Primeur Bevestigd
kokcu-benfica1

VK Sportphoto | Edit via KayneKVisuals

Transfers

ORKUN KÖKÇÜ NAAR BENFICA • IT'S HAPPENING!

FeyenoordTM

Feyenoord en SL Benfica hebben dit weekend een akkoord bereikt over de transfer van Orkun Kökçü. De Turks international gaat de Rotterdammers nog vóór zondag een recordbedrag opleveren.

De Rotterdamse club ontvangt een vast bedrag van 30.000.000 euro voor de diensten van de aanvoerder. Daarbovenop is door algemeen directeur Dennis te Kloese een doorverkooppercentage van minimaal 20% bedongen, waardoor het bedrag voor de Rotterdammers in de toekomst gunstiger kan uitpakken. In het tot medio 2028 doorlopende Benfica-contract is ook een afkoopclausule opgenomen.

Kökçü, die in Portugal met rugnummer tien gaat spelen, reist nog dit weekend af naar het zuiden van Europa om alle formaliteiten van de deal af te ronden. Onder voorbehoud van de medische keuring wordt Kökçü zoals gewenst de recordverkoop van Feyenoord. In Portugal wordt hij herenigd met voormalig ploeggenoot Fredrik Aursnes. Nadat ook al het papierwerk is ondertekend, reist Kökçü af naar Turkije vanwege interlandverplichtingen.

Feyenoord en Benfica spelen op 30 juli een oefenduel tegen elkaar in de Rotterdamse Kuip. Dit duel wordt gezien als de afscheidswedstrijd van Orkun Kökçü, die 175 officiële duels in Rotterdamse dienst op zijn naam heeft staan.

Legenda

Bevestigd Bevestigd
Betrouwbaar Betrouwbaar
Onbevestigd Onbevestigd
Gerucht Gerucht

Delen

Reacties

I agree with you Novalis, I mentioned it myself here, Ugarte for 60 M€, Kokcu 30 M€ ! if it's not a garage sale including Azarkan too, what is it? It's a real joke. I believe that we are slowly returning to the Van Geel syndrome. Guys, I don't want to limit your enthusiasm, but I'm not very optimistic for the CL that we have to face with Alireza, Danilo, a super light Szymanski, even he’s a good player but not enough strong to face the heavy défensif systems, a midfield without creativity or robustness etc.
But I guess Slot knows all that.
After Kokcu, who’s next ? Gimenez for 12 M€, Hancko for 10 M€ ? Oh yes let’s get back Rasmussen, Van Beek and maybe Miguel Nelom !
Wow... hold your horses, Mr. Vinegar.
If Benfica sells Kokcu for 60 we get another 12 if they sell him for 120 well we are baconbuyer and get another 24
*proest*! Dank, nu zit mijn scherm onder de koffie haha
Haha ik moest het een paar keer herhalen voordat het kwartje viel baconbuyer 😂😂
Schakelt Feyenoord direct door naar Vetlesen en pakken ze nu een keer door?
Ja misschien iets te laag, maar wel vroeg waardoor je veel tijd hebt om een vervanger te halen voordat de voorbereiding begint. Hiermee moet je een vervanger halen en een linksbuiten zo snel mogelijk.
Dit is het levende bewijs dat we onze concurrentie op financieel gebied nooit in zullen halen.

Belangrijkste speler van ....... kost nooit 30 mil. Die lachen het alleen maar weg.
Ook commercieel halen wij ze nooit in. Ik zag het verschil in bedragen en schrok mij rot. Wij en PSV samen zijn het bedrag wat zij binnenhalen. Hoe graag wij ook willen maar Ajax halen wij niet meer in.
Domme reactie. Gewoon een prima deal. Wees realistisch. We zijn al verder dan PSV.
Nee het is geen prima deal maar het is kennelijk de enige deal. Het feit is dat wij gewoon de nummer 3 zijn en incidenteel kampioen worden. Wij kunnen financiële. Nooit tegen Ajax en in mindere mate PSV op. Ik dacht altijd dat het aan de TD’s lag maar kennelijk ligt het aan het feit dat spelers die voor ons spelen niet die bedragen gaan opleveren als bij de andere 2 clubs . Ook commercieel kunnen wij nooit een inhaalslag maken.
Totdat we wèl regelmatig/structureel in de CL mee gaan doen. En dan kan zomaar, aangezien ook de nummer 2 (en via playoffs zelfs de nummer 3) de CL in gaat.
Tja ik denk eerlijk gezegd dat als Feyenoord in super goede doeus en alles mee zit een ronde verder kan komen maar ik ben bang dat we straks blij mogen zijn als we 3e worden en de EL in mogen.
Daar heb ik het toch niet over. Geen enkele NLse club heeft momenteel iets in de CL te zoeken. Ik zeg alleen dat we wel degelijk met PSV en zelfs ajax kunnen wedijveren financieel, mits we met regelmaat de poulefase van de CL halen. Alles na de poulefase is bonus.
Echt niet waar. We voerden degelijk financieel beleid. Volgend jaar is de verwachting dat we 30 miljoen over houden aan de CL. PSV moet verkopen om gaten te dichten. Bij ons nu allemaal winst. Cashflow wordt beter. We begroten geen Europees voetbal. En kijk eens hoeveel waarde er in het elftal zit. Ajax heeft veel geld verbrast afgelopen seizoen. Maken komend seizoen veel verlies. Volgend jaar moeten we weer 1e of 2e worden. Dan kom er nog meer geld. Commercieel zijn we Psv al voorbij. Kijk eens in een jaarrekening. Misschien begrijp je het dan.
Inkomsten Nederlandse topclubs seizoen 2021/22


Ajax PSV Feyenoord
Verkoop tickets Nederland 15.042.000 7.972.000 9.400.000
Verkoop tickets Europese 7.544.000 3.149.000 5.992.000
Business stoelen 11.610.000 7.830.000 11.600.000
Partnerships 39.207.000 22.202.000. 16.000.000
Televisiegeld 10.594.000 9.538.000. 9.256.000
Merchandise 35.544.000 5.749.000 9.700.000
Totaal 119.541.000 56.440.000 61.948.000

Klopt PSV zijn wij voorbij maar daarentegen hebben zij bv met Gakpo en Madueka weer aardig gepresteerd op transfers
Deze cijfers heb je van Ajax Showtime gehaald maar klopt niks van. Kijk maar in de jaarrekeningen.
Psv heeft goed geboerd
Maar de feiten zijn, psv heeft door jaren lang wanbeleid een gat van 45 a 50 miljoen.
Psv heeft afgelopen seizoen voor 90 miljoen verkocht dus her gat van afgelopen seizoen is gedicht en voor aanstaand seizoen,maar psv moet nu door selecteren en heeft geen 50 miljoen voor spelers,allen als zij sangare verkopen,zij moeten 3 voorhoede spelers kopen 3 middenvelders en aantal achterhoede spelers hahah man man psv is dommer bezig dan feyenoord jaren geleden
Mijn eerste reactie is er ook één van teleurstelling. Maar in feite wordt Orkun voor 80% verkocht voor € 30 miljoen op basis van een 100%-deal van € 37,5 miljoen. Met mogelijk dus in de toekomst nog (heel veel) extra. Dan kan ik eigenlijk toch wel tevreden zijn. Prima deal toch!
Juiste conclusie Nelson. Het is de keuze - en een verstandige keuze van Orkun. Feyenoord heeft goed gehandeld en laat zien dat spelers perspectief hebben. Hun keuze wordt gerespecteerd en ze voelen zich zo geen handelswaar. Benfica is een kleine stap voorwaarts. Benfica is gewend om aan de absolute top te verkopen. Dennis te Kloese heeft alles goed ingeschat.
Als hij daar graag heen wou wie zijn wij dan na al die bewezen diensten gewoon een mooie deal die zeker meer als 40 miljoen op gaat leveren
Ik blijf het een rare transfer vinden. De competitie staat lager aangeschreven dan Nederland op de coëfficiëntenlijst. Buiten de 3 grote is het niveau nog slechter dan in Nederland. Benfica doet het goed in de CL wat met Feyenoord ook kan. Dus de enige vooruitgang is het salaris en in een lekker warm land wonen. Vraag me af of hij daar een betere speler word. Ook had Feyenoord gewoon vast moeten houden aan 40 netto. Hou je na alle aftrekposten misschien 25 over om te herinvesteren.
Benfica is wel een club waar alle grote clubs kijken. Benfica staat bekend als de grootste club kwa uitgaande transferinkomsten
Ik heb zeker een mening over deze transfer, maar kwam eigenlijk alle Calimero's terecht wijzen voor er een burgeroorlog bij ons zou ontstaan.
Al is dit bericht als primeur bestempeld en zou het dus zeker moeten zijn.
De telegraaf loopt over het algemeen alleen maar bij ons te stoken.

Dus alsnog een tipje van de sluier.
Kijk, als Kökçü dit graag wilt. Valt er wel iets voor te zeggen. We houden 20% van de rechten. Volgens mij hou je dan altijd recht op een deel van transfers. Of het moet afgekocht worden. Dus om en nabij zal deze deal in z'n totaliteit minstens zo'n 50 miljoen opleveren als er niks raars gebeurd. We kunnen ook de details niet inzien. Wellicht moest onze Don het zsm weten om verder te kunnen bouwen. Daar zijn meerdere redenen voor te verzinnen.

Het gaat mij wel veel te ver om Benfica buiten het salaris om zoveel groter te maken dan ons. En dan op basis van de laatste 10 jaar. Wow, hebben ze wel 3x de kwartfinale CL gehaald? Dat gaat ons echt nooooooit lukken.
Vanwege decennia lang wanbeleid hebben wij op een uitschieter na al ruim een decennia geen CL gespeeld. Dus lekker vergelijkbaar.
Kijk hoe het nu gaat. Wij zijn bij uitstek de beste in NL op het moment en gaan verder bouwen. Die gastjes uit de hoofsstad hadden niet zo lang geleden nog bijna de finale.
Ook door uitglijders en naar mijn mening vooral door playoffs Europees voetbal zijn wij gedaald op de rankings van competities. Portugal hebben we al ver achter ons gelaten nu en zitten Frankrijk op de hielen. In z'n geheel is onze competitie groter en sterker dan die van Portugal. Portugal is een luxe Schotland. Dat zij meer geld besteden daar heeft met de nederlandse regelgeving te maken. Die nergens anders word gehanteerd.
Het is Orkun z'n keuze, maar op salaris na is het niet beter.

Iedereen heeft het ook over CL spelen en meer waard zijn. Dan zou hij dus een jaar kunnen blijven. Zouden we volgend jaar minimaal het dubbele krijgen. Volgens mij heeft hij nog 3 en anders 2 jaar contract uit m'n hoofd.

Maar zoals gezegd kennen wij niet zien wat er nog meer op Don z'n bord ligt.
Zolang het vervolg maar goed is. Al hou ik sinds Slot een slag om de arm met berichten. Ik zei ook al af te wachten bij Slot voor we conclusies gingen trekken. Als het klopt zal er heus wel een plan zijn.

Maar nogmaals. Wij kunnen de komende jaren vanaf nu ook echt wel minimaal de CL kwartfinales bereiken. Dat is echt geen wonder ofzo. Daarbij is Benfica ook niet eens Europese subtop zoals sommige hier beweren. Is gewoon ern degelijke europese club. Niks meer, niks minder. En als wij goed beleid blijven voeren mag ik hopen dat we vaker dan 3x in 10 jaar CL de kwartfinales halen (gemiddeld). Ik sluit niet uit dat een nederlands kampioen van een normaal draaiende nl competitie minstens 8 van de 10 keer de groepsfase voorbij komt. KO fase is alles mogelijk. Zeker in de Kuip.

OT mbt Kökçü.
Wacht gewoon af en accepteer dat wat er ook gebeurd. De beslissing word gemaakt om verder te groeien en dit seizoen weer sterker te zijn dan vorig seizoen.
Had ook eigenlijk op het bericht boven je moeten reageren, 😅
Begrijp niet goed waarom dit een slechte deal zou zijn. 20% van toekomstige transfer gaat ook nog naar ons. En dus niet de transfer winst, maar van de transfer. Als hij voor 60 verkast naar de PL krijgen we nog 12 mio erbij. Prima toch?

Ook vroeg in de window, kan je ook vroeg in actie komen en heb je hopelijk je selectie ruim op tijd compleet.
Zitten er nog bonussen bij waardoor de 30 kan oplopen naar 35 miljoen?
Denk alleen die 20% rechten.
Wordt leuk met Vetlesen want Ajax wil hem en Knutsen samen van Bodo overnemen. Twee dagen geleden hier al gemeld.
Zsm handelen dus. Die Knutsen is nog niet zeker toch?
Nee, maar na dit weekend international break voor Bodo, verwachting is dat het dan rond komt.

Als je Vetlesen wilt moet je nú doorpakken.
Meerdere filmpjes gezien. Prima schot. Technisch prima. Kan zelfs rechtsbuiten spelen.
Ik zie hem graag komen voor juist die positie, valse rechtsbuiten lager op het veld zoals Ali het vaak invult.

Ik heb alleen wel mijn twijfels bij het feit dat alle Noren van Bodo in het buitenland geflopt zijn, en dat Vetlesen's motoriek en zijn balbehandeling een beetje mwah zijn.
@ftm is die 20% doorverkoop bij Kocku over de winst of over het totale verkoopbedrag in de toekomst? Kan veel schelen namelijk.
20% transferrechten is 20% over het gehele bedrag bij toekomstige verkoop
Geen spelers die min of meer gratis vertrokken zijn voor veel geld terugkopen. Laat Pisvee er maar gelukkig mee zijn😮‍💨
Pepi prijs is gezakt en hij kiest nu bewust voor PSV als beste vervolgstap. Dacht toch echt dat hij eerder Feyenoord als betere stap zag.
Hopelijk betalen ze alsnog ruim meer dan hoe ver Feyenoord wilde gaan. Anders zou het een 'gemiste kans' 'afgetroefd' verhaal zijn.
Oprotten met die Pepi... Alles op alles zetten om Douvikas te halen.
Hier onbetwiste 2e spits. Bij de lampies gewoon 1e spits
Daar heb je ook Luuk de Jong nog lopen
Denk dat dr Pepi daar echt 1e spits gaat worden.
@FTM, wat vind jij van het verkoopbedrag, marktconform ?
Hele mooie deal en ik wens hem het allerbeste toe bij Benfica, voor altijd een held
Ik heb er wel moeite mee. Waarom:

1. Ugarte vertrok recent van Sporting naar PSG voor 60 miljoen. Zelfde leeftijd als Orrie en op Transfermarkt minder waard. Sporting geen kampioen, wij wel. Sporting kwam Europees niet verder dan wij.

2. PSV krijgt straks gewoon 30 a 35 voor Sangaré, die ik echt minder vind dan Orrie. Alvarez idem.

3. Wij zijn kampioen geworden, hij is 22, international, beste speler competitie.

Als je dat bij elkaar optelt dan vind ik 30, inclusief 20% van rechten, gewoon te weinig. Punt. En ja, het is een record, en ja, we komen van ver, maar hallo, het heden telt. Niet het verleden. Ik was pas tevreden geweest bij minimaal 40 miljoen plus bonus.

Wellicht dat Orrie per se naar Benfica wilde en dat Feyenoord, als dank voor bewezen diensten, heb dat heeft gegund. Ik vermoed dat Benfica niet veel verder wilde dan dit, gezien de winst die ze nog moeten maken met hem. Maar oké, het voelt gewoon niet goed genoeg.
Portugese competitie staat hoger aangeschreven. Zowel chelsea als psg wilden die ugarte hebben en om de ander te snel af te zijn hebben ze die afkoopclausule betaald.
Alvarez natuurlijk gewoon goed staande gehouden in de CL en een prima “6” die ook als cv ken spelen.
Sangare en types vallen gewoon in de smaak, moet je ook niet vergeten dat die een dik salaris pakt bij psv en psv 10+ voor hem heeft betaald, waardoor de netto winst minder is he
Ugarte heeft een afkoopclausule, Sangaré verdient veel meer bij PSV en is ook voor 10M gekocht, Alvarez heeft Champions League ervaring.

Leeftijd / international betekent niet zo heel veel.

En last but not least, voetbalclubs kijken gek genoeg niet naar een lijstje van het AD en Voetbal International, maar gebruiken data consultants of hebben daar goedbetaalde interne mensen voor en de stats zeggen dat Orkun goed is, maar zeker niet het beste statistisch profiel onder zijn leeftijdsgenoten / positie / of zelfs de Eredivisie.
Al je vroeg verkoopt heb je vroeg geld beschikbaar en kan je al zaken doen voor er andere kapers op de kust zijn. Vanuit dat oogpunt vind ik het niet zo'n gekke deal. Ik vraag mij alleen af hoe ze dat met '20% van de rechten' doen als Benfica over een paar jaar besluit om Kökcü niet te verkopen, maar hem ruilt tegen een andere speler. Hoe kan je dan die 20% van je rechten halen?
Goeie deal als hij zich verder doorontwikkeld en over 2 jaar de volgende stap maakt naar de top van de PL. Dan krijgen we nog een best bedrag erbij. Goed werk meneer Te Kloese. Bovendien wilde de speler heel graag naar Benfica. Dikke prima.
Veel te vroeg verkocht lees ik, hoezo hij wil zelf heel graag naar Benfica. Dit is mooi bedrag en gaat hij over 2 jaar weg krijg je nog eens een mooi bedrag. Ik wens hem veel succes
Fantastische deal.
Een zeer verstandige keuze van Kokcu, altijd eerst een goede tussenstap maken bij een prachtige club.
Heel goed van Feijenoord om daar ook oog voor te hebben.
Puike deal.
30m plus 20% van de transfer rechten is gewoon hartstikke goed voor een relatief goed te vervangen speler.
En ook heeel goed dat het al rond komt voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dat is ook wat waard.
Dit is een hele belangrijke factor.
Beter dan 40 miljoen inneens 2 dagen voor de transfer deadline, in dat opzicht Prima!!!!
Dus als hij binnen 5 jaar verkocht wordt krijgt Feyenoord nog 24 miljoen? Maar als hij die 5 jaar volmaakt en transfervrij de deur uitloopt blijft het bij deze 30 miljoen....
Veel kritiek op deze deal, op zich begrijpelijk want je hoopt op meer.. maar men moet niet vergeten dat Kökcu vorig jaar zomer is gebleven en in de winter ook, er zal waarschijnlijk een afspraak zijn gemaakt dat Feyenoord hem nu zijn droomtransfer (blijkbaar Benfica) zou gunnen voor een x bedrag. Marktwaarde excl bonus en die 20% rechten zal conform die afspraak zijn.
Daarbij is het vroeg in de window wat Feyenoord alle kans geeft om de gewenste vervanger te halen. Als je tot het eind vd window wacht voor 5mio meer, betaal je dat waarschijnlijk naar verhouding ook extra voor de opvolger, als deze uberhaupt nog beschikbaar is..
Ik zou dus zeggen, blijf wat meer positief, heb vertrouwen in de club dat er weer een goed team komt te staan komend seizoen!
Had echt liever 40milj. Gezien voor onze captain. Hopelijk gaat hij een mooie carrière tegemoet en kan het verdiende geld goed besteed worden. 🇹🇷 #1
4/5 Kokcu voor 30 miljoen. Meer had altijd lekkerder geweest maar met de 30 en de 25 die er nog in kas zat kan je wel een aantal potentiële toppers halen.
2 linksbuitens ,reserve spits, waardige vervanger Kokcu, rechtsback, en een linker centrale verdediger moet toch lukken van dat geld
Ja klopt dat was al eerder in een nieuwsbericht over te kloese naar buiten gekomen
Ik weet natuurlijk niet wat het salaris van Kökcü was/is en dat is natuurlijk sterk van invloed op de hoogte van de afkoopsom, maar eerlijk gezegd valt €30.000.000 me een tikkie tegen. Een speler die een seizoen lang zo niveaubepalend is geweest voor de afgetekende kampioen.
Van Kökcu zelf snap ik het wel, een ploeg die je echt graag wil hebben en die direct al een aanzienlijk beter salaris biedt. Dat is aantrekkelijker dan tegen een hoger salaris lager in de pikorde aanschuiven bij een PL-ploeg.
Blijft dubbel. Je kan het via allerlei mogelijke manieren goed praten, het blijft te weinig als je vergelijkt wat die andere clubs krijgen voor middelmatige spelers. We hebben het hier over de speler van het seizoen, beste middenvelder uit de eredivisie en international. Ik had echt gehoopt dat we nu de top prijzen fase zouden aantikken, 20% rechten behouden is altijd maar de vraag wat zijn toekomstige waarde of verkoop zal zijn. Letterlijk gokken. Al gunt iedereen Orkun zijn gewenste transfer, staat dat er los van.
Ik snap dat köcku een transfer gaat maken deze zomer. Echter vind ik het raar dat Feyenoord hem al zo vroeg in de window verkoopt. Had gehoopt dat er grotere (Engelse) ploegen zouden komen die wel echt een stap omhoog zijn en die wel 40 mln kunnen lappen. Tot slot, blijf ik het raar vinden dat Feyenoord relatief weinig vangt voor spelers. Voor Alvarez willen ze naar het lijkt wel 40 mln betalen en Benfica zou ook 22.5 mln willen neertellen voor kerkez. Feyenoord, haalt naar mijn idee niet het onderste uit de kan. 13 mln aursnes, 1 mln azerkan, en 30 voor köcku. Hopelijk gaat gimenez niet voor 20 mln de deur uit deze zomer.

Op naar positief inkomend nieuws. In slot en dtk we trust.
Helemaal eens, veel te vroeg verkocht. En minimaal 5 miljoen te weinig. En ook nkg naar Portugal. Daar spreekt weinig ambitie uit. En Benfica maar lachen..
Kokcu Wilde graag duidelijkheid. Gewoon netjes van Feyenoord om Mee te denken. Hoe vaak zitten wij te schelden op clubs die zo moeilijk doen. Voordeel is dat Feyenoord nu geld in kas heeft om zelf te gaan shoppen. Mag toch wel hopen dat binnen nu en een week minimaal 2 en misschien zelfs 3 aankopen gepresenteerd worden. Vetlesen, Nakamura en spits?
Iedereen te kloese berichtje doen
Ik lees verschillende verhalen, is het 20% rechten die ze hebben weten te behouden of is het 20% doorverkooppercentage? maakt degelijk verschil..
Er bestaat meer dan 1 informatie bron, vandaar de vraag lees 2 verhalen..
20% rechten plus zakje chips ouleh.
is Feyenoord al bezig met een vervanger
Disappointed, very disappointed. I really do not understand the haste of the Feyenoord’s management in all the recent transfers, both incoming and outgoing. I’m a Feyenoord fan since their victory on May 6, 1970 at the San Siro. It was the Grand Feyenoord with Moulijn, Van Hanegem, Jansen, Israel, Hasil, Kindvall etc with coach Happel. Today, we have become a school club for Benfica or others.
You fans, do you expect miracles in CL? With Alireza, Szymansky who is light as a wisp of straw, with Timber and Zerrouki in midfield. In CL you need strong, creative players, capable of individual solutions in front of very robust defensive systems. Otherwise, if we want to do only figuration, prepare ourselves not to be disappointed.
I dont mind selling him, but 30m is really low for such an class player.
Hopefully we can buy some good players for around 10m.
De Telegraaf heet het over 30 miljoen plus bonussen en doorverkoop. Rutger zal in deze het wel juist hebben.
Op zich een mooi bedrag, maar met een 120 miljoen afkoopsom gaan we nooit gebruik maken vd 20 procent doorverkoop percentage...
Erg goede speler maar zal in mijn ogen nooit 120 miljoen waard worden?!
Als het 50 is krijg je alsnog 10..
Niet als het alleen over de winst is…dan is het opeens 20% over 20 miljoen.
Pffff, het is geen doorverkooppercentage, het zijn 80% van de transferrechten.
Ga eens opzoeken wat het verschil is
Die clausule betekent dat ze met dat bedrag akkoord MOETEN gaan en niet mogen weigeren. Dat betekent echter niet dat ze hem niet ook voor 80 miljoen kunnen verkopen als ze dat willen (of 10 miljoen als hij flopt)
Gun hem deze nieuwe uitdaging hij heeft veel voor onze feyenoord betekent!! Wij hebben er een nieuwe middenvelder bij. Nu hopen dat iedereen nu blijft.
Had liever 40 miljoen en 20% doorkoop gezien voor onze beste speler.. het is niet anders👍
Ik liever 940 miljoen, waarom wil jij 900 miljoen minder?
Had liever 50 miljoen gezien en 30% doorkoop gezien... het is niet anders
Toch enigszins teleurgesteld in de transfersom. Maar moet ook zeggen dat ik liever 40 miljoen gegarandeerd zie dan 30 miljoen voor 80% van de rechten. Met die doorverkopen moet je het altijd maar zien
Dus 80% Benfica 20% Feyenoord. Dat maakt het een stuk dragelijker, maar dan zit die 120mljns clausule erop 😅 dus over 5 jaar loopt die gratis de deur uit en heb je niks? Of hoe moet ik dit zien?
Benfica kan verkopen op elk moment en tegen elke prijs die ze acceptabel vinden.

Bij een bod van 120 miljoen moeten ze verkopen.
Jammer dat het negatieve sentiment lijkt te overheersen bij deze transfer.

Wat als we wachten op 45 miljoen aan het einde van de window?
Klagen we dan dat we een bepalende speler verliezen welke een aanzienlijke invloed heeft op het spelsysteem van Slot of de uitvoering daarvan?

Wat als we hem niet verkopen?
Klagen we dan dat we hem hadden moeten verkopen voor de huidige voorwaarden, als hij een minder seizoen speelt?

Jammer dat het soms nooit goed is, wat je ook doet of zegt of uitlegt.

Waarom niet gewoon vertrouwen in het nieuwe, ogenschijnlijk gezonde beleid wat er momenteel gevoerd word bij Feyenoord, uitgaande dat de directie en staf erom heen zijn best doet om het beste te doen voor Feyenoord.

Er is nu tijdig duidelijkheid, 2e jaar achter elkaar met een transferrecord voor een speler van Feyenoord, het plan voor het nieuwe seizoen kan nu wellicht juist vlot(ter) uitgerold worden door een tijdige verkoop van de meest gewilde speler van Feyenoord, positieve ontwikkelingen dus.

Positiever er in staan is niet verkeerd, dat helpt Feyenoord uiteindelijk meer dan alleen maar zeiken.
Persoonlijk vind ik 30 miljoen voor de captain van de kampioen van Nederland gewoon te weinig.
Vooral als ik zie dat niets zeggende spelers bij psv en 020 nog meer opleveren
Wij komen ook wel op dat punt, daar zit al een stijgende lijn in, toch?

Maar het is niet alleen maar geld wat speelt, vind ik.

Het momentum speelt ook, als we einde window 45 miljoen verdienen op Kokcu, maar het is dan te laat om de nodige aanpassingen te verrichten waardoor het veldspel misschien niet gaat uitpakken zoals voor ogen, waardoor we de sportieve successen mislopen, dan verlies je misschien wel meer dan die 15 miljoen meer aan transferwaarde waar iedereen nu op had gehoopt.

Goed is goed, we hebben tijdig duidelijkheid zoals gezegd, wél een transferrecord weer te pakken en zo kunnen de bewindslieden van Feyenoord op tijd gaan bouwen voor het volgende seizoen, met vertrouwen in uiteindelijk meer successen in de toekomst en dus betere opbrengsten over een langere termijn, dan nu één keer een klapper slaan waar we eeuwig op moeten wachten en dan misschien wéér tegen een periode lopen dat het minder gaat omdat we niet goed georganiseerd zijn.
Ja je hebt ook wel een punt, maar persoonlijk denk ik dat er meer in had gezeten.
Vooral als je kijkt naar de transfermarkt en hoe die los geslagen is.
Maar goed ze mogen weer laten zien deze transferperiode hoe ze het besteden.
Hopen dat er weer een aantal sterke spelers gehaald worden
Alles altijd maar allemaal goed vinden helpt echt helemaal niemand. Kritiek is nodig om te zorgen dat je beter gaat presteren, en feit is dat wij verkopen gewoon enorm *** presteren. Als bij Ajax of PSV een club zich meld voor een van hun sterkhouders weet je dat ze voor de hoofdprijs vertrekken, en anders blijven ze maar lekker. Als bij ons een club zich meld voor een sterkhouder kan je er al vanuit gaan dat hij gaat vertrekken, want bij ons word elk degelijk bod altijd geaccepteerd.
Ik ben het eens dat het niet altijd alleen maar verzachtende woorden moeten zijn, maar in deze vind ik gewoon dat alle tekenen eigenlijk positief zijn.

Ja, we zijn wellicht nog niet de sterkste club in het alles uit een deal halen, maar we worden wel steeds beter! Wellicht is dit wel de gulden middenweg, een goede deal, met wellicht nog een extraatje in de toekomst en het verstand gebruikt om al de nodige stappen te kunnen zetten in het vervolg van de window.

Goede spelers willen halen is leuk, maar concreet kun je pas worden met de nodige middelen, welke we nu misschien juist (extra) verkrijgen met deze deal.
Ja, we hadden wellicht later in de window meer kunnen verdienen, maar welke risico's waren daar wellicht mee gepaard gegaan? is dat het waard?

Wie weet wat het plan is wat er ligt bij Feyenoord, wellicht roepen we over een week wel dat er fantastische ontwikkelingen zijn gemaakt, waar deze transfer mede voor gezorgd heeft en dan heeft niemand het er nog over.

Het moge duidelijk zijn dat in alle facetten er beter gehandeld word dan wellicht enkele jaren geleden het geval was.

Ik heb en hou er vertrouwen in, dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat is imo de enige juiste uitleg Bor... 100%
Joh omdat zij een betere naam hebben en spelers met veel hoger salaris. Tis allemaal niet zo moeilijk.
Fantastisch, Orkun de gedroomde transfer, Feyenoord de munten.
Tuurlijk had ik ook liever gezien dat hij met Feyenoord de CL in zou gaan, maar deze transfer is hem gegund.
Orkun, bedankt voor alles en heel veel succes in de rest van jou carrière. YNWA
Voor mij persoonlijk voelt het als een soort verraad richting de supporters. Te weinig om fatsoenlijk in het team te investeren voor komend seizoen en veel te snel verkocht. Ben echt zwaar teleurgesteld in deze deal
Bedankt Kokkie, ik wens je het allerbeste en ik hoop je ooit te mogen bewonderen in de wereldtop!

En nu ga ik even oordelen over de transfer: Schandalig slecht onderhandeld van Feyenoord. Dit was onze kans om precedent te zetten voor wat Feyenoordspelers de komende jaren waard zijn en we hebben er niet het maximale uit gehaald. Past niet in het plaatje ''handelen uit kracht'' wat is geschetst door Te Kloese. Gemiste kans, want zo'n groot talent gaan we pas over 10 jaar weer krijgen.
Feyenoord is oprecht de slechtste onderhandelingsclub in de wereld….
Helemaal eens, veel te vroeg verkocht. En minimaal 5 miljoen te weinig. En ook nkg naar Portugal. Daar spreekt weinig ambitie uit. En Benfica maar lachen..
@FTM. Net stond er toch nog doorverkooppercentage? Is het 20 procent van het doorverkooppercentage of 20 procent van de transferrechten? Maakt een groot verschil.
Niet slecht voor een bronzen medaille flutkrant als de Telegraaf...
Hopen dan maar dat er dan ook snel aanwinsten worden gepresenteerd.
Van welk geld? Zelfs na deze transfer is er niet genoeg om concurrerend te zijn met de andere titelkandidaten.
volgens mij is er genoeg geld om spelers te halen.
Van CL niveau? Pepi vinden ze al te duur
@ftm geen evt bonussen bij een bepaalde prestatie?