castore

Feyenoord.nl

Nieuws

Nieuw Feyenoordshirt breekt verkooprecord: "Gehoor gegeven aan de wens van de supporters”

Van de redactie

Feyenoord, Castore en BANLIEUE kijken tevreden terug op de lancering van het nieuwe derde tenue vandaag, dat inmiddels alle verkooprecords breekt. Nadat vier jaar geleden de eerste ideeën ontstonden voor een samenwerking met BANLIEUE, werden deze nu verwezenlijkt samen met kledingpartner Castore.

De keuze van het lifestylemerk om met het design een ode te brengen aan het zeer gewaardeerde uittenue van seizoen 2003-2004 pakt goed uit. Nadat er veel positieve reacties waren op de onthulling van het shirt vorige week, verzamelden de eerste supporters zich vanmorgen al om 07:10 voor de Fanshop bij het stadion. Al snel ontstonden er rijen bij de verschillende Feyenoord Fanshops en de BANLIEUE winkel in de binnenstad. Castore had al rekening gehouden met een grote interesse onder de Feyenoordsupporters.

“Met het groen-witte shirt wordt gehoor gegeven aan de wens van een groot deel van de supporters”, aldus Commercieel Directeur Ruud van der Knaap. “We zijn blij met de tevreden geluiden vanuit onze supporters en de daaropvolgende stormloop op het tenue. Het is mooi om te zien hoe de introductie leeft onder het legioen.”

''In slechts één uur zijn er evenveel shirts verkocht als tijdens onze beste lanceringsweek ooit met Feyenoord”, zo vertelt een woordvoerder van Castore in Algemeen Dagblad. De voorgaande beste lancering betrof het zwarte uitshirt van vorig seizoen, waarop in gele accenten de plattegrond van Rotterdam zichtbaar was. De winst van Feyenoord tegen Ajax in de Johan Cruijff Arena (0-4) ontketende destijds een grote vraag naar het shirt. “Op dit moment worden er meer shirts online verkocht, maar uit ervaring weten we dat de verkoopbalans gedurende de dag wat zal verschuiven”, aldus de woordvoerder van het Britse kledingmerk. Feyenoord is aankomende zaterdag voor het eerst te bewonderen in het nieuwe groen-witte tenue. De ploeg van Brian Priske neemt het dan in Nijmegen op tegen NEC.

Voor wie nog geen shirt heeft weten te bemachtigen gloort er hoop. Nieuwe voorraden zijn inmiddels onderweg en worden nu aangeboden via pre-order op de officiële webshop, met levering gepland eind november. Naast het wedstrijdtenue zullen op korte termijn ook een trainingslijn en warming-up lijn worden gelanceerd vanuit de samenwerking tussen Feyenoord, Castore en BANLIEUE.

Delen

Reacties

Wachten tot eind november dus 2 maanden.
Succes met het wachten hahaha.
We hebben ook om een betere kwaliteit gevraagd. Is dat dit jaar wel het geval? Voordat ik rond de komende verjaardagen voor mn jongens weer honderden euro's verder ben is dat juist wel fijn te weten.
Verkooprecord / actie wegens succes verlengt. Gelukkig ben ik immuun tegen dat soort marketinggelul
"Groen verkoopt niet. En een rood-wit geborduurd logo is niet meer van deze tijd." Nou, ik merk het..
Zijn er mensen die dat beweerd hebben? Die snappen er niks van.
Natuurlijk verkoopt een replica van 'het mooiste Feyenoord uitshirt allertijden', mede doordat het groen met wit, juist in Rotterdam.
Em de discussie over het al dan niet voeren van een roodwit geborduurd logo ga ik al helemaal niet aan. Die is zo vanzelfsprekend, voor mij althans.
Het is een heel mooi shirt. Laat je niks wijsmaken.
Groen verkoopt helemaal niet, dit moet fakenews zijn.