anders gewoon lekker nog 1 seizoen in de Kuip.
Dan wordt je toch lekker moe van het Jorgensen verhaal.
Maar ik neem aan dat jij ook ziet dat hij steeds weer moeite heeft om een doelpunt in de eredivisie te maken?
Laatstaan in de CL..
Nu heeft hij een hoge waarde, als hij dit seizoen matig scoort gaat alleen maar zakken.

Maar vooruit kijken is niet je ding merk ik.
Hij gaat heel veel scoren, ook in de CL. En gaat volgend seizoen voor 60 miljoen naar Engeland, maar niet naar Nottingham, kruideniersclub.
Jouw glazen bol is even onvoorspelbaar als de mijne...
Vooruit kijken is niet jouw ding. Feyenoord hoeft helemaal niet te verkopen. Toendertijd met Jorgensen wel.....niet in blijven hangen a.u.b., dat doet Krabbendam al voor ons.....
welk verhaal is waar , die van jou of van gouka wil geertruida verlengen of wil hij wachten op aston villa
welke verhaal is waar, die van jou of van gouka wil geertruida verlengen of wil hij wachten op villa @Bombarda
Hij wil verlengen na 2 september...dus nu wil hij wachten
In deze deal met verschillende zaken rekening houden:

- 90% transferrechten in handen betekent 10% naar Cruz Azul
- 5% solidariteit aan FIFA afstaan
- 15% (? gokje) aan zaakwaarnemers en overige tussenpersonen met mandaat (NL agent)

Reken maar uit wat Feyenoord met een miljoentje of 25 overhoudt: heel weinig! Uiteraard gaat men hier niet mee akkoord. Deze club legde deze zomer 41.2 mio bij Newcastle neer voor Elliot Anderson en vorige zomer 35 mio neer voor Sangare van PSV.

Hier valt veel en veel meer uit te halen (en ze komen echt wel terug)...
Gewoon 45/50 miljoen competitie is al begonnen en hun zijn blijkbaar in paniek. Anders zoeken ze maar iemand anders.
Ze kunnen het betalen, maar of ze het gaan betalen...
Kortom, snelle rekensom leert dat Feyenoord maar zo'n 7 mio winst maakt op Gimenez als men akkoord gaat met 25 mio.

Ongeveer alle kosten er af, inclusief salaris / 2x tekengeld (signing + verlenging)
Thanks voor de uitleg. Hoe dan ook hou je er netto dus niet extreem veel aan over.

Wat dat betreft zijn nog steeds de verkopen van eigen opgeleide spelers koning.
Ook zie je met verkopen van spelers uit Zuid-Amerika, Midden-Amerika dat je vaak meer kwijt bent aan tussenpersonen/zaakwaarnemers. Dan wanneer ze uit Europa etc komen.
Als je nou gewoon uit gaat van de financieel directeur van Feyenoord die heeft verteld vorig jaar bij de jaarcijfers, dat er, afhankelijk van de afspraken met de spelers, tussen de 30 en 40% af gaat van de bruto transfersom is het wat realisatischer.
In jouw sommetje gaat er 70% van af en ik heb toch meer vertrouwen in wat de financieel directeur zegt dan wat jij schrijft.
Nee dat zegt hij niet. 7m winst + 6m aankoop=13m overhouden. Dus iets meer dan 50% van 25m. Wat in dit geval logisch is ivm 90% transferrechten. Hou je daar rekening mee dan zit je dus grofweg op die 40% van jou.
Gimenez staat nog voor 3 miljoen op de balans, is in twee jaar de helft op afgeschreven , als je het financieel correct wllt weergeven
Daarbuiten rekent hij de hele zogenaamde ' Bos tax ' niet mee, dus sorry, van financien heeft ie niet veel kaas gegeten,
Dit sommetje klopt wel. Ga maar uit van 60%.
Santi moet je dus echt niet onder de 40 mln verkopen.

Plaatsing CL levert wat dat betreft gewoon veel meer op dan een verkoop van een speler. Dit jaar ligt de weg er naar toe gewoon weer open. Maar dan moet je niet je beste spelers kort voor de deadline verkopen.
Kom op zeg, dit sommetje klopt van geen kant.
Als bombarda financieel directeur van Feyenoord gaat worden, krijgen we boete na boete van de belastingdienst.
En, we krijgen geen goedgekeurde jaarrekening door een accountant, dus binnen no time is er geen Feyenoord meer.
Salaris en tekengeld schrijf je niet af bombarda die vallen gewoon onder jaarlijkse begroting in je salarishuishouding....niet in je berekening hoeveel winst je op een speler maakt
Elliot Anderson was natuurlijk wel een stukje PSR witwasserij. Newcastle en Forest moesten een flinke winst bijschrijven over een verkoop om geen puntenaftrek zoals Everton te krijgen. Vergeet dan ook niet dat Newcastle hun 2e keeper hebben gekocht voor iets van 23.5M als wederdienst.

Anderson is gewoon een stukje boekhouden geweest. Die aankoop mogen ze voor PSR over meerdere jaren verspreiden (pak hem beet 8M per jaar), maar de winst (ongeveer 18.5M) op Vlachodimos werd direct verwerkt. Voor het voor PSR geldende boekjaar is Nottingham er dus op vooruit gegaan ondanks dat ze veel meer hebben uitgegeven. Dit was gewoon een staaltje witwassen/leven op krediet.

Dus om de situatie Anderson te vergelijken met Gimenez vind ik een lastige.
Je vergeet de belastingdienst, reken maar 20% , hij staat nog voor de helft op de balans is 3 miljoen , Feyenoord houdt aan boekwinst hooguit 10 miljoen over
Belasting gaat over jaarrekening, niet winst van individuele spelers. Dus gewoon lekker inkomsten spreiden over jaren en daarnaast geld uitgeven, zodat winst laag is en winstbelasting ook.
Ik noem de Bos tax , maar die is u waarschijnlijk onbekend.
En dat gaat dus over individuele spelers .
Daarnaast valt er weinig aan inkomsten te spreiden , het is geen zwart of grijs geld wat je binnen krijgt.
Er moet ook ieder jaar een jaarrekening worden gepubliceerd, akkoord bevonden door een accountant.
Het is geen belshop of een autosloperij.
Maar het lijkt me beter op een supporterssite het niet over financien te gaan hebben, de meest waanzinnige commentaren komen langs.
Ik vind je inbreng juist erg interessant. Ik lees ook over het feit dat het Europese Hof het hele transfersysteem aan banden wil leggen in die Diarra zaak. Wat betekent dat voor Feyenoord? Alleen nog ticket geld, opleidingsvergoeding en televisiegelden? Geen transferstress meer maar a whole set of new problems?
Je hebt het goed samen gevat.
Als het huidige transfersysteem wordt afgeschaft , zijn dat je inkomsten dan ben je eigenlijk verplicht om ieder jaar CL te spelen en daar je inkomsten uit te halen, anders haak je definitief af.
Maar dat geldt niet alleen voor Feyenoord, maar voor 80 of 90 procent van de huidige Europese subtop en middenmoot.
@Bombarda , wat is de vraagprijs van feyenoord voor gimenez ?
Mooie prijs boven de 40 miljoen...laat ze maar bieden
Marktwaarde is geen 40 meer🤓
Dan moet je dat de dames en heren van deze site even vertellen:
https://www.transfermarkt.nl/santiago-gimenez/profil/spieler/552955

Marktwaarde is sowieso subjectief.
Maar 1908 gaat wel altijd van transfermarkt uit.
Feyenoord (en elke andere betaald voetbalclub in de wereld) ook.
Marktwaarde nu zegt daar niets, die som was van begin vorig seizoen, maar na zijn matige 2de deel van vorig jaar zal hij bij de volgende update rond de 32mil zitten. Hopen op veel goals nu nog voor hij verkocht gaat worden! Dan moet die 40 wel haalbaar zijn.
Ik zou het als ik hem was niet doen! Daar zitten al 2 spitsen die het aardig doen daar, hier ben je 1e spits je raakt nu in vorm en je gaat CL spelen en voor de prijzen. Wel snap ik hem weer het is de grootse competitie van de wereld en salaris maar als hij echt een goeie carrière wilt opbouwen kan hij het beste blijven en volgend jaar of in de winter een stap maken
Marin Ljubičić aangeboden bij #Feyenoord.

Mihailo Ivanović op het lijstje.

Dit word op X vermeld door LFR 1908
Tjah, wat heeft de supporter aan dit soort nieuws. Het gaat er om waar Feyenoord concreet voor is/gaat worden
Mee eens en ik hoop dat die O21 Duitser komt ook al is het maar dat die een jaartje nu kan wennen alvast.
@ Bombarda

Je speelt zo lekker een dubbele rol
Eigenlijk driedubbel namelijk zogenaamd prutger,Bombarda en op X FLR 1908 ook Prutger. Hou een ander maar voor de gek KNEUS!! Dat ben je
Als je zo reageert dan ben jezelf in ieder geval lager dan een Kneus!!
Kom op zeg, hou het even netjes.
Waarom moet er nou in de tekst staan.exclusief werd vermeld? Kap toch is met dat kinderachtige gedoe.top dat je met nieuwtjes komt maar dat hoeft toch niet zo aangedikt te worden.
En wat doe jij dan....blijf dan lekker weg
Als je mijn eerdere reacties leest.zie je dat ik geen negatieve reacties plaats over bombarda of rutger.maar dit is toch niet nodig of vind jij van wel?
Ik ben het met je eens, is een vorm van zelfbevlekking die ik persoonlijk jammer vind.
Het is toch hun site. Mogen ze volgens mij zelf weten. De ene site zeg dit er neer , de andere breaking news. Lekker belangrijk toch!?
Ik hoop dat die o21 duitse spits gehaald wordt.
Die Mexicanen zijn al een tijdje bezig Santi naar een andere club te lullen. Een voordeel: mocht ie toch vertrekken zijn we in iedergeval van die sombrero's af 🙏
Je staat als Feyenoord zijnde ontzettend voor lul dat je beste spits naar zo’n kutclub als Nottingham wilt gaan ipv CL te spelen voor Feyenoord..
Vind het eerder een tekortkoming van een speler als hij zo een stap omlaag prefereert boven het spelen van de Champions League.

Het is ook maar net hoe jij naar de club Feyenoord kijkt
Precies dit.
Het is toch bijna ziekelijk hoe veel Feyenoord "supporters" altijd maar negatief willen zijn over hun club.
Is toch juist slim van een speler? De stap naar de top 6 PL is veel te groot vanuit de Eredivisie en voor Feyenoord gezien is het ook belangrijk dat een speler slaagt. Als Santi zich goed ontwikkelt wordt hij snel doorverkocht en vang je mogelijk weer een extra bedrag.
Ook dat is goed gezien en begrepen. Als ik zo kijk naar het laatste half jaar staat verdere ontwikkeling van Gimenez lijkt wel stil dus een stap verder is een begin
Die snap ik niet helemaal.
Ontwikkeling stil..??
Dan zou die op hetzelfde niveau blijven hangen en na de winterstop er ook veel ingelegd moeten hebben.
Als je daardoor niet 100% gemotiveerd bent is het makkelijker om even iets minder je best te doen. Ik zeg hiermee niet dat Santiago minder zijn best deed maar het spel zoals dat verlangd wordt ook in defensief je bijdrage leveren deed hij vaak al niet meer. En doelpunten maken ook veel minder.

Ik zie liever een 100% gemotiveerde Gimenez blijven maar als hij elders weer toe is aan een nieuwe impuls dan gewoon doen.

Echter wel voor de goede prijs voor Feyenoord
Aha zo, daarmee ben ik het ook mee eens.
Slim is naar een club als Brighton gaan. Bij Forest zijn ze 9 van de 10 wedstrijden onderliggende partij en kan hij ballen gaan afwachten die zelden tot nooit gaan komen. Om vervolgens op de counter toe te slaan tegen PL niveau verdedigers mist hij snelheid en een individuele actie.
Benfica was een prima club geweest voor hem maar het is ook veelzeggend dat die liever Pavlidis ophaalden.
Gimenez is nog jong. Hij is gewild en een club uit Engeland wil hem kopen. Hier moet je toch wel 40 miljoen aantikken hoor. Alles wat minder is is een teleurstelling!
Niet voor minder in deze fase van de transferperiode idd minimaal 40miljoen